torsdag 5 november 2009

Vintern flyttar in...





Så blir höst till vinter även hos
Rost och rosor. Här har snön singlat
sig ner sen i går, inget som stannar kvar
på marken men det märks ju ändå att det
inte är så många veckor kvar till advent.
Så nu inreds det mer vintrigt här med.
Känns ju helt naturligt att ändra lite
med färger, material och detaljer så det
känns mera varmt och ombonat, får hoppas
man hinner iväg och plocka lite mossa innan
snön bestämmer sig för att stanna. Bor
man i stan så här är det ju inte bara att
gå ut och plocka vart som helst presis.
Önskar er alla en trevlig torsdag!

16 kommentarer:

Ellinor sa...

Ja, idag känns det verkligen som om vintern är här. Förhoppningsvis inte för att stanna riktigt än men det dröjer nog inte länge.
Hoppas att du får en fin dag.
Kram

Fågel Blå sa...

Hejsan ja här snöar det..... så vackert, lite julstämning börjar infinna sej...
Vackra bilder du visar!
Kram Kathrine!

Camilla sa...

Hej

Nu har Du har chansen att vinna en snygg tröja från Jumperfabriken, besök gärna min blogg!

http://emring.blogspot.com/2009/11/tavling-vinn-en-troja-fran.html

Mvh Camilla

Queen Of Småland sa...

Ja, här är det snö långt nere i skåneland! Vi är glada för all snö vi får. Kaminen igång och ljusen tänds runt eftermiddagen då mörkret så smått börjar sänka sig.
Fina bilder!
Ha en skön kväll.
Kram
Stina

Queen Of Småland sa...

Förresten, Alvin kommer också från Alv.... han såg så alvlik ut så det blev helt enkelt logiskt. Sen att både jag och min man är fantasy-fantaster gjorde valet enkelt (=
Albin är jättefint!
Kram igen
S

Richie's 2ts Inspires sa...

Blåsigst, kallt, blaskigt och blött! Då hade jag tidig imorse. Verkligen en typisk November dag.

Du hade verkligen pyntat hemma hos dig nu. Vilken tur du har att du har mycket tid över med den. SJälv kämpar jag att få ihop mina tider och pyssel.

Underbara ting du har. Bra att man får mycket inspirationer hos dig.

TY for sharing!
xoxo

Lottaspace sa...

Här har också den första snön kommit idag. Nog får man ju lite julstämning. Vackra bilder! Önskar att jag också kunde ha ljus så här.. men med en liten klättrare i huset så går det inte riktigt..

Kram, Lotta

Lilla kullan sa...

Ja, nu är det mysigt med alla ljus.:-) Kram

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Härliga stämningsfulla bilder!! Du lyckas då alltid fånga stämningen!!!

plockade mossa för ett tag sen..bor ju skogs nära;) men slängde den kort efter.så rädd för alla läbbiga djur inuti;))

Kramis

Lantligt förälskad sa...

Hej!

Visst är det bra att jobba i butik. Blir ju nästan sovmorgon på morgonen! Idag har jag bakat cheesecake till min arbetsplats som tack för dessa veckor. Hoppas den blir god.. Har aldrig gjort det förr.

Kram L-F

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vintrigt vackert!

Jag har inte kommit igång än utan här ligger kastanjer och rostiga löv kvar i fönstren. Men snart så...

Kram Annica

Marie//Tekla Maräng sa...

Hej Katta
Jag börjar med ditt förra inlägg. Vilka härliga bilder i från Karlbergsparken med omnejd.
Jo det är riktigt mysigt att gå runt och filosofera även i lite grådaskigt väder bara det inte regnar.
Jo det var jag som fotade när jag åkte båt i kanalen.
Ja tänkte också börja få in lite varmare färger inomhus nu när vintern är i antågande.
Trevlig helg, kramar Marie:)

Viola sa...

Tror du att jag längtar..till ordningen...blir snart galen på att allting är upp och ner, vi är på bättringsväg men långt ifrån krya så det blir att skynda långsamt i helgen, ha en skön kväll med de dina, kramen

Nyanser av vitt sa...

Vilka vackra bilder och arrangemang. Ha en jättemysig helg
Kram

carina sa...

Hej igen Katta!!
Det är flera månader sedan jag bloggade senast.
Men nu känner jag mig redo och supermotiverad att börja igen.
Naturligtvis är du en av de första bloggarna jag besöker....jag vet ju att jag "trivs" hos dig.
Jag har suttit o tittat runt hos dig en lång stund nu, så nu är det dags att kila vidare.
Som vanligt har du visat massor av fina bilder.
Ha en fin helg!!
Kramar/Carina

Grindelunda sa...

Välkommen sköna ombonade vinter.
Ha en skön helg Katta med familj önskar Gilla med familj.

Kram kram