fredag 27 november 2009

Adventspyntat...





Nu har adventspyntet börjat komma på plats
här i det rostiga rosenhemmet, har insett
att jag är på nåt helt annat spår än vitt
i år det håller sig än så länge lite mera
kring varma och mättade färger här blev det
svart, silver och lila och mer varma färger
kommer nog att blanda sig in har jag på känn
man ska ju gå på sin egen känsla. Kanske det
dyker upp lite vitt senare närmre jul. Den
lila lilla glaskotten var en i mängden i en
söt liten påse från danska Nordal jag köpte
på glögg och shoppingrundan i går.
I morgon skall adventstaken fixas det ser
jag alltid fram emot varje år.
XOXO

17 kommentarer:

Snuttan sa...

Wow vad läckert underbart
Ha en mysig helg
Kram
Åsa

Elisa Day sa...

Vad mysigt! Har två likadana ljuslyktor fast mina är lila. Ha en trevlig helg Kram

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Åhh hej och tack för senast.. Vilken mingel kväll som sagt...

Men vilka mysiga bilder, gillar verkligen den lila kulan... Och de ska bli intressant och se den röda hyasinten sen...

Ja du jag har fått ihop tolv små paket, hmmm har du några förslag??
Annars få de bli pusskalas i några hi hi....

Om vi inte hörs så önskar jag er en härligt mysig advent...

Kraam Linda

lottens vita och gröna sa...

ohhh du är då stilebenas drottning du! gillar de mättade färgerna! vill önska dig en härlig advents helg!varmkram lotten

S o F sa...

Tittar bara in och önskar dig en fin och mysig första advent-helg!

Och lägger märke till att du som vanligt är underbart unik i din pyntning. :)

Varma hälsningar!

Fru Persbrandt sa...

Det är verkligen härligt med advent, det är härliga dofter som sprider sig, barnen börjar ladda för stora dagen ja det är så stämningsfullt, vilken härlig blogg du har! välkiommen in till min "Fru Persbrandt"

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallojsan i ditt rostiga rosenhem!!:))
Ja nu är en härlig tid..så mysigt, det går såå fort bara!!!

Ska med fixa till adventsljustaken i morron(lördag)..2009 års modell...ska vara av blockljus i år har jag tänkt mig!! Spännande att se din;))

Adventskramar till dig ♥

strömmas sida sa...

Vad mysigt fint du har gjort. Även där på ditt brickbord. Jag gillar också dom varma lite starka färgerna.
Här har det inte pyntats så mycket än.

Önskar dig en fin 1:a advent.

kram
strömma

Marie//Tekla Maräng sa...

Så härligt med adventsfixet.
Stämningsfyllt!
Jodå älvan är köpt på Casual Livings web-shop men finns även att köpas på Zetas och ett ställe till i Stockholm men just nu står det still, återkommer om den affärn om min pollet ramlar ner.
Trevlig helg, kram:)

Nyanser av vitt sa...

Hej Katta
Jag tycker det blev jättefint trots att lila inte är min färg.
Ha en fin advent.
Kram Agneta

Anci sa...

Hej !
I år tror jag att advent och jul här hemma kommer bli vitare än annars.

Ha det så bra

Kram
Anci

erry sa...

Vackert! Och vad smart att använda ljuslyktor till hyacinterna.

Ha en riktigt mmysig advent!

Queen Of Småland sa...

Ja, vad fint! Imorgon är det advent och mina indiska julstjärnor väntar på att få lysa upp i mörkret.
Ha en fin lördagkväll.
Kram
Stina

Elisa Day sa...

Hittade Scissorhands dvd på rea idag. Har du lyckas få tag på den? Annars kan jag bränna, om det går och skicka. Kram

Jeanette sa...

hel mysigt ,jag tycker det är mysig att ta fram lite andra färger denna mörka tiden ,så helt kanon fint du har
vill önska dig en skön advent
kram

Mamma C sa...

Tjusigt och fint ha en fin advent. Jag ska ta in grönmossa till min adventsstake i morgon. Glömde helt bort det idag.
Kram Mamma C

mormorelsie... sa...

Å så mysigt och annorlunda du har adventspyntat,riktigt snyggt.
kram o ha en trevlig dag
ninni