fredag 22 januari 2010

Presentkortspyssel...







I bland när presenter skall inhandlas
är både tiden och fantasin som bortblåst
då kan man ju alltid i ststa stund köpa
ett presentkort. Gjorde det i går men
tyckte kortet var så fult och juligt så
det fick bli en akut makeover av det hela.
Hade redan hemma en cardstack från Panduro
och några pappersblommor som skall vara
till scrapbooking och lite snöre så det
var bara att klippa sönder det röda kortet
och spara den delen plastkort och infon som
var tryckt på och limma fast i ett nytt,
sen på med lite snören och pappersblommor.
I stället för kuvert valde jag att ha en
oblekt papperspåse med snöre, pappersbokstav
och en chokladblomma jag tovat.
Får hoppas det blir väl emottaget.
Nu är det fredag och det är ju på nåt sätt
en dag man alltid pustar ut känns så skönt med
en hel helg framför sig.
Ha en bra fredag allihopa!

13 kommentarer:

Möllebacken sa...

Wow! vad fint! Presentkortet i sig är en otroligt fin present. Det blir så personligt. Vilken känsla.
Ha en riktigt mysig helg.
Kram Pella

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så fint det blev! Och inslagningen med den tovade blomman som krona på verket - jag hade nog inte öppnat det paketet... ;-)

Som du säger är presentkort ofta ganska tråkiga i utförandet. Jag försöker också piffa till dem. Hade ett inlägg i januari i fjol om det...om du vill ha ett tips att lägga till "idébanken". Jag tar iallafall med mig ditt med de söta pappersblommorna. Och så när jag en liten önskan om att lära mig tova... Är det svårt? Har du några bra tips på att komma igång?

Jag önskar dig en riktigt fin helg!

Elisa Day sa...

Vilken fin present. Hade nog inte öppnat utan sparat den som den är. Du är "tankeläsare" dom där papprena från Panduro är precis vad jag varit på jakt efter i veckan. Hoppas halsen känns bättre. Kram

lugnet sa...

Vad fint du pysslat!! Gillar din chokladblomma du tovat!!
Här sitter vi fast i skogen utan bil...fick ringa bärgare på våran,får vi se vad det kalaset kostar..Man är lite mer beroende av bilen här än inne i stan!! Hoppas din helg blir toppen Katta!!
Kram//Ulrica

Smycka dig sa...

Vilka fina kort och vilket arbete.

jag har en liten tävling hos mig!1
kram Lotta

Queen Of Småland sa...

Ja, vad fint! Det kommer säkert den ärade mottagaren också tycka!
Visst är det skönt med fredagar, fast nog är man gott trött dessa dagar. Det är ju det som är skönt, att man får vara trött just på fredagar. Inga måsten bara vara.
Ja, nog är livet fyllt av val. Hoppas du också hittar rätt i skola och fritidsdjungeln. Nu ska jag pyssla med mina foton, mycket kvar att göra till påskutställningen.
Ha en riktigt härlig fredagskväll och helg!
Kramar
Stina

Cecilia sa...

Vilket vackert kort du gjort. De´n som får det kommer bli glad!

Trevlig helg!
/ Cecilia

Cecilia sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Systrars söta sa...

Verkligen jättefint Katta...mycket roligare sådär tycker jag..:-)) kram kat

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Mottagaren kommer att bli såå nöjd!! Jätte fint kort du pysslat!!!
Ha en riktigt myyyysig o skön fredag!!
Ha en trevlig helg
Kram ♥ Millan

Sussi sa...

Nu var det länge sen jag kikade in här, men nu kände jag att jag måste in och njuta av din blogg.
Vilka otroligt fina presentkort, de är ju som ett paket de med.
Trevlig helg
Kram Sussi

Mamma C sa...

Det blir en riktig uppskatad present det här. Den blev jättefin när du fixade till det.
Kram Mamma C

Nyanser av vitt sa...

Oj vilket fint kort det blev. Ha en jättemysig helg
Kram Agneta