lördag 30 januari 2010

Envis...






Den är verkligen hur envis som helst i
år, ja vinterna alltså. Fast egentligen
är det ju så här det ska vara. I dag är
vi nere i -20 grader här hos oss igen
och jag som trodde det skulle bli varmare.
Jag har egentligen inte så mycket emot
snön och kylan gruvar mig mer för när det
smälter och blir grått och slaskigt för
då bir allt fult men nu så vackert och bara
man har varma bra kläder och ett riktigt
hem går det ingen nöd på en direkt men det
finns ju dem som faktiskt har det riktigt
jobbigt nu, både människor och djur tänker
på de stackars uteliggarna hur klarar de
sig. Våra överblivna julnötter skall
i allafall fåglarna få idag .
Ha en bra dag!

17 kommentarer:

Mamma C sa...

Det är bara att blunda och drömma sig bort till vämen ett tag. För detta kommer att ta tid innan allt det vita försvinner. Vi har bara -15 just nu. Men hade -21 i går kväll. Tur att man har tak över huvudet. Det finns massor som har det svårt nu.
Kram Mamma C

Trädgårdsmakaren sa...

Såååå mycket fina bilder du har! Skönt och ombonat, man känner värmen i huset här!
Skall själv ut strax och rasta kameran:-D
Hillevissan

mariaK. sa...

Ja, här har vi -9 nu, men på vovvens morgonpromenad var det -15!
"Våra" pippisar fick massor med goda frön till frukost :-)
Ha en skön dag, Maria

Hagagården sa...

Hej
Ja visst är det envist med den här snön och kylan,men vi får hålla till godo med lite vårblommor så länge.
Kram
ninni

Fågel Blå sa...

Hejsan!
Tack för din snälla kommentar!
Jag håller med dej!
Man måste sätta på sej rejält när man skall gå ut!
Men det är så vackert ute!
Ha en underbar Helg!
Kram Kathrine!

Maliva`s verden sa...

Flotte bilder....men nå vil vi ha vår, ikke sant? Gleder meg til solen varmer og snøen smelter...fuglene kvitrer og ansiktet mitt får farge igjen....hi-hi. Ja vi må få lov til å drømme. Fortsatt god helg til deg fra M-L

S o F sa...

Läste att det är 23 år sedan som det var så här mycket snö och så här kallt, senast - här hos oss.

Njuter av det vita vackra landskapet fast jag egentligen inte är nån vintermänniska.

Tänk om det dröjer 23 år till nästa gång...då kanske man inte ens får uppleva det..

Har varit ute på promenad idag, rejält påpälsad -13 grader + nordanvind och SOLIGT!

Ha det fint!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jag tycker det är så vackert där ute just nu men usch och fy för kylan! Och precis som du ogillar jag när det börjar töa och bli så där hemskt slaskigt och brunt...

Ha en härlig lördag
Kram Annica

Home No.1 sa...

Ha en toppenfin helg!
Kram Annica.

Viola sa...

VI hade årets rekord hos oss, i morse visades det -29 vid nio när jag gav mig iväg på min loppisdag, vad man blir trött på denna kyla framför allt, önskar nu en skön lördagskväll, KRAM

Anci sa...

Vackra bilder och fina tankar !

Kram
Anci

strömmas sida sa...

Hoppas du och familjen kryat på er.
Ja nog får man vara glad att man har ett hem att vara inne i, nu när det är så himlans kallt.

kram
strömma

Fru C sa...

Vilka härliga bilder du visar idag.
Här är - 18 just nu, kallast i vinter faktiskt burrrr.....;)

Ullis/Leva på landet sa...

Håller med dig helt. Trodde att nu när vi kommer i februari så skulle det bli lite mildare och kanske att snön skulle börja försvinna, men så verkar det ju inte alls blli.
Kram Ullis

Angel.Pearls sa...

Å jag som blev så glad över den nya snön..tog en liten skidtur idag -det var så härligt! Vackert är det i alla fall!! Kram//Eva

lottens vita och gröna sa...

härliga bilder katta, vettu när jag körde iväg till loppis i morse var det -19,5c huuuuuuu ja nu måste fåglarna matas!!!
varmkram lotten

N I N N I sa...

Ja man borde inte klaga, ändå gör man det - i alla fall jag.
Knasigt.
Här är också rätt kallt.