söndag 7 februari 2010

Utsmyckningar och vårluft...




Lite utsmyckningar som när de inte smyckar mej
får vara en del av inredningen. Tycker det är
roligt att ha framme och ses på när man inte
använder dem. Ganeshan är förståss bara dekor
men jag gillar dess färger.
Den lyckobringande handen "Hamsa" har jag fått
av en vän. Sen är det ett Birkakors som hänger
där framför ett pärlhalsband från Västindien.
Mina älskade turkoser i den lilla skålen har ju
varit med här flitigt förut.
I dag ska jag ut och sniffa på våren lite, tror
nog man kan känna den om man tror på den även
om man råkar vara tokförkyld som jag gått och
blivit men jag vill ha luft nu, vårluft.
Ha en bra dag!

16 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Underbara smycken du visar!
jag älskar också turkosa stenar!
Du får krya på dej!
Önskar dej en skön Söndag!
Kram Kathrine!

Gårdsromantik sa...

Så vackra smycken!

De där turkosa var för läckra.

Nu har jag beställt hem såna där vackra rostiga rosor som du har - tänkte på dig när jag såg dem :-)

Kram Maud

Richie's 2ts Inspires sa...

Känns att du gillar vår asiatiska touch. Fina dem är!

Jodå! VÅR! känns det så? Njäää... jag inbillar eller? Snön hemma är upp till mina knän.

Hoppas du mår bättre efter du går ut.

Ha så underbar söndag.'xoxo

annashusidingtuna sa...

Så fina turkosa stenar!
Krya på dig!
Kram Anna

Dicksonska våningen sa...

Jag har också mina smycken framme så att jag kan se dem :)

Ha en skön söndag!

Kram Annika

Anci sa...

Det är ju en bra idé att smycka hemmet om de inte förskönar ägarinnan :) Tack för idén ! Har faktiskt aldrig tänkt så :o

Kram
Anci

vita zara sa...

Hej Katta.
Tack för att du följer min blogg, men jag tror att du själv måste lägga till den funktionen, följare, i din blogg för att jag ska kunna följa dig.
Jag tror också att du skulle få fler besök då eftersom när man har en blogg man följer så ser man när den personen gör något nytt på en gång så man får tillfälle att hälsa på, och jag vill inte missa dina inlägg, du är så duktig., och du gör så fantastiskt vackra inlägg.

Dina turkoser är så ljuvliga, och du har rätt det ser så fint ut när de ligger framme.
Jag förstår precis vad du menar med slask och så, vi är ju som privilegierade för vi får ju inget sånt, snön är alltid ren, och torr ända fram till våren.
Nån gång i april, och den blir inte smutsig här på landet.
Behöver du hjälp med att skaffa följa funktionen så kan jag gärna försöka beskriva hur man gör,om du vill.
För nu går det inte att följa din blogg.
Ha en underbar kväll.
Sköt om dig.
Kram Vita Zara

Viola sa...

Ljuvliga smycken, har alltid tyckt att Fatimas hand är så vacker, hoppas helgen varit skön, här har det varit en härlig helg med goa vänner, kramen

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Turkoser...my favourite!

Kram Annica

Queen Of Småland sa...

Ja, vad fint det är med turkoser! Jag är helt galen i turkost. Det är en så förbaskat vacker färg, i synnerhet tillsammans med silver eller guld. Fin Ganesha också!!!
Hoppas du kryar på dig snart. Här är vi också förkylda och många fler med oss. Riktiga förkylningstider nu mao.
Kramar
STina

Mamma C sa...

Härligt vackra bilder på dina smycken. Inte kul att vara förkyld, krya på dig. Ha en bra ny vecka.
Kram Mamma C

Elisa Day sa...

Vackra bilder. Har en likadan Ganesha. han brukar få följa med på utflykter i min ryggsäck. Vi har haft en underbar solig och rätt "varm" dag här i norr idag, tog en massa foton. Hoppas du mår bättre snart! Brukar också ha smycken som dekoration, men har en hårig fyrbent kompis som brukar slänga dom på golvet :D Kram

vita zara sa...

Hej Katta.
Tack själv, så bra nu följer jag din blogg, och tydligen en massa som bara väntade på att få följa den, vad kul.
Kram Zara

Fru C sa...

Vi får bara försöka att stå ut, det kan inte dröja länge nu förrän vårluften sveper in eller hur?
Ha en bra måndag!
Kram Carolina

Möllebacken sa...

Oj vilken nostalgitripp jag fick när jag fick se " Fatimas Hand" Min mamma har ett sådant smycke som hon köpt i Tunisien när jag var liten.... Och det är ju några år sedan.... host! host! Det är vackert med silver och stora smycken, så visst ska dom visas upp.
Kram Pella

linnea-maria sa...

Jag har hört talgoxarna och de andra fåglarna sjunga så jag vet fler som längtar till våren :)
Fina bilder
ha det så bra /linnea-maria