fredag 8 januari 2010

Lite gammalt lite nytt...




God morgon!
Nu är julen bortstädad här hemma och det
känns rätt skönt att få börja piffa på ny
kula igen med en del gammalt och lite nytt.
Den fina kökshandduken fick jag i julklapp
av min systerdotter den kommer från Spira
och jag tycker mycket om mönstret och färgen
i den. Den lilla lotuslyktan i plåt i lite
shabby chic stil fann jag på rea i en härlig
lifestyle-butik på Flemminggatan, den heter
Artiklar och där har de en massa fina saker
och kläder m.m. som man bara vill ha.
Här startar barnen skolan idag och i morgon
är det redan lördag en lagom start tycker jag
för morgonen kändes riktigt måndagsmotig efter
det långa jullovet, så nu får man två lugna
morgnar i helgen innan allvaret startar på
Måndag igen. Ha en bra fredag allihopa!

16 kommentarer:

Viola sa...

Den handduken hade verkligen ett vackert mönster och nu är man inne i ekorrhjulet igen...var precis slut efter en halvdags jobb och har nu sovit ifatt 11 timmar, tala om att fysiken inte är på topp ännu..önskar en fin fredag, KRAM

Fågel Blå sa...

Godmorgon eller godmiddag!
Underbara bilder du bjuder på denna isiga morgon 20 minus här brrrrrr.
Jag hoppas du får en underbar Helg!
Kram Kathrine!

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så fint du gjort det. Lotusblomman gillade jag verkligen.

Ja, nu börjar jag längta efter att plocka ner allt julpynt och komma igång på ny kula. Har jobbat hela veckan (i Norge är det inte röd dag på Trettondagen) och har inte orkar någonting på kvällarna. Men nu i helgen ska det fixas och donas!

Hoppas att du får en riktigt fin helg!

Elin Anita (eddaskreativiteter ) sa...

Koselige kjøkkenbilder du viser....
kos deg
goeKlemmer

Saras Inredning sa...

Vilken härlig header :)
Och fina bilder.

Kram/Sara

Angel.Pearls sa...

Fint nytt pyntat..din hylla är kanon!Kram//Eva

Nyanser av vitt sa...

Så fin den där handduken.
Tack för att du deltar i min utlottning. Ha en jättemysig helg.
Vi ska på handbollslandskamp i Eriksdalshallen ikväll.
Kram

Mamma C sa...

Vilken fin hylla och handduken var jättefin. Skönt med en sådan mjukstart.
Kram Mamma C

Queen Of Småland sa...

Jättefina bilder och vacker interiör! Ja, nu är det dags att vakna efter ledigheten. Har jobbat en vecka redan och är helt sluuuuuuuuut.
Skönt att det är helg.
Ha en fin helg!
Kram
Stina

Home No.1 sa...

Tittade in för att önska dig en fin helg! Kram Annica.

Hagagården sa...

Hej
Men oj vilken grymt snygg hylla,så härligt sliten och fin.
Kram o ha en go dag.
ninni

Anci sa...

Hej !
Roligt att du nämner butiken på Fleminggatan. Den går jag förbi två gånger om dagen :) Visst har de mycket fint där.

Kram
Anci

Dicksonska våningen sa...

Hej!
Hoppas att allt är bra med dig. Tråkigt att börja jobba, håller med. Själv har jag varit hemma 2 veckor nu men imorgon börjar jag jobba igen.
Men det måste vara ett tecken på att man har det väldigt bra hemma helt enkelt :)
Ha nu en skön lördagkväll i alla fall!
Kram Annika

Sussi sa...

Klart jag gillar mina ulliga gulliga djur!
Vilken fin hylla och dess tillbehör du visar. Fynd på rea är ju så kul att göra.
Trevlig fortsättning på helgen Sussi

Ullis/Leva på landet sa...

Var så skönt att få en mjukstart. Tur att det är en dag till ledigt innan man jobbar igen. Gillar att blanda gammalt och nytt. finns så mycket fint av båda sorter.

Kram Ullis

vintageretroprinsessa sa...

Massa underbara bilder som alltid :)
Aöltid härligt att välkommna våren :)
Har vi gjort här hemma med :)


Massa kramar från ett snöigt norrland