lördag 13 februari 2010

Back in black...





För ett par år sen fick vi ett ärvt gammalt
pelarbord av mina svärföräldrar, det var
ljusgrått med flagig färg och de gissade att
det skulle hamna under den vita penseln som
användes flitigt här då. Men jag svarade att
nej det blir nog den svarta penseln på det
där bordet. Och först nu har penseln gått
lös och dansat över bordet, den svarta penseln
förståss. Man ser inte så mycket av själva
bordet på de här bilderna så jag får visa mer
en annan gång men svart blev rätt val av färg
på just det här bordet i allafall.
Ha en bra lördag!

19 kommentarer:

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Go morgon Katta!!
De är så otroligt fint med dina svarta möbler blir ju så sugen.. Jag har beställt en burk av min bror men de blir bara några ramar som får bli svarta.. hmm till att börja med..Fast jag gillar ju ditt köksbord så mycke sååå vem vet..
Må bäst i helgen..
Kraaam Linda

Gårdsromantik sa...

Så läckert med svart - jag har ett svarvat skrivbord som jag också tänkt måla svart - bra att du påminde mig!

Imorgon blir det tävling hos mig!

och premiär för något rosigt :-)

Kram Maud

Vita rosor och förgätmigej sa...

Verkligen tjusigt! Sobert svart som det kallas... *hihi* Kontrasterar så fint emot det vita.
Kram/ Anna

Fro sa...

Takk for hyggelig kommentar inne hos meg - så hyggelig at du vil følge bloggen min!

Flotte bilder du viser her, jeg synes det er fint med litt svarte kontraster i interiøret.

Ha en fin dag!
Klem

Lisa.L sa...

Underbara bilder :D du kan verkligen d dära med att fota ! Så läckert med röken från ljuset ! mvh Lisa

Viola sa...

Visst är det fint med svart möbler som inslag...har en del här hemma bl a min svarta tallrikshylla, hoppas att jag får se dig här i mars, flera från storstan som kommer ner, kolla dagens inlägg, är ju inte långt från dig, man tar av till Jönåker och sedan färja till mig och då är man snart här...ha en fin helg, KRAM

NataljaOblonskaja sa...

visst är det häftigt och dramatiskt med svart. Tycker bordet är skitsnyggt.
Har också möbler som jag länge tänkt måla vita, men huxflux blev de svarta istället, and I like them a lot!!
Ha det bra.
//Camilla

Fågel Blå sa...

Hejsan!
Så fina bilder som vanligt man blir glad av dom!
Jag gillar också svart i inredningen!
Önskar dej en underbar Helg!
Kram Kathrine!

Fru C sa...

Klart att det skulle vara svart.....som är en härlig kontrast när man kör mest vitt-grått. Black is back, tro mej!
Lördagskram/Carolina

Angel.Pearls sa...

Superfint bord, å vackra bilder! Ha en Happy Valentine//Eva

Queen Of Småland sa...

Jag älskar svart, så fint det är i den vita bakrunden. Hoppas ni är friska och krya så här i mitten på februari. Jag tycker var och varannan (inklusive min familj) är förkylda. Önskar er en jättefin lördagskväll!
KRamar
Stina

Hanna sa...

Jätte fint.
ha en bra alla hjärtansdag.
kram
hanna

Mamma C sa...

Det lilla man ser av det, ser snyggt ut i allafall. Ha en skön lördagskväll du med.
Kram Mamma c

Elisa Day sa...

Vad läckert det blev med svart! Jo älvorna frös nog i den där dimman. Hoppas ni mår bättre. Kram

strömmas sida sa...

Bordet är jättefint svart. Med det fina på det ser det så läckert enkelt dramatiskt ut. Jättesnyggt.

Hoppas du har en bra helg

strömma

Richie's 2ts Inspires sa...

Gud! vad fint blev det... kul att du behåll huvét kallt och sa att "svart" ska det vad!

Fantastiskt smart...

Ha en trevlig hjärtans dag.
xoxo

Viola sa...

Hallå där, tror att Eva som har häxor och änglar åker bil från stockholm, hon finns i min högerspalt..kan ju tänkas att det blir någon ytterligare, skulle vara så kul att ses, just nu är det 15 som anmält sig under dagen...kramen

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Superläckert med svart bord!

Hoppas du haft en riktigt härlig lördag
Kram Annica

Anci sa...

Det är ett jättefint bord !! Och bilden med de vackra sakerna är så väl komponerad. Du är duktig på det. Hoppas att du får en kärleksfull dag :)

Kram
Anci