lördag 13 mars 2010

Hemma igen...

Tillbaka igen efter en riktig drömresa...

En vacker bukett sambons faster som bor på ön plockat till
oss när vi kom, här på vår mysiga balkong.

Em på väg att ta ett dopp i det karibiskt blå havet utanför vårt
lilla hotell på den underbara stranden med de små guppande båtarna förtöjda utanför...
Bredvid det här huset som bla varit danslokal satt vi på Barbados Yacthclub i skuggan under träden på dagarna
då solen var som hetast, och het var den!
 Sambons kusin har katamraner som skjutsar turister ut på havet för bla snorkling och annat kul, de bjöd ut oss på en tur. Här syns deras båt Cool Runnings 3 när vi seglade med tvåan.
Al spanar in mot hamnen efter en tur på
havet med katamaranen, där vi snorklat med
sköldpaddor,stingrockor,blåsfiskar och spanat
in flygfiskar som hoppat och flygit framför
oss hur koola som helst.

Nakna träd med vackra blommor fanns överallt...
vackra sandblommor växte på stranden...

man gillar mycket färg på husen här...
och man dricker rom, här i ett sk shuttlehouse...
och man gillar dreads, låååånga dreads...

såna här söta green monkeys lever vilda på ön
de lever i flockar och är väldigt tama...

utsikt från vår balkong...


vackrer slingerväxt...

Stranden utanför vårt lilla mysiga hotell, helt
befriad från solstolar och parasoller vilket jag var
glad för.Längst bort i bilden ser man Bridgetown.
Varje morgon stegade vi rakt ut i vattnet som var
underbart turkos och svalkade oss eller snorklade
med sällskapliga sköldpaddor och vackra fiskar.
Det har varit en härlig och het semester, vi har
upplevt massor så det här är bara ett litet
axplock av allt vi sett på Barbados så jag kommer
nog att visa mer och berätta.
(alla bilder är förstorningsbara om man klickar på dem)
Nu ska jag ut och njuta lite av vårsolen här hemma
och få lite frisk luft.

Ha en bra dag allihopa!

20 kommentarer:

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

For en fantastisk flott ferie du har hatt....reine drømmen:)
ha en fin dag
eddaKlemmer

Maliva`s verden sa...

Hei vennen. Velkommen hjem-du har vært savnet her i blogglandia;o)
Takk for ditt vakre reisebrev....ser ut som en drømmeferie dere har hatt. Gleder meg til flere bilder. Nyt våren ute. Deilig. Klem fra Maliva

lugnet sa...

Vilka underbara bilder!! Ser HELT fantastiskt ut!!! Dit vill jag!! Hoppas du haft toppenskön semester och Välkommen hem!! Du får njuta av det vackra vårvädret i Stockholm nu!! Kram//Ulrica

Queen Of Småland sa...

Så underbart!!!! Ni måste haft det såååå härligt! Tur också att vårsolen också hittat hit till kalla norden!
Här jobbas det febrilt inför påsk!!!
Nu ska jag dock gå en runda med getabockarna =)
Önskar dig en fantastisk helg!!!
Kramar
Stina

Richie's 2ts Inspires sa...

Välkommen hem, K! glad att ni hade så underbar semester. Nu förstår jag varför Ni svenskar älkar sol och Ni förstår inte mig varför jag klarar i detta kalla väder.

Ja, solen och vatten är så underbar. När jag är hemma i vår strandhus på ön Samal, sånt liv upplever vi varje dag. Motsatt som jag har nu? sux!

Men, cie la vie! jag klagar verkligen inte. Man måste uppskatta vad man har. Så fin strand och vilken färg. Ohhh... läntar hem nu. Snart är jag där och den är verkligen lång semester!

Ha en kul dag och ta det lugnt


Kramar...

S o F sa...

Wow - vilka bilder! Ser ut som paradiset...

Välkommen hem! :)

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Helt underbart vilka bilder, stränder,rasta, hus, havet åhhh vad jag vill åka dit.. Vilken underbar bukett ni fick inte likt de man köper här.. Åsså lilla apan va söt.. Jag antar att barnen haft de bästa sportlovet..
Kraaam kraaam

Vita rosor och förgätmigej sa...

Har ni varit i paradiset eller? Ser ut som en resekatalog alltihopa. Ååååååå, vill oxå!
Kram/ Anna

Vita ljuva tankar sa...

Men guuuud så härligt!Ser helt ljuvligt ut! Vilket minne för livet. Jag kommer nog aldrig så långt bort, vi orkar inte flyga så länge.

Undrar om mannen med dreadsen snubblat på dem någon gång...;)


Kram Linda

Anci sa...

Wow !! Välkommen hem ! Det ser ju bara helt underbart ut. Vilket drömresmål ! Roligt att du visar alla vackra bilder för oss.
Reslusten vaknar :)

Stor kram
Anci

Mamma C sa...

Ni ser ut att ha haft det helt makalöst underbart. Vilka bilder du visar. Så välkommen hem till ett Sverige som sakta blir till vår.
Kram mamma C

Estella sa...

ser ut som att ni haft en underbar resa! välkommen hem!

Fågel Blå sa...

Åhh så vackra bilder från din semester!
Jag har faktiskt saknat dej och dina vackra inlägg!
Ha en underbar Söndag!
Kram Kathrine

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jag har ju sett en del bilder förrut men måste ju ändå kommentera här oxå. Ni ser ut att ha haft det riktigt ljuvligt med massor av vackert omkring er!

Kram Annica

BarbadosInFocus / PictureInFocus sa...

Nice images…and I am happy you had a nice trip to Barbados. Thanks for visiting my blog. All the best…

NataljaOblonskaja sa...

Det ser ju hur coolt ut som helst på bilderna. Ingen tvekan om att det var en perfekt semester där inte. Gillade dreadskillen.
Ha det supernice här hemma.
Camilla

Lottaspace sa...

Vilka fantastiska bilder! Man riktigt känner värmen!
Välkommen hem!
Kram, Lotta

Viola sa...

Välkommen hem igen, vilket äventyr i varit på..underbara bilder, en upplevelse för livet för hela er familj, kramen

heavenandearth sa...

Herregud Katta! Vilka fantastiska bilder du tagit!! Proffsbilder! Det ser såå vackert ut o jag förstår att ni har haft det underbart!
Välkommen hem till vårsolen nu iaf!

Ha det fint!
Kram! Iréne

estersinspiration sa...

åh så underbara bilder! nu längtar jag ännu mer till vår bröllopsresa i maj!

ni verkar ha haft tur med vädret iaf! Härligt!