onsdag 24 mars 2010

Reseminnen i blickfånget...





Några reseminnen från VästIndien i blickfånget
färgpennorna är handgjorda och kartan över
Barbados är tryckt efter en gammal karta.Tjejen
som sålde pennorna försökte övertyga mej om hur
bra pennorna var att måla med men jag såg dem
bara som en inredningsdetalj jag, har ju så bra
färgpennor så det räcker och blir över ändå :)
Idag skiner solen, annat än i går när man bara
ville dra nåt gammalt över sig när man tittade
ut på morgonen så njut av dagen om du kan.
*
Some little memories from the trip to Barbados,
handmade pencils and a new print of an old map.
Wish you all a sunny and happy day!

16 kommentarer:

S o F sa...

Bra smak som vanligt - till och med när det gäller souvenirer.

Superfina saker.

Varma vårhälsningar!

Mamma C sa...

Härliga pennor som du fick tag i. Här är det grått och trist idag med. Fast det regnar inte idag.
Kram mamma C

lugnet sa...

Jättefint som inredningsdetaj!! Vilka härliga saker du hittat på resan!! Underbart att ha minnen omkring sig när man väl kommit hem!! hoppas du mår toppen i vårvädret!!
Kramar//Ullis

Queen Of Småland sa...

Jättevackra pennor! Gillar ju det naturliga och när det är lite snirkligt =)
Här är det lite hostigt och förkylt. Halva dagis är hemma....
Första vårförkylningen =)
Ha en fin kväll!
Kramar
Stina

Lilla Vrån sa...

Kul med lite annorlunda reseminnen.
Du har verkligen öga för inredningsdetaljer :)
Ha en fin kväll!
Kramar/Carina

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Finfina pennor! Skulle jag själv kunna tänka mig att pynta med:)

Kram Annica

Sussi sa...

Härliga reseminnen du har tagit med dig hem, kikade på semester bilderna det hela kan bara sammanfattas med UNDERBART! Så mycket vackert och fantastiskt ni varit med om...
Ha det gott, kram Sussi

Dicksonska våningen sa...

Minnen måste man ju ha med sig från utlandet!Pennorna skulle jag heller inte vilja måla med, men jag kanske skulle prova lite... :)

Rören som jag har använt är papp-rör. Till jobbet kommer en del affischer och de ligger ihoprullade i papprör nämligen. Du kan säkert höra med någon affär om de har några över.

Kram Annika

Fru C sa...

Superbra inredningsdetalj, jag håller med! Semesterminnen kan vara väldigt olika saker, som pennor t ex ;) Nyss var det vinter och nu är det vår, tur att vi bor där vi gör eller hur?

S o F sa...

Min "Bibel" just i medveten närvaro är "En ny jord" av Eckhart Tolle - finns i pocket.
Jag läser den om och om igen + att jag går en kvällskurs som bygger på boken och samarbetet Tolle/Oprah (finns på YouTube om du vill kolla).

Genom att kunna identifiera Egot i mig själv och alla andra, så får jag en mer förlåtande attityd mot hela min omgivning - för jag är medveten om Egots spel som så ofta pågår - och bortanför Egot finns den medvetenhet som är vår verkliga Kärna, den vi verkligen är.

Tränar upp min närvaro genom meditation och att ofta, ofta med hjälp av den lätta övningen att fokusera på min andning (följer andetagen hela vägen och känner hur det känns i kroppen) i alla möjliga situationer under dagarna.

När man fokuserat följer sin andning så kan man inte vara någon annanstans än i Nuet.

Varma soliga hälsningar!

Elisa Day sa...

Vilken vacker "gammal" karta, gillar kartor speciellt gamla såna. Pennorna ser verkligen annorlunda ut som om den vuxit i ett färgpennaträd. Kram

Marie//Tekla Maräng sa...

Gillar ditt val av souvernier.
Kartan är ju så fin och pennorna är verkligen ett snyggt blickfång.
Kram:)

vita zara sa...

Hej Katta.
Jag har full förståelse för om du blir deppig, när du besökt paradiset, herregud så underbart ställe ni har besökt, tänk att folk bor så där.
Undrar om de vet hur privilegierade de är.
Helt sagolika bilder.
Jag gillar deras färgsättning så mycket, sen gör den sig där i den omgivningen, den naturen.
Jag kan tänka mig att du gillade den färgsättningen,du som har ett sånt bra färgseende, det kan man se i allting som du gör.
Ja visst är det svårt att man inte alltid kan ha semester, men det kommer en vår i vårt land också, och man får njuta av varje dag, om man kan det så känns det bättre, för inget är givet i livet.
Hoppas du kan finna tröst i vårvädret, nu kommer ju snart allting att blomma, även här och det blir varmt ljust och fint.
Tack för att delade med dig.
Ha en fin helg.
Kram Zara

Richie's 2ts Inspires sa...

Awesome! Nice to see some handmade sometimes from the other side of the horizon.

Ha en skön kväll, frun.
xoxo

Anci sa...

Tänk att du kan göra så fina bilder av så enkla saker !

Stor kram
Anci

Viola sa...

Kartan var ju bara så vacker...ha en skön helg..här blir det premiär på söndag, tillsammans med snöoväder, vad trött man blir...kram