lördag 16 januari 2010

Insnöad...







Det är svårt att sluta visa snöiga vinterbilder
nu när vi för en gångs skull fått en lång vit
vinter i hela landet. Tror de flesta blir lite
som barn när de faschineras av hur vackert det
är därute. Ser dagligen folk med kamera som går
omkring och knäpper med vad de har, allt från
mobilen till värsta papparaziobjektiven på sina
kameror men alla ser lika lyriska ut. Men nu
börjar det bli varmare ute, inget fel på värme
men jag gillar inte när det töar och slaskar och
allt blir smutsigt och blött. Så det är bara att
passa på att njuta av den vackra gåva den här
vintern ändå är.
Ha en bra Lördag!

13 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Så fina naturbilder och ångeln i trädet var ju för söt!
Jag önskar dej en underbar Helg!
Kram Kathrine!

Lisa-Maja sa...

Hej!
Första gången jag är här.....men inte sista. Vilka underbara foto, du är duktig med kameran.
Jag bor på västkusten och vi har -1 idag, på gränsen till slask, tycker inte om....hellre mycket vitt och några minus eller vår och grönt:)

Ha en trevlig helg!
lisamaja

Hagagården sa...

hej
Underbart vackra vinter bilder du visar.
Kram o ha en underbar dag.
ninni

Madame Petite sa...

Jag är fullständigt med dig när det gäller detta underbara vita sagoland! Det är underbart och för mig får kylan gärna hålla i sig tills det är dags för våren på riktigt. Har sett massor av fotografer ute på gatorna jag med :) Tror Stockholmarna har fått lite fnatt ja... snöyra!

Väldigt vackra bilder du har tagit... helt underbara!

Kram på dig sötaste!

S o F sa...

Visst har väl vintern varit helt underbar! Länge sedan sist här i Västsverige.
Tror aldrig att jag fotat så mycket någon annan vinter tidigare.

Vi har också haft ovanligt mycket sol o det höjer ju fotolusten - mycket!

Ha det gott o Trevlig Helg!

Queen Of Småland sa...

Ja, så fint! Allt är inklätt i snööööööö!
Nu ska det töa en tag men sen lär det säkert komma mer snö. Det är ju bara mitten av januari än..... på både gott och ont.
Slask o regniga vintrar är mest normalt för oss i skåne. Barnen är glada för all snö!
Ha nu en riktigt fin lördagkväll!
Kramar
Stina

Viola sa...

Ett par minus det har vi haft idag, men gärna lite kallare ..men mera snö ska det komma i veckan såg jag i tidningen, men visst är man lycklig över allt det vackra vita som omger oss...:0) ha en fin helg, KRAM

Elisa Day sa...

Härliga bilder! Hittade filmen du pratade om. Ska se den till veckan. Tack för tipset! Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Underbara bilder. ja det är så skönt att det inte är iskallt ute längre. så här kan det vara fram till sportlovet.

kram Ullis

Maliva`s verden sa...

Utrolig flink du er til å ta vakre stemningsfulle vinterbilder...
Ja både mannen min og jeg fikk skikkelig nostalgikick da vi så spesielt den første delen.
Jeg har alltid hatt en merkelig følelse på at min mann kommer til å treffe på Bono en gang....nå jobber også min mann i en hjelpeorganisasjon-så kanskje de treffes på en pub i Afrika...lov å drømme ikke sant?hi-hi.

Maliva`s verden sa...

Ja helt klart....neste gang må han få prisen;o) Han har vel kanskje blitt litt vel politisk i de siste årene..men han har en god visjon da....

Anci sa...

Alla dina vinterbilder är så vackra ! Jag vill också försöka bevara den här vintern på något sätt i bildform :)

Kram
Anci

Angel.Pearls sa...

Kloka ord..njut varje dag! Kram//Eva