onsdag 18 november 2009

Utmaning...





Har antagit en utmaning från Stina med den vackra
bloggen Queen of Småland.Varje svar måste börja
med första bokstaven i ditt namn, alla svar måste
vara riktiga,inga påhittade ord. Man skall utmana
tre men jag tänker låta dej som har lust att anta
utmaningen ta den till dej, men berätta gärna.
1.Vad heter du: Katarina
2.Ett ord på fyra bokstäver:Krona
3.Ett flicknamn:Kajsa
4.Ett pojknamn:Karl
5.Yrke:Konstnär
6.Färg:Koboltblå
7.Klädesplagg:Krinolin
8.Mat:Kams
9.Sak i badrummet:Kar med tassar
10.Stad:Kairo
11.Orsak att vara sen:Kö
12.Något man skriker:Katttastroof!!
13.Film:Katt på hett plåttak
14.Något man dricker:Kaffe
15.Band:Kent
16.Djur:Katt
17.Gatunamn:Karlbergsvägen
18.Bil:Kia
19.Sång:Kite (U2)
Ha en bra dag!

11 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Hej igen
Så går det. Vissa straffas direkt. Rätt åt henne men kunderna såg säkert skillnaden. Kanske du ska hålla en liten kurs i hur man tovar :O) jag kommer
Kramis

Nyanser av vitt sa...

Hej igen
Skälby Hantverksmarknad 29/11

Queen Of Småland sa...

Ja, det gick ju galant! Vad fint du har det! Har jag säkert sagt innan...
Fint inlägg innan också.
Här är riktigt ruskväder idag. Har gett getterna mat och de ligger och kurar i gethuset. Nu blir det till dagis och sen varm choklad!
Ha en fin kväll.
Kram
Stina

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Kul at läsa din utmaning!!!Blidde ju bra!!!Åå u2..gräner mig ju fortfarandpå att jag inte åkte på dem i gbg...next time??!!;)

Kraaaaam

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

VIlka fina bilder! Härliga färger, och väldigt matchande...
Och kul med utmaningen också!
Kram
MArie

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Kul att läsa din utmaning och så härligt att få se dina bilder:)

Kram Annica

strömmas sida sa...

Vilka fina bilder från ditt härligt fina hem.
Jag fastnade direkt för ordet kams i din utmaning *ler*. Smaskens mat är det. Brukar du göra det själv?

kram

strömma

N I N N I sa...

Kul utmaning...

Richie's 2ts Inspires sa...

He he... den utmaningen är verkligen kul... men väder är inget vidare.

Dynblöt blev jag idag när jag tog en promenad i Duvbo på lunch. Nu känns att jag har feber. Dottern är sjuk.

AH... glad att allting bra med dig trots det ruskiga väder i 08.

kram...

Angel.Pearls sa...

Uj, vad 'Kreativ' du varit, och fått ner så mycket på K!! Få se om mitt Engagemang räcker för En Egen lista..Kram på dig!//Eva

Lilla Vrån sa...

Bra jobbat med utmaningen...måste vara svårt att klura ut vissa saker.
Snygga bilder ...I like it:)
Kramar//Carina