söndag 20 december 2009

Med glimten i ögat...



Några bilder här på busiga Em som leker
älva,tror hon är en riktig fullisjuttonälva
eller kanske en hårdrockarälva.
Verkar som hela Sverige har fått den snö
de flesta av oss vill ha till jul här
fullkomligt vräker det ner och det blir så
vackert och vitt.
Någon gran fick vi inte klädd igår inte, den
fina "nya" julgransfoten går inte att hitta
och den gamla fula har gått sönder så nu står
den stackars granen i en balja vatten i duschen!
Får se hur vi ska lösa det hela, såg en väldigt
snygg gjutjärnsfot från skeppshult formad som en
stjärna är det någon som vet om de är bra?
Ha en fin fjärde advent allihopa!

14 kommentarer:

Hagagården sa...

Hej
Men det var en finulig älva du har där hemma.
Jo det stämmer det är chihuahua valpar jag har och dom är så goa dom små liven,dom har hunnit bli 3 veckor idag.
Kram o ha en trevlig fjärde advent.
ninni

Mamma C sa...

Vilken söt älva du har. Ingen aning om julgransfötter. Har ju bara fuskgranar här hemma. Ha en fin advent.
Kram Mamma C

Maliva`s verden sa...

Ja det var jenta si med glimt i øyet. Så søt hun er:o)
Godt å høre at det er flere som ikke finner juletrefoten. Idag må vi fortsette å lete etter vår. Blir nok at jeg setter treet oppi zinkbaljen i år også...Ja er det ikke herlig med hvit jul...det har stått høyt på ønskelisten her i huset...En fin 4.adventsøndag til deg og dine fra Maliva

Styling a`la Anna sa...

Vilken underbar älva!!! Ja hon ser minst sagt fullisjutton ut.. ;-) Julgransfots shopping blir det för mig också idag, såg att rusta hade en sjärnfot för 99 kr, hoppas dom har nån kvar bara...

Ernst kommer alltid finnas i mitt hjärta, men jag gillar inte att han gör skitprogram, och rider på berömmelsen...klart att man inte kan vara på topp jämt..men ett helt program?? Prövade kanelen i spisen igår..och det funkar inte ens....:-(
Hihi... Ha en underbar jul!!

Elisa Day sa...

Vilken härlig busig älva du har! Hon ser ut att vara full av påhitt och bus :D Kram

"anntherese" sa...

Ser att du gillar heminredning. Då kanske min site är något för dig? På anntherese.se kan du välja bland unika och annorlunda motiv att dekorera ditt hem med. Fototavlorna passar utmärkt som present eller julklapp till den som gillar heminredning och design! Jag säljer även vackra vykort och inspirerande fotoböcker. Välkommen in på ett besök!

Queen Of Småland sa...

Söt och busig älva du har! Jättesöt! De är såååå förväntansfulla nu barnen så här dagarna innan jul! Alvin slår in julklappar mest hela tiden och tomten får nog flest i år (=
Hoppas ni hittar en bra julgransfot. Vi har den gamla hederliga gröna sköna sorten....
Kram
STina

Anci sa...

Hej !
Vilken fin och härlig älva du har hemma !
Nu har vi fått all snö vi behöver, tror jag :)

Kram
Anci

strömmas sida sa...

Vilken härlig "gofialotta" du har.
Mysigt när dom har spjuverglimten i ögat :-).

Visst är det mysigt med all snö som kommit och att mest hela landet fått det också.

Hoppas det löser sig med julgransfoten.

kram
strömma

lilla vrån sa...

Hejsan Katta!

Kul att se hur långt du har hunnit i dina julförberedelser, när jag har legat o latat mig på en strand.
Dina bilder är som vanligt oslagbara!!
Kram/Carina

Viola sa...

EN härlig älva ni har där hemma...:) hoppas det nu löst sig med stackars granen...jag har inte fått tag i någon fin fot...grön plast ännu..blää....men får se till att grenarna döljer det värsta.. ha en fin dag, kram

Daniel sa...

Sötaset älvan jag sett! :)

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilka härliga bilder på Em!

Kram annica

Ullis/Leva på landet sa...

Så underbara bilder på Em. Tycker att din älva är supersöt. Hoppas att det löser sig med julgransfot för er.

Kram Ullis