måndag 14 december 2009

Kottmani och florsocker...






Ja olika år är det olika saker som står
i centrum för juldekorationerna här men
i år har det nog blivit kottarnas år. Och
förståss så brukar man ju säga att julen är
kottarnas (läs barnens) högtid ;)
I dag går vi in på sista skolveckan den här
terminen vi startar den med föräldrafika i
sonens klass och på fredagen är det
julavslutning vilket brukar vara mysigt sen
börjar jullovet och det ser lovande ut för här
har vinterälvan varit och pudrat marken med nåt
som liknar florsocker så nu är vintern här.
Ha en bra måndag allihopa!

11 kommentarer:

Elisa Day sa...

Vad fint med alla kottar. Gillar trädgrenen som hänger på väggen. Fyndigt med kottarna jul :D Kram

Viola sa...

Nog har det slagit mig att vi har samma kärlek för inredning och här har jag pyntat oxå lite här och där med kottarrangemang, både från tall, gran och lärk, så fint Katta, ha nu en skön sista vecka inför lovet, KRAM

Kathys Home sa...

Verkligen jättefint med alla kottar, så mysigt. Gillar också att dekorera med kottar...Fint med alla julbilder hos alla bloggare runt omkring. Så snart kanske jag får till min julstäming jag med :-)) Ha en riktigt God Jul//kram kat

I-L sa...

Gud vad härligt det ska bli med jullov!! :-)
Kram Lina

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Åhhh helt underbara bilder.. Och för oss har kotten en plats i hjärtat då vår lilla Lola älskade dom och vi kalla de för kotteboll... Vackra bilder och du vi måste nog boka in en pysselkväll, skulle vilja lära mig tova dessa vackra små blommor...
Kraaaam Kraaam Linda

Elsa och Helena sa...

Vad fint du dekorerat med kottar och hos mig har det snöat lite oxå:) Såå härligt.

Kram Helena

Home No.1 sa...

Hej=)

Äntligen är snön här jag älskar det=)

Kottens År det är inte så dumt det!

Kram Annica.

Hanna sa...

Så fint med så mycket kottar.
Kram
Hanna

Queen Of Småland sa...

Ja, äntligen snö!!!!! Gulligt och vackert med kottarna. Fina glas har du i dina skåp (=
Imorgon blir det julklapps-jakt i Lund så det är nog bäst att gå och sussa nu....
Ha en fin onsdag!
Kram
Stina

Fru C sa...

Kottar, jag älskar kottar precis som du!

Elisabeth - anyhow.se sa...

Jag har precis samma kottkickskänsla - höjdarfint nästan precis överallt! :)