onsdag 9 december 2009

K som i lussekatt...





Gick inte att undvika, det slank in en del
vitt här i juletider i allafall även i år på
sina ställen. Det vita får dela rum med både
silver och guld och så lite rost förståss.
Det rostiga K:et får i jul symbolisera Katt
som i lussekatt :)
Någon julstämmning existerar ju inte ute så man
får försöka skaffa den inne så gott det går i
stället och nu är det ju bara några dagar till
Lucia en av de vackraste högtiderna på året och
gör sig det vita bra i inredningen. Har en
liten tussig tjej hemma i dag, hoppas det inte
blir nån långvarig snuva bara.
Ha en bra onsdag allihopa!

16 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Hej Katta
Marknaden är på Sturegatan i Sumpan mellan 16-20.
Hoppas din lilla tjej blir bra snart.
Kram Agneta

Fågel Blå sa...

Hej jag tycker du har lyckats fantastiskt bra att skapa en mysig julstämning på din blogg!
Så fina bilder!!!
Kram Kathrine!

Emma sa...

de där tre små lyktorna på fatet var gudomliga, var har du köpt dem?

Elisabeth - anyhow.se sa...

Jamen precis så! :)

Isabell sa...

Snyggt Katta!
Jag gillar kobinationen av vitt, guld och rost även fast jag blandar mer här hemma. Kan inte riktigt vara konsekvent med färgerna känner jag. Kanske för att jag är lite galen... i färg också.
Ha en inf treje avent!
Hälsar Isabell

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hej..så vackert du julpynar ditt hem!! fint med "K" et!! jäätesöt ran i sidan med den vita med pastelligt!!!

Hoppas E blir bättre snart,,inget kuligt att va sjuk i juletider ju!!

Kramis ♥

Elisa Day sa...

Mysigt du har det. Så klart är det K som i lussekatt. Hoppas E piggnar till snart! Bra fråga om man orkar vara mångalen två gånger under en månad :) Kram

Viola sa...

SÅ himla fina bilder som vanligt..så det är förkylt igen..ni har varit drabbade sedan i somras, krya på er, KRAM

Home No.1 sa...

hej ...fina stämningsbilder och man får väl ha vitt inne när det nu inte finns någon ute=)

Kram Annica.

Queen Of Småland sa...

Fiiiiint! Det är vackert med vitt i olika nyanser. Älskar din lotuslykta, har ett gäng...
Hoppas lillan kryar på sig, fick i min son soppa idag, tjohoooo!
Det är ju nu de små liven får sina åkommor på rad, men snart kommer ju tomten (=
Ditt bord är helt fantastiskt vackert!
Ha en fin kväll.
Kram
Stina

Mamma C sa...

Visst är det så, man får skapa julstämmning så gott det går inomhus. Och det har du lyckats bra med.
Kram Mamma C

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Lussekatta:)

Kram Annica

lugnet sa...

Hoppas din lilla dotter blir frisk snart!!
Sååå fint du pysslar, vitt, silver, guld och lite rost!!Vackert! Hoppas du får en fin vecka! Kram//Ullis

Madame Petite sa...

Ja nu får vi hjälpa julen på traven och skapa stämningen inne istället... och visst gör det inte så mycket att det är mörkt som natten och flera plusgrader när man är så kreativ som du... då får man till den rätta känslan utan problem ändå!

En vacker Lucia till dig och familjen!

Kram från jenny

Betongängeln sa...

Så härliga julstämningsbilder***
Hjärtaknen har jag tovat och sen virkat en kant runt om, va en idé jag fick för mig förra året.
kram
annelie

Sussi sa...

Tingeling!
Ja nog har du lyckats skapa julstämning inomhus iallafall!
Kanske ska jag våga mig på en julros jag också.
Ha det Sussi