fredag 19 februari 2010

Black or white...




Eller ännu hellre black and white. Lite
dramatiska kontraster kan vara snyggt
ibland. På första bilden ser ni det nymålade
pelarbordet som jag lovade visa helbind av
sen några av de vita rosorna från förra helgen
och tänk de blommar ännu. Vitt har vi det så
det räcker och blir över därute med, det
fullkomligt vräker ned vit kall snö och ska
väl tydligen göra det i helgen och jag tänker
på nåt sätt försöka njuta av det om det nu
är möjligt, vad tror ni om det?
Happy Friday everyone!

18 kommentarer:

lugnet sa...

Vad fint bordet blev!! Jag har själv målat ett liknade svart pelarbord och försöker mig på något kul på själva bordet!! Skulle vara bättre på att måla fritt men det blir nog en schablon av något slag! Hoppas du får en härlig helg! Här har det snöat massor igen..!!
Kram//Ulrica

Fru C sa...

Säg inte att du har en provdocka á la gammal, jag tror jag dåååånar. Tillsammans med bordet ett oslagbart par ;) Ha en go Helg!
Kram / Carolina

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Hej vännen!!
Underbara bilder som vanligt man smälter.. Och jisses va fint pelarbordet är.. Provdockan är ju såå underbar, säg till om den någon gång inte skulle få plats mer *ler* Och spegeln där på golvet och vita rosorna så vackert...

Ha en goig helg nu innan... Ja vi tar de på fb..

Kraaaam till hela din familj och en bamsig till dig..

NataljaOblonskaja sa...

Har länge varit sugen på en svart provdocka, men tvekar lite, man måste ju ha plats för allt vill ha också;)
Älskar svart, så dramatiskt, så elegant, så melodramatiskt, så tufft. Bara vitt kan bli så puttinuttigt och tråkigt. Nu får man väl varenda shabbychicktant på sig;))
SV. Tror du har rätt, det är nog en transahund. Ioch för sig tyckte jag den där blicken han hade sa, "Rör inte min manlighet" men man vet aldrig.
Ha en superhärlig helg.
//Camilla

Fågel Blå sa...

Åh så härliga bilder så proffsigt!
Du är så duktig att plåta!
man blir så inspirerad av dina bilder!
Och kul för omväxling att se lita andra färger,
Hoppas du får en trevlig helg!
Kram Kathrine!

Nyanser av vitt sa...

Hej
Så snyggt och vilka vackra rosor
Vill bara önska dig en mysig helg
Kram Agneta

Tezz från Kungens Kurva sa...

Riktigt fina kontraster, svart och vitt blir fint tillsammans för det mesta.
Ha en riktigt fin helg!

Hagagården sa...

Men så fint det var med det svarta bordet tillsammans med provdockan.
Underbart !!!!
kram
ninni

strömmas sida sa...

Vad snyggt bordet är. Snyggt också med svartvitt. Dom rosorna var verkligen ett fynd som står sig än.

Ta tillvara ruskvädret och bara mys allt du bara kan i helgen.

Jag har en likadan provdocka här bredvid mig, men med det vita överdragen. Fotar kläder ibland på den för tradera. Funderar på att sälja den.

Fredagsmyshälsning

strömma

Anci sa...

Bilderna är super duper bra. (Jag var tvungen att försöka uttrycka mig på ett nytt sätt :) )
Du har inga fotokurser för en nybörjare ???!

Ha en härlig helg, ute eller inne !

Kram till dig
Anci

Elisa Day sa...

Försöker spana in den läckra tavlan på första bilden. Är i en stil som jag gillar. Skulle vilja se den närmare. Vad fint bordet blev som svart. Kram

Mamma C sa...

Mycket snyggt, fina bilder du tagit. Ha en fin fredagskväll.
Kram Mamma C

vita zara sa...

Hej
Men så läckert med kontrasterna.
Vad fint det blev.
Jag kollade på dina tidigare inlägg,
dina ullgrejor är så söta, du kan tydligen också göra små söta hjärtan, med dekorationer i ull.
Kul det du skrev om kläder, att ni klär er så man inte ser vem det är.
Här när de åker skoter så har de både hjälm visir och enkoma skoterkläder, så man ser verkligen inte vem det är, utan man hälsar på en skoter bara.
Hoppas du får en trevlig dag.
Kram Zara

Queen Of Småland sa...

Åh, så fint Katta! Jag gillar verkligen svart, och det fick du ju till jättebra!
Hoppas allt är bra med er alla!
Ha en riktigt härlig lördagskväll!
Kramar
Stina

Rosa Hemmet sa...

Tjopp! Svart och vitt är allt en snygg kombination, det blir så effektfullt. Vita rosor är bland det finaste som finns, om jag gifter mig blir det ett fång sådana i buketten! :)

Ha en trevlig lördag

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Läckert! Svat och vitt i kombination ger verkligen en härlig effekt.

Hoppas du har en fin helg!

NataljaOblonskaja sa...

Ville bara tipsa om att de där Tine K kuddarna finns hos house of hedda, på rea också. Det var där jag köpte dem. De har en massa snygga kuddar, o annat också förresten.
Ha en skön lördagskväll.
//Camilla

Hanna sa...

Din tapet ser ut precis som min kökstapet, men min är vit, undra om det är samma.
kram
Hanna