torsdag 17 december 2009

Omsluten av snö...





Vilken superstressig morgon det här blev!
Vaknade lite tidigare än vanligt vilket av
nån konstig anledning alltid slutar med
tokstress i stället, förstår inte riktigt
det där. Nu är det i allafall tillfälligtvis
lite lugnare en stund så jag passar på att
ta min morgonlatte och lite bloggtid för att
coola ner mig lite hur man nu gör det med
hjälp av koffein :) ?
Här har vintern landat på allvar nu och
omsluter oss av snö vilket är mysigt men det
blåser ju så illa och riktigt kallt är det med
idag måste ut och köpa bättre vinterskor till
lilla damen här hemma, trodde allvädersstövlar
skulle räcka denna vinter som hade en så lång och
slaskig höst men jag tog fel för många minus är
det denna dag. Lite julklappsinköp ska med
hinnas med idag. Ha en bra dag allihopa!

13 kommentarer:

Lisa.L sa...

Som vanligt så bjuder du på så härliga bilder :D jätte fina ! kram och god jul..

Home No.1 sa...

hej!

Härliga bilder Katta=)
Ha det så trevligt i dag!

Kram Annica.

Maliva`s verden sa...

He-he kjenner meg igjen i det du sier..Faktisk hjelper det litt for meg å sette meg ned ved bloggen med en stor kopp kaffe...og flykte inn i den verden en stund. Ja er det ikke herlig med snø..nå krysser vi fingrene at den blir liggene hele julen gjennom...Koselig hvis du vil legge inn en stemme på meg idag...sjekk dagens innlegg. God helg fra Maliva

Viola sa...

Hoppas du haft en bra dag och hittade vad du skulle på stan...här har vi varit insnöade en period men nu kan vi ge oss ut igen..här är rejält kallt och massor utav snö, verkligen en fin julstämning vi fått, ha det gott, kram

Fru C sa...

Här är det snorkallt just nu, det blåser nämligen från öster, usch och tvi. Nu såg jag nånstans att det kunde regna framåt 23, vore inte det trist så säg!

Elisa Day sa...

Känner igen det där. Man kanske blir tidsoptimist när man vaknar tidigt och sen blir det bråttom. Vad fina bilder. Vi har också fått lite snö och har närmare -20. Kram

Queen Of Småland sa...

Ja, snö i drivor och hela 7 minus här i skåne! Kallt men vackert. Hoppas du hittade dina julklappar!
Ha en fin kväll!
Kram
STina

Anci sa...

Jag hoppas att din dag blev lugnare framåt förmiddagen :)
Ja, vilken vinter vi har. Jag tog en promenad på lunchen och njöt av yrsnön. Underbart !!

Kram
Anci

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Mysigt! Här håller hyacinterna på och blommar över...får nog investera i nya. Blir tredje omgången:) De doftar så ljuvligt när man kliver in genom dörren...

Kram Annica

MORMORSIDYLL sa...

Underbara bilder du visar.. :-) Hoppas du får en bra fjärde advent.

Krams

Montebello Möbler sa...

Hoppas denna fredagmorgon blev mindre stressig. Den är ju bra mycket vackrare än gårdagens!!

Hoppas jag inte skrämde dig med mitt mejl förresten. Inte alls meningen :)

Ha en skön dag i julstöket!
Kram Malin :)

Systrars söta sa...

Ja, man blir ju faktiskt lika förvånad varje gång det händer..först slask å mörker å så helt plötsligt massvis med snö och riktigt kallt :-)) Så skall man börja rota fram alla vantar å sockor å vinterskor...suck..Nåväl jag är glad att det blir en vit jul iår...det blir ju lite ljusare ivarje fall eller hur?! Vill passa på att önska en rigtigt God Jul..Ha det gott varmaste kramen kat

Angel.Pearls sa...

Visst är det underbart att den äntligen kom..snön!! Gillar din hyacint-bild -jättefin!! Kram//Eva