tisdag 16 februari 2010

Vita rosor....




Brukar inte köpa rosor till alla hjärtans dag
bara för att de kryddar priset till sky high
just då men i år på vår vanliga mataffär var de
extra snälla mot sina kunder dagen till ära.
Handlade man för trehundra (vilket man lätt
når upp till när man är fyra pers i familjen)
fick man köpa en bukett rosor för hela 1:-
Klart man slår till då, det fanns inte bara
röda heller som tur så vi valde stora fina vita.
Översta bilden har jag photoshoppat lite med men
det syns väl? :)
Ha en bra dag allihopa!

24 kommentarer:

Viola sa...

Dessa vackra vita var ju så gott som gratis..hoppas dom står länge..har vaknat till ännu en grå dag, är på språng till stan för heldagsjobb på skolan, ha en bra tisdag, KRAM

Anci sa...

Åh, vad fint ! Det var en snäll butik ni har också :)
Dina bilder är inspiration för mig, nu när jag har köpt en ny kamera !

Kram
Anci

Emma sa...

**Underbart med vita rosor, jättefin**

Queen Of Småland sa...

Så vackert! Rosor är helt underbara! Jobbar just nu med påskutställningen. Det är massor som ska göras klart..puh. Tur det är roligt då =)
Ha en fin dag.
Kramar
Stina

NataljaOblonskaja sa...

Idag lever du verkligen upp till namnet rostochrosor:)
Köpte inte heller röda rosor i söndags utan det blev tre rosa.
Men bara 1:- var verkligen ett fynd, tur att det fanns några kvar åt dig. Det måste ha gått åt med fart kan jag tänka mig.
Fint med en ensam ros liggande, effektfult.
Ha det bra.
//Camilla

Vita rosor och förgätmigej sa...

Åh, nej! Du menar alltså att det här buset fortsätter upp i åren... *hihi* Nej, jag hade nog inte heller blivit sådär jätteglad om mitt smink hade åkt ner i avloppet. Men jag tror att man skrattar åt det om sisådär tio år eller så! Vaaaaackra bilder du visar!
Kram/ Anna

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Hej vännen!!
Sååå ljuvlig vackert Katta...
Rosor kan ju aldrig vara fel och jag tycker vita är vackrare än röda...
Kraaaam kram Linda

Fågel Blå sa...

Åhh så vackra rosor!
Åh så billiga!
Kram Kathrine!

Angel.Pearls sa...

Åh, de är jättefina -drar nästan lite mot creme och ngn ljus, ljus grön ton..Härligt! ..undrar om man kan tova Fettisdags-bullar..Ha en fin vecka!//Eva

Fru C sa...

Såna erbjudanden springer jag aldrig. Prisvärt vill jag lova!

Elsa och Helena sa...

Vilken snäll matvaruaffär!! Rosorna är jättevackra och vilket snyggt stilleben:) Jättefina foton, du måste ha en bra kamera!! Photoshop...redigerar man sina bilder där!? I vilket fall alla är lika bra!!:)

Kram Helena

Marie//Tekla Maräng sa...

Vad skönt att en matvaruaffär var så schysst med priset på rosor just till alla hjärtans dag.
Snyggt med vita.
Åh njuter av ditt fina hjärta som du väl har tovat själv i förra inlägget.
Kramar Marie:O)

Mamma C sa...

Så snyggt, vitt är vackert.
Kram Mamma C

Lilla Vrån sa...

Vilket klipp...rosorna alltså:)
Fina på bild blev de också.
Kram/Carina

strömmas sida sa...

Vilket fyndpris på dom vackra rosorna. Vita rosor är så fina och blommor njuter man av den här årstiden...som alla andra dagar förståss också *ler*.

kram
strömma

Madame Petite sa...

Wow, 1 kr... vilket kap! Tänk om mkn lokala butik kunde komma med ett sådant härligt erbjudande!

Min rosor hänger på tork nu... halvskruttna och härliga. Torkade blommor var riktigt tabu ett tag men nu är jag förtjust i detta igen. Men bara lite... vackert med en liten bukett på en krok.

Tänk va på 90-talet när man torkade blommor i vart hörn. Minns att varenda kotte hade ett berg av torkade rosor över vitrinskåpet hemma :) hihihi...

Det är lite kul... trenderna kommer och går och kommer återigen fast i ny tappning...

Kram från Jenny

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Nydelige bilder...også heldig at du fikk rosene sååå billlige:)
Det har aldri skjedd i dette landet...at de gir vekk noe:)
Takk for koselig kommentar:)
Ha en god dag..
klemmer ivei:)

annashusidingtuna sa...

Det var en snäll butik som sålde sådan fina rosor så billigt!
Kram Anna

Home No.1 sa...

hej svejs gud vad vackra det var ett bra pris!!! titta gärna in hos mig, söta Ester har en utlottning på sin blogg om att man kan vinna ett presentkort i webbutiken Home No.1, hon kunde verkligen behöva lite skjuts till sin fina sida...kram Annica.

Njut i din trädgård sa...

Vad fint!! Vita rosor är så vackert!
Jag tänkte gå och köpa vita tulpaner idag, men det kanske får bli rosor istället...

Elsa och Helena sa...

Hej igen:) Det gör inget att du är frågvis...det är bara roligt:)
Dolly är inte min katt, hon bor i Stockholm hos sin snälla matte! Hon är en söt Perserkatt:) Ja, hon hittades på en sopptipp och kommer från Waxholms katthem. Men nu har hon så bra hon någonsin kan ha det! Högt älskad och ompysslad:) Det går inte att förstå hur man kan "slänga" en katt på soptippen, ryser vid tanken!

KRAM

KRAM

Tezz från Kungens Kurva sa...

Vilka vackra vita rosor du hittade! Och priset var ju helt oslagbart :)
Hoppas att du haft en riktigt fin dag och att kvällen blir bra.

Systrars söta sa...

Det gjorde du helt rätt i, ser ju såååå fina ut...Å du, stickcafét är varje tisdag fram till våren...så välkommen närhelst du kan..:-)) kram kat

Ullis/Leva på landet sa...

Underbart med vita rosor. Sedan är de ju inte helt fel när priset är bara 1:-. Bordet blev ju så snyggt i svart.

Kram Ullis