fredag 13 november 2009

Vinterdekorerat...





Kanske det ser ut som värsta juldekorationen
det här? Men det var det egentligen inte tänkt
som råkar bara ha röda husväggar :)
mossan plockade jag i söndags och gjorde lite
utsmyckningar med, den rostiga ljuslyktan har
fått lite mossa runt rötterna på en hyasint
som fått flytta in där. Jag har redan köpt
en hyasint men den ska stå utomhus i den här
lyktan så den lär ju inte blomma i första taget
så kallt som det blivit nu, här har det tom
snöat nu på morgonen.
Önskar er alla en fin helg!

17 kommentarer:

mormorelsie... sa...

Men å så fint du har dekorerat,underbart!!!
kram o ha en trevlig helg
ninni

Livs Lyst sa...

Så koselig å pynte litt ute om vinteren også!

Hilsen Liv

Fågel Blå sa...

Åhhh, så fint du gjort lyktan var ju ursnygg!
Jag blir så inspirerad av att kika in hos dej!
Nu skall jag bege mej ut i skogen och plocka mossa och ris!
Kram Och ha en underbar Helg!
Kathrine!

Elsa och Helena sa...

Jättefina dekorationer...det är så fint med hyacinter och mossa.

Kram Helena

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Ser så mysigt ut så! Jag har själv funderat på att köpa hem både amaryllis och hyacint ganska tidigt i år... nu blev jag än mer sugen

Kram Annica

lugnet sa...

Sååå fint du har gjort Katta!! Önskar dig en Härlig Helg!!
Kram//Ulrica

Queen Of Småland sa...

Vad fint! Mysigt med lyktor nu när mörkret tränger sig på tidigt.
Önskar dig också en trelvig helg.
Kram
Stina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

SÅ fint det ser ut! Nu fick jag lust att pynta lite utomhus, jag också...
Kram
Marie

lottens vita och gröna sa...

underbart katta, helt fantastiskt fin vinterdekoration!
varmkram till dig//lotten

Viola sa...

SÅ himla fint det blev...vad tror du jag gjorde idag då..köpte mina första blommor till Bossgård, var i butiken i samhället och så hade dom fått in vita hyacinter, kunde ju inte låta bli..så nu står dom i röran på köksbänken..:) ha en skön helg, KRAM

Kullan Pullan sa...

Mossa är grejen!!!
Charmig lykta har du också.
Kram Paula

Nyanser av vitt sa...

Jättefint dekorerat.
Ha en fortsatt mysig helg
Kram

Anci sa...

Hej !
Ha en skön helg du också. Dina bilder inspirerar.

Kram
Anci

corrina sa...

Visst var det mysigt att jobba där men även rätt tungt i bland. Fast gissa vad mycket fint det fanns att kika på och magiken i väggarna. JAg borde göra som du pynta lite på trappen i väntan på snön. KRam

Ullis/Leva på landet sa...

Tittar in för att önska dig en fortsatt trevlig helg. Så underbara bilder.

Kram Ullis

Kathys Home sa...

Ser sååå mysigt ut tycker jag...vill också pyssla och dona...Kram kat

Elisabeth - anyhow.se sa...

SNYGGT & din värld i kvadrat, vackra stilleben & rost! :)