söndag 28 mars 2010

Bilder från Mars...

Det enklaste lilla trasiga vaktelägg med
ett lite kors i kan vara en lagom liten
påskdekoration om man inte vill ha för mycket.

Al i snölek i Stockholm i mars 2010

De här smutsiga snöhögarna är vad som finns
kvar som rester av den snöiga vintern här i
huvudstaden tycker de liknar landskapet på
en annan planet om man jämför de två bilderna
ovanför med den fantastiska strandbilden
nedanför så är det kanske lätt att förstå
varför inspirationen och lusten avtar stundvis.

Em på vår strand mars 2010, det lilla ljusblå
hotellet som syns vid stranden är där vi bodde.
paradisstranden jag drömmer om varje natt men
sen vaknar jag upp till en grå gegga. Jo jag
vet att våren och sommaren kommer men just nu
känns den långt borta. I dag regnar det men det
är väl bara bra så de eländiga smutshögarna
försvinner snart och våren kan komma.
Ha en bra söndag!
*
The dirty snow is what met us when we came back
to Sweden after the trip to the Carribean.
Still dream every night of the coralsandy beach
we lived on, such a big differens in the mounth
of Mars Sweden/Barbados.
Have a nice day!

11 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Hej Jag håller fullkomligt med dej om att det enkla ofta är det vackraste.....
Jag tycker också att det ser så äckligt ut med all skitig snö...och för att inte tala om all hundskit som ligger överallt Äckligt!
Varför tar inte hundägarna upp skiten efter sej?
Nu tog jag väl i så jag sprack men jag blir så förb......
Snart är i alla fall Våren här!
Och det är positivt!
Ha en fin ssssssssssssssssöndag!
Kram Kathrine

Mamma C sa...

Visst är det tråkigt med all skitig snö som finns lite varstans. Lika så all hundskit som Kathrine skriver om. Man skäms att vara hundägare. Skulle aldrig finnas i min värld att inte ta upp skiten efter min hund. Om vi nu inte är i skogen såklart. Ha en bra söndag.
Kram mamma C

Michelle Palmer sa...

Such beautiful photographs... always!

Anci sa...

Så där vill jag pynta min påsk i år ! Så enkelt och vackert !

Kram
Anci

Fru C sa...

Snö som är smutsig är nästan så hemskt som det kan vara......Blääää. Men i ditt huvud är det fortfarande varmt och sand och.......Snart ska du se att efterlysningen i förra inlägget ger resultat ;)
Kram, Carolina

Elisa Day sa...

Vackert enkelt pynt! Ush vad smutsigt snö ni har. Ser inte roligt ut. Vi har haft en mindre snöstorm här idag så rent snö finns det gott om. Förstår att du längtar till stranden på bilden. Kram

Tidsmästarinnan sa...

Hej på dig, det var länge sen!
vilka konstraster! Hjälp vad härligt det ser ut på stranden... till skillnad från denna fula grå snö som jag är GANSKA less på just nu! Men den försvinner! (säger jag till mig själv)
Ha det så gott!
Kram
Susanne

Betongängeln sa...

smutsigt o tråkigt är det nu, men det ska väl bli bättre hoppas vi, det är iaf varmare nu och man kan börja cykla utan att vara rädd att man ska köra omkull hela tiden...
man får bita ihop lite till kan jag tro...njuta av påskfärger nu så länge

kramkram

Angel.Pearls sa...

Fint stilleben!! Det kan du trösta dej med o drömma dej bort från sandiga högar..Snart är våren här! Kram//Eva

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Det är ju bra att ha härliga minnen att drömma om, när naturen utanför fönstert inte visar upp sin bästa sida... :-)

Söt liten påskdekoration!

Lilla Vrån sa...

Finns det något ocharmigare än smutsig snö....tur att det regnar så eländet försvinner.
Din påskdekoration med ägget var hur fint som helst:)
Jag var ute och tog lite ris idag..i morgon ska jag fixa till det.
Ha en fin vecka!
Kramar/Carina