onsdag 3 februari 2010

Trött i mitten...



Mitt i veckan nu då igen, de bara rusar
fram veckorna och tur är väl det för då
vet man att snart är det vår. Börjar
bli seriöst trött av den här vintern nu
känner mig inte riktigt vaken nån gång och
barnen är inte helt pigga de heller. Det
tar liksom på kroppen och själen det här
hårda klimatet. Det är väl kanske nu det
vore smartast att mixa nyttiga smooties och
ta till frukost i stället för på sommaren
men de är ju så kalla :) Så det får nog bli
en varm len latte i stället.
Ha en bra dag på er!

15 kommentarer:

corrina sa...

Det är samma sak här, sitter med trötta ögon och vill gärna krypa ner i sängen igen men nu skall det bära i väg till jobbet. Tur att jag trivs annars vete håle. KRam

Fågel Blå sa...

ja du här är det också segt!
man känner sej liksom helt slut i kroppen!
Idag skall jag i alla fall ta en långpromenad, coh tanka lite energi!
hoppas du fåren bra Dag!
Kram Kathrine!

Vita rosor och förgätmigej sa...

Håller med dig. Man har inte riktigt orken eller inspirationen heller för den delen för att äta nyttigt. Vi försöker äta mycket frukt här så vi åt minstone får i oss någon vitamin ;0). Såååå snygg färg på dina tulpaner.
Kram/ Anna

Hagagården sa...

Hej
Vilken underbart fin färg på tulpanen,nästan svart.
Kram o ha en go dag.
ninni

NataljaOblonskaja sa...

Usch, det är inte kul just nu. Köpte vitaminer häromdagen, får se om det hjälper.
Trodde först att mopsen i förra inlägget var riktig, den ser verkligen levande ut.
Du har en award att hämta hos mig.
Ha det bra.
//Camilla

Maliva`s verden sa...

Guri...jeg som trodde dere hadde fått dere en ekte mops..hi-hi. Kul var den ihvertfall og så virkelig ekte ut...Ja jeg er så lei, så lei..her jeg sitter innesnødd. Godt jeg fikk oversendt noen sommerbilder fra min venninne i Manila...koster jo ikke noe å drømme....sukk. Ja, ja det var ihvertfall godt med litt farger her inne hos deg...Blir nok mer og mer farger i dette hjemmet også utover, selvom jeg sitter med hvitmaling på hendene akkurat nå....nyt dagen så godt du kan..Varm klem fra Maliva

Mamma C sa...

Jag känner mig precis slut på detta snöelände oxå. Här är det grötfrukost fortfarande som gäller i veckorna.
Kram Mamma C

Anci sa...

Ha en mycket bra dag !! Det känns väldigt mycket vinter nu, men jag har börjat få vårkänslor. Och eftersom tiden går fort, så är vi snart där :) Håll ut !!

Kram
Anci

lugnet sa...

Visst börjar man bli trött på vädret! Johan lyckas köra fast vår bil på vår oplogade tomt i fredags så det var bara att ta fram slungan och gräva fram den. Idag är det lika mycket igen..pust. Två bilar låg i diket imorse efter vägen till skolan. Oplogat, nollgradigt..det var som såpa på vägen. Nej nu längat jag efter sol och värme!! Man ska inte vara bekväm när man bor här ute..Men sommaren är underbar!!
Man får försöka tanka lite energi på olika sätt!! Hoppas du är piggare idag!!
Kram//Ulrica

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Samma lika här! Men något jobb är det inte för mig, inga tåg och skoltak som hotar att rasa in...

Kram Annica

Mitt liv - Mina drömmar sa...

En liten utmärkelse från mig till dig, du behöver inte ge den vidare utan jag vill bara visa min uppskattning för din kreativitet!

Kram Annica

Queen Of Småland sa...

Ja, sååååå man längtar efter våren nu! Nästan smärtsamt mycket...
Idag ska jag i alla fall trotsa vintern och beställa fröer till årets trädgårdsland från Runåbergs. Kanske infinner sig någon slags vårkänsla då kanske....

Mmmm Latte....
Ha en fin dag.
Kram
stina

Viola sa...

Läckra färger som jag verkligen gillar, imorgon lovas 1+ och sol, hoppas verkligen att det är sant..kram

agge sa...

Vilken mysig blogg du har! Agneta

corrina sa...

HAr du några tips på varierande linssopp, jag har bara ett men vill ha fler. Kram