onsdag 30 december 2009

Julgott och kristall...




Kors i taket men idag var den inte grön när
jag startade upp den "lappen" :) Får hoppas
den håller sig i skinnet framöver med.
I natt var det riktigt kallt här så rimfrosten
ligger tjock på grenar och annat därute, hur
vackert som helst och en magisk (så klart) dimma
ligger tät omkring allt som finns i vår stad.
Lite jul och nyårsgott i små skålar, en kamel med
en vis man och en mini-kristallkrona min syster
köpt till mej i en julpyntsbutik i Reykavik och
en liten lotus i marmor från Turquoise vi fick i
julklapp är det som syns på dagens bilder. Ska
försöka fota rimfrost och handla nyårsblommor idag.
Ha en bra dag allihopa!

15 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Hej Katta
Tittar bara in för att önska dig ett Gott Nytt År.
Sköt om dig!
kram Agneta

Montebello Möbler sa...

Så många vackra bilder Katta!!

Gott Nytt År på er!

Kram från Malin :)

Viola sa...

Inte bara lappen som var grön av avund igår...det bli nog även jag när jag ser dina bilder...vill oxå ha en ny kamera..men så känner man hej och hå att lära sig en ny igen..tog en lång tid innan jag kunde alla mina finesser på denna..ljuva bilder, och kallt det är det..fööör kallt, ha en fin dag, kram

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

* Underbart *

Så härligt ute fortfarande..
Vilka härliga bilder, och dom skålarna jag vill haaaa juu..

Jag har köpt ett sånt madonna ljus/lykta som du har såå fin.. Sen måste jag ta mig förbi Berry och se om de har någon rea... Jag ska till stan och lämna S nu i M butik innan jobbet jag ska jobba natt puhh..

Ditt brickbord är ju bara sååå fint som du brukar ha lotusblommor på..

Hoppas vi ses snart i nästa år *Ler*

Gott nytt år önskar jag dig och familjen..

Kraaam Linda

Maliva`s verden sa...

Hei K. Håper du og dine har hatt en fin julefeiring så langt;o)
Takker for et år med masse inspirasjon du har gitt gjennom bloggen din....gleder meg til å følge deg videre i år 2010.
Ja nå fikk jeg også lyst til å gå ut og kjøpe nyttårsblomster...noen tips?
Godt nytt år...Nyttårsklem fra Maliva

Fågel Blå sa...

Godmorgon denna kylig dag!
Här står termometern på 20 minus grader!
Vilka fina bilder du bjuder på, man blir varm inombords!
Kram Kathrine!

Queen Of Småland sa...

Vilken fin kamel och skålarna med silvrig kant är superfina! Ja frostigt och vackert ute, tänkte prova fota lite också idag men tyvärr lyser solen med sin frånvaro här...
Passar på att önska dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!!!
Kramar
Stina

Elisa Day sa...

Kamelen är så fin! Och den visemannen också så klart ;) Har sagt det förut, säger det igen får jag flytta in hos er? Nu ska jag iväg till Finland i några timmar. Kram

Mamma C sa...

Nog är det kyla alltid i vårt avlånga land. Härliga bilder som vanligt när man tittar in.
Kram Mamma C

lugnet sa...

Såå härliga och stämmningsfulla bilder du visar!!
Är tillbaka i södern igen och det är skönt!! Borta bra men hemma bäst! Idag hade de över 30grader i Jämtland...brr!
Hoppas du får ett riktigt Härligt Nyår och att 2010 blir Toppen!!
Kram//Ullis

Living by Milla sa...

Önskar dig allt gott 2010!

kram Milla ♥

Fru C sa...

Va bra att lappen hört böner och bättrat sig ;) Gott nytt år!

corrina sa...

Du har så rätt så. Så fina bilder du visar idag fast det gör du jämt. Vill önska dig Gott Nytt år. Kram

Lilla Vrån sa...

Vill passa på och kika in för att önska dig ett riktigt Gott Nytt År.
Många Kramar//Carina

Anci sa...

Nu blir jag förvirrad igen ! Jag vill önska dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR och jag blir osäker på om jag har gjort det. Nästa år ska jag försöka att bli mindre förvirrad :)

Vackra bilder, igen !

Stor kram till dig
Anci