torsdag 18 mars 2010

Pelican Village....







Man kan tro man hamnat i en Barbiestad
när man ser dessa hus, men det är faktiskt
en by uppbyggd för hantverk och försäljning
av souvenirer. Gillar verkligen de starka
färgerna här med, blir glad av dem lägg
märke till att tom lyktstolparna är rosa.
Ja ni förstår nog att jag lever kvar i min
resa och suger på den söta karamellen ett
tag till känns härligt så för mej i allafall
och jag har inte fått in någon inspiration
för att göra påskägg och dekorationer ännu
vi får se om nåt sånt infinner sig för mej
alls i år :) Ha en bra torsdag alla!!!

9 kommentarer:

NataljaOblonskaja sa...

Tycker du gott kan suga på karamellen ett tag till. Det är väl därför man reser, för att samla intryck? Ja, i alla fall en av anledningarna.
Och du, kan du tänka dig, men det är precis ett så´n där hus jag tänkt mig skulle passa dig. Speciellt det där lila, det känns lite som dig. (tror jag:))
Och påskpyssel vem har inspiration för det? Inte jag heller. Men det beror väl på att jag har min resa framför mig, vi åker till borneo på lördag. Så påskpyssel har varit det minsta man tänkt på de senaste dagarna.
Men du hinner nog få lite mer inspiration, det är ju flera veckor kvar till påsk, men du hade kanske tänkt hinna tova en liten, liten kyckling? Kommer sakna påsken litegran, gillar den högtiden men vi har påskägg med till barnen som vi gömt och tar fram på påskafton,(förmodligen tidigare, blir väl så godissugen så jag inte kan hålla mig, är värre än ungarna:))
Ha det så himla bra.
Camilla

Maliva`s verden sa...

Skjønner godt at du kan leve lenge på minnene og bildene etter en slik spennende ferie. Veldig snildt av deg å dele minnene med oss;o) Flotte bilder du har tatt.Inspirasjon til påskepyssel...nei dessverre den tror jeg ikke kommer hit i år heller...Nyt dagen min venn! Klem fra Maliva

lugnet sa...

Vilka underbara färger!!! Skulle valt ett rosa hus absolut, om jag fick flytta in!! Vi var till Domenikanska en gång i tiden och då var husen såhär färgglada!!!
He en fin dag!
Kram//Ulrica

Mamma C sa...

Vilken regnbågsstad, där måste man bli glad av att bo. Vem skulle inte suga på karamellen lite länge om man varit där. Jag har inte pysslat till påsk heller.
Kram Mamma C

Marie//Tekla Maräng sa...

Klart du ska suga på karamellen så länge det bara går.
gillar dom där starka färgerna på hus särskilt det lila.
det blir ju påsk ändå även om du inte får för dig att göra massa pynt.
Kramar:)

Elisa Day sa...

Jo njut du läääänge av resan. Vi får njuta också när vi ser bilderna. Tycker så om husen och dom härliga färgerna. Vet du jag kommer att tänka på? Husen i Scissorhands, det var ju pastellfärgade hus på den gatan. Har du sett låten jag lagt till dig på fb? Vet inte vad jag tycker om den, man undrar vad Robert tagit för något när han sjunger ;) Kram

Angel.Pearls sa...

Härliga bilder!! Pasteller, pasteller! Gillar de där lite 'enklare' husen m flagnande färg också..Ha en fin helg//Eva

Fru C sa...

Jag njuter också av dina härligt underbara bilder. Ha en skön fredagskväll ;)

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åhh vad härligt med all färg!!!

Hoppas allt är bra med dig!
Kram Annica