måndag 15 mars 2010

Pangfrukt och snorkling...




Här kommer några fler bilder från Barbados.
"Frukten" på första bilden vet jag inte vad den
heter men den fanns i en tropisk skog i ett
naturreservat vi vandrade i om man kastade den
sprängdes den i bitar som en granat så man kunde
inte ta med sig någon hem men vacker var den.
Flip flops kan jag verkligen inte rekomendera
att ha på fötterna när man vandrar i "djungeln"
de här fick pensioneras efteråt. Tredje bilden
är en helt vanlig sten, en korallsten.
De två sköldpaddorna (de var egentligen tre)
bilden tillhörde mina barns små släktingar som bor
på Barbados men min dotter fick sköta om dem när
vi var där. Själv blev jag helt såld
havs-sköldpaddorna som simmade utanför vår strand
varje dag vilka underbara och faktiskt sällskapliga
varelser. Stoora, lugna och vackra lät dom oss
snorkla efter dem. Tom att en av dem simmade
in till mina ben och väntade in mig varje gång jag
behövde fixa mitt cyklop och så fort jag var färdig
lät den mej simma med den igen, det känndes som de
var lika nyfikna på oss som vi på dem ibland.
Jag blev djupt imponerad av dessa varelser och
längtar tillbaka till dem. En annan upplevelse var
när vi snorklade alldeles ovanför två stingrockor,
otroligt faschinerande och vackra varelser det
fanns en hel del annat spännande i havet med att
titta på. Men det är inte alltid bara frid och
fröjd med semester har dragit på mig en och annan
elak bacill så nu är det medicin och vila i några
dar som gäller.
Ha det bra allihopa!

17 kommentarer:

strömmas sida sa...

Välkommen hem igen.
Vilken härlig semester ni verkar ha haft. Vackra bilder att njuta av.
Hoppas bacillerna sticker sin kos, snabbt som bara den.

kram
strömma

Betongängeln sa...

vilka härliga bilder du visar - helt underbart - njuter att titta på och avundas...;-)
kram

Levindas Värld sa...

Wow va häftigt det låter att få snorkla med sköldpaddor, låter som en upplevelse man minns för livet :)

Vilken underbar resa ni verkar haft!

Ha det fortsatt fint i våriga Sverige, kram!

NataljaOblonskaja sa...

Vandrade också med flip-flop i Malaysia en gång, höll på att bryta benet, de satt mer på ovansidan av foten än under:)
Så häftigt det låter med alla djur ni snorklat med, blir så sugen att jag dööör på att åka iväg.
Nu får du krya på dig.
Camilla

Home No.1 sa...

Ahhh vackra bilder du visar man blir ju alldeles sjuk! Krya på dig!!! Kram Annica.

Elisa Day sa...

Härliga bilder! Precis vad man behöver just nu. Hoppas du kryar på dig snart. Kram

Angel.Pearls sa...

Härliga bilder -underbart! Vilken semester!Jag såg ju att du var på semester, och förstod varför du inte hörde av dig..maila gärna din adress tack (eller har jag den?!!)så kommer din vinst på posten!angel.pearls@yahoo.se
Ha det gott-Kram//Eva

Anneli :o) sa...

Hej !

Tack för att Du kikade in hos mig. Vad glad jag blev för Din fina kommentar ! Vilka underbara foton från resan ! Allt gott till Dig !


Kram, Anneli W

Fågel Blå sa...

Åh det låter underbart det du berättar, och så mysigt med havssköldpaddorna!Hoppas du kryar på dej snart!
Ha en underbar dag!
Kram Kathrine

Fru C sa...

Heeej, välkommen hem! Jag har saknat dig ;) Vilken resa ni har gjort, måste ha varit heelt underbar. Hoppas att bacillerna försvinner bums för du vet nu är det strax vår!
Kram//Carolina

Elisabeth - anyhow.se sa...

Ååååh åååååh & åååååååh!!!
Inge´mer! ;)

estersinspiration sa...

Ja, tänk vad förvånade folk skulle bli om de fick hem papper om att de fick lov att gifta sig? ;)
Bröllopsresan är hemlig än så länge, vi har inte ens berättat för familjerna. Men vi kommer i alla fall åka iväg två veckor till något som förhoppningsvis är varmare än sverige. :) Ha en skön dag! Kram!

Anci sa...

Tack för att du visar oss så underbara bilder ! De ger en liten försmak av sommaren :)

Kram
Anci

Marie//Tekla Maräng sa...

Välkommen hem igen.
Så härligt ni verkar ha haft det.
Tänk att få snorkla och som du bli vän med havssköldpaddor som kollad att du hängde med. Ja ni var säkert lika nyfikna på varandra.
Underbart.
Hoppas att ni lyckas skrämma iväg bacilluskerna snarast.
Kramar Marie:O)

Ja jag gillade också det där fatet med fjädrar ägg och kungsängsliljor som jag hoppas kunna gör ett liknande till påsk.

Isabell sa...

Hej Katta!
Det ser helt underbart ut på Barbados. har aldrig varit där och nu är jag riktigt sugen. Är det dyrt att resa och leva där?

http://www.seaprodivers.se/index.php?cPath=21
Högst upp på denna länk hittar du dräkter med solfaktor till barn och vuxna.
Väl värda sina pengar i guld!

Må gott!
Kram Isabell

Queen Of Småland sa...

Ojojojoj, vilket paradis! Vilka härliga upplevelser. Tänk att snorkla med stingrockor och sköldpaddor! Helt fantasktiskt. Det är sådana ögonblick som för alltid stannar kvar i minnet. Jag saknar att resa, men just nu har vi annat på gång i livet. Det kommer nog i framtiden...
Dessa bacilusker är väl det enda som kan vara jobbigt... och tro mig, jag har haft min dos av dessa =) hihihi.
Hoppas nu att dina försvinner i ett huj!!! Krya på dig och ha en fin kväll.
Kramar
Stina

Systrars söta sa...

Å så fina bilder....få förunnat att få vara med om en sådan semester! Hoppas Ni njöt riktigt..Nu klarar ni väl detta vinter väder ett tag till efter att få ha njutit av värmen...å jag måste nog åka till solariet en sväng för att få vaaaarmt..hahaha..Ha det gott...kramar kat