fredag 11 december 2009

Lekt med kulorna...






Har lekt lite med kulorna och glasklockan,
de kulorna som är lite för fel i färg
att ha i granen när den ska in, tror de gör
sig bättre här i. Det roliga med glasklockor
är ju att man kan exprimentera med allt
möjligt i dem. Är annars i en riktigt seg
deg nu känns det som, väääldigt trött men jag
tror att jag inte är ensam om det och vad kan
man annat bli när det är så grått,dimmigt och
fult omkring en därute nu kan frosten få komma
och ljusa upp vår tillvaro lagom till lucia.
Ha en bra fredag!

16 kommentarer:

lugnet sa...

Så härliga färger på kulorna!! Tittar in för att önska dig en mysig Lucia!
Kram//Ulrica

Mom´s kitchen sa...

Sådan färgklick med kupan!! Kul att hitta till dig!
kram Olg@

Hagagården sa...

Men å så mycke härliga färgen,mysigt!!!
kram
ninni

Fro sa...

Så koselig blogg du har! Kjempefint pyntet, koselig med så mange fine fargerike kuler! :)

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så härliga färger, de blev väldigt fint tillsammans.

Hoppas att du får en riktigt fin helg!

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Tack för dina goda råd, fniss.
Vilka mysiga julbilder du har i din blogg idag. Bilder som ger intryck på lite lugn och ro. Tänk vilken påverkan färger faktiskt kan ha på människan ;P Kulorna har verkligen underbara varma mjuka färger. Hoppas att ni har det bra därnere. Må så gott. Kram

Queen Of Småland sa...

Ja, nog känner man sig degig allt! Kylan ska komma snart! Jättefint med kulorna! Hoppas få se granen sen också (=
Ha en trevlig helg!
Kramar
Stina

Elisa Day sa...

Vad fina färger på kulorna! Jag har funderat på att lägga dom i en skål eftersom jag inte ska ha julgran i år. Jättefint att sätta dom så där som du har gjort.Kram

Viola sa...

Härligt stilleben! Nog är man halvdöd, själv är jag ju depp p g a att jag är så begränsad i mina rörelser...nu går jag in på fjärde veckan och det tar nog åtskilliga veckor till...ha en skön luciahelg med de dina, KRAM

Mamma C sa...

Vilken härlig färgklick du fixat till. Måste inskaffa en klocka att pynta i. Ha en fin fredagskväll. Här har det sjunkit till -1.
Kram mamma C

I-L sa...

Ja, det är skönt att vi faktiskt har snö här uppe!
Kram
Lina

Myownhome sa...

Vilka superfina bilder du visar!! :)

Trevlig advent!

Hanna sa...

Så fint det var med alla färgglada kulor.
Kram
Hanna

Maliva`s verden sa...

Kreativt innlegg, og vakkert stilleben som alltid:o)
Så så lucia du har i huset..dere svensker feirer nok mye mer denne dagen enn oss nordmenn...Gøy med slike tradsijoner.
Kos dere masse i dag...her venter også juletradisjon med venner på besøk til risgrøt og mandelen..før vi drar videre på Julekonsert. Heldigvis har mannen min fri i år..ellers har jo han kommet med noen ekte "U2"låter på den konserten gjennom mange år. Klem fra Maliva

Angel.Pearls sa...

Underbar kulsamling du har -så dekorativ! Kram//Eva

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Snyggt!

SJälv har jag lagt kulor i en stor skål. Det blev riktigt bra det med:)

Kram Annica