onsdag 24 februari 2010

Sportlov i caribien...




Yeah why not?
Har tröttnat totalt på snökaos och trafik-
kaoset i storstan och alla sega
vinterförkylningar så i morgon drar vi till
Barbados.
Vi ska hälsa på släktingar och njuta av
solen och värmen. Känn på det ordet, värme.
Fryser ju som en hund här hemma om dagarna.
Katamaranen på bilden tillhör sambons kusin.
Så nu byter vi ut vår snötyngda tillvaro
för ett tag mot sand och sol och sköna dagar.
Dock finns det ett litet orosmoln på himmelen
de kallas BA/Brittish Airways, de hotar
att gå i strejk! Tänk om vi blir sittande på
Gathwick i flera dar i stället, hjälp!
Håll tummarna att de det ska gå bra, please.
Kram Katta

33 kommentarer:

Anci sa...

Åh, vad härligt !! Ha det jättejätteskönt och njut så mycket du bara kan. Och ta bilder också !

Jag håller tummarna för att flyget ska fungera.

Stor kram
Anci

Fototräff i vår ??

Fågel Blå sa...

Åhhh så härligt att åka bort, jag hoppas ni får en underbar tripp.
Kram Kathrine

Elisa Day sa...

Härligt! Bilden med katamaranen såg så overkligt ut att jag trodde det var någon trickbild :D Vad skönt med sol och värme. Håller tummarna att flygbolaget inte går i konkurs. Önskar er en underbar semester! Kramar

Elisa Day sa...

Skrev fel menade strejk! :D Har inte hänt ett s*t med grannarna, samma som vanligt. Skönt att du ska slippa kylan vi har -23 så jag vill följa med er. Kram

Viola sa...

Jag kommer att hålla alla tummar som går...vilken resa,ojojoj..ser fram emot bilder från ert äventyr, ha de så härligt och njut för mig oxå,

KRAM

Nyanser av vitt sa...

Ååååh vad underbart. Jag trodde du skojade :O)
Ha det toppen nu och jag håller verkligen tummarna för att BA inte strejkar.
Ja fy tusan vilket KAOS det är...
KRAM Agneta

Systrars söta sa...

Guuuud så skönt Ni skall ha..å inte sitter ni på nån flygplats heller...nejdå inga såna tankar..bara känna sanden mellan tårna....å vad jag vill åka med...:-)) kram kat

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hälsa solen och värmen från mig!

Kram Annica

benitaschoultzinphotos sa...

Det där hade inte varit fel! Jag hade sagt ja direkt! :D

Kram

strömmas sida sa...

Vad härligt att åka till värmen.
Ni kommer säkert att njuta för fullt av allt. Skönt att lämna kylan och snön ett tag.

Kram
strömma

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hej!
Jag har verkligen legat på latsidan vad gäller att skicka kommentarer, förlåt :P
Vad tur att du hittade till mig ändå. Hoppas att ni får en kanonsemester, hållar tummarna. Kram i massor från en som hade minus 38 imorse och också kan tänka sig Karibien.

Maliva`s verden sa...

Wow....er det virkelig dit du skal? Ble jo litt nysjerrig på hvor du skulle reise. Heldig du er....Da vil jeg ønske deg en super fin tur...og jeg håper du deler noen bilder derfra etterhvert...Nå er jeg desperat etter sol og sommer. Ble en kald fornøyelse på vår tur til Strømstad. Men nå har jeg i hvertfall fått kjøpt inn noe go`saker som varmer i toppen..ha-ha. Klem fra Maliva som kommer til å savne deg.

Lottaspace sa...

Håller tummarna att ni får ligga och lata er i värmen nu! Härligt!

Jo, det är till Paris vi ska åka i påsk, underbart!

Kram, Lotta

Fredrika sa...

Hejsan, Barbados ser ju helt fantastiskt ut! /fredrika

corrina sa...

Å lyckos dig. Ha det bra så hörs vi. Kram

NataljaOblonskaja sa...

Va, sviker du oss?
Självklart är du värd att åka, är bara lite, lite avundjuk eller ok då, mycket avundjsuk.
Trevlig resa.
//Camilla

Mamma C sa...

Så härligt att komma till värmen. Klart jag ska hålla tummarna för er att allt går vägen. Ha det toppen bra nu.
Kram mamma c
Bara liiiite avis

Rosa Hemmet sa...

Åh vad härligt det där lät, jag är inte alls avis! *ironi* Jag är sjukt avundsjuk på er men glad för eran skull. Låter som att ni flyr i rättan tid, fi vad det är trist och kallt nu.
Ska hålla tummarna för att ni slipper strejker på någon av vägarna :)

njut varje minut!

Fru C sa...

Det var en rejäl tripp ni ger er ut på. Speciellt kul att åka till någon man känner....som kan visa runt. Ha det nu så superbra så ser vi fram mot bilder när ni är tillbaka!

Angel.Pearls sa...

Barbados låter kanon -njuut!! Vi åker till fjällen! Du har något hos mej..:) Kram//Eva

Marie//Tekla Maräng sa...

Lovar att hålla både tummar och tår så att resan ska bli toppen.
Lova att fota och njuta allt du kan.
Ha det bäst.
Kramar:O)

Tezz från Kungens Kurva sa...

Håller tummarna för att allt ska gå bra och att ni får ett riktigt trevligt lov med massor av sol och värme :)
Ha en jättebra dag!
Kram

Lilla Vrån sa...

Vilken dröm att få åka iväg till ett sådant paradis:)
Ha det så himla fint!!
Kramar/Carina

Sussi sa...

Önskar er en toppen semester!
Det låter ju och ser hur härligt ut som helst...
Ja man blir ju så avis!

Vilket fynd pris du fick provdockan för :)

Håller tummarna för att flyget fungerar och altt går som det ska.

Ha det bäst, kram Sussi

lugnet sa...

WOW, sååå Härligt Katta!! Blir inte alls avundsjuk..!!
Hoppas du får en toppenresa, bilderna ser helt, helt underbara ut!! Kram i massor och njut nu av den goa värmen!!
//Ulrica

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Å wow så härligt. Hoppas ni får det helt underbart skönt! Sol och värme, det skulle verkligen inte vara fel.

Ja du...ett inlägg om inredningen på ett skotsk hotellrum...jag vet inte jag...rummet denna gång var iaf inte bra...

Ha det fint där i solen!

Queen Of Småland sa...

Åh, Katta så hääääääärligt!!!!!!
Slappa och sola och bada!!!!
Önskar er en superresa!!!
Kramar från kalla sverige.
Stina

Ullis/Leva på landet sa...

Men så underbart att få komma dit. Håller alla mina tummar för att ni kommer dit som ni ska.

Kram Ullis

Betongängeln sa...

så superhärligt . hoppas det kommer att gå bra och det gör det, lite avis blir man ju...
kram

Anneli :o) sa...

Gillar Din fina blogg ! Hoppas Ni har det bra på Er härliga resa !


Kram, Anneli W

Elisabeth - anyhow.se sa...

SÅ smarta, SÅ underbart ni troligtvis har det!
Och jag?! japp SÅ avis! :)

Möllebacken sa...

Hej Katta.
Hoppas att du har det riktigt bra.
Har något till dig på min blogg.
Kram Pella

Isabell sa...

Åh, vad underbart säger jag bara! Vi har precis kommit hem från värmen och har boostat sol och D vitaminer. Nu är lagren påfyllda och jag kan återigen se ljust på tillvaron.

Önskar dig och din familj en underbar semester!

Kram Isabell