fredag 9 oktober 2009

Turkos lycka...





Turkos blir man glad av, jag blir det i allafall.
Handen på översta bilden är en Chamsa även
kallad Hamsa och just den här kommer från Israel
och är en bla lyckobringande amulett i länder runt
medelhavet och tex nordafrika. Fick den av en
god vän som tack för att jag varit kattvakt,
gillar den jättemycket. Den skyddar även mot det
onda ögat presis som det blå grekiska ögat på
halsbandet på zinkkorset nedanför.
I dag är det fredag igen och solen lyser på en
turkosblå himmel,ha en bra dag allihopa!

10 kommentarer:

Angel.Pearls sa...

Visst blir man lycklig av turkos! Fina smycken du visar! Ha en fin turkos helg//Eva

Fågel Blå sa...

Hej jag älskar också turkost, och dina smycken är underbara!
Quilten har jag skickat efter på Nettbutiken Peace of Heaven!
Jag gillar den skarpt!
Ha en underbar helg!
Kram Kathrine!

Viola sa...

Är oxå en älskare utav turkos ..gärna ihop med mörkt brunt...en underbar mix i mina ögon, ljuvliga bilder, ha en skön fredag ...hoppas solen lyser på dig oxå och att ni alla nu är krya, kram

Nyanser av vitt sa...

Hej där,
Tittar in för att önska dig en mysig helg.
kram Agneta

Elisa Day sa...

Vet du har vill ha en sån där hand. Såg några jättefina i någon utländsk nätbutik men det blev för dyrt att beställa. Hoppas du har haft en bra dag. Kram

Mamma C sa...

Turkost är en underbart vacker färg. Mycket fina smycken som du visade oxå. Ha en skön fredagskväll.
Kram mamma c

Lina sa...

Jättefint! Turkost är en favoritfärg, speciellt på sommaren när man är brun! :-)

kram

Aalerud Stall sa...

Hei på deg!

Lenge siden sist, jeg elsker det nye bildet på bloggen din!
Må bare si at vår kjære Theodor ikke har kommet hjem, så vi har fått to nye stallkatter som skal bo her hos oss. De er søsken, en jente og en gutt, og er ca. 5 måneder gamle. Navnene har jentene mine bestemt og de heter Lilo og Stitch :-) Kjempesøte er de, jeg skal legge ut bilder av dem i neste innlegg.
Ha en fin helg!
Klem fra Britt :-)

Anci sa...

God morgon !
Vackra smycken, fina foton och en mysig blogg :)

Kram
Anci

N I N N I sa...

Åh vad fina grejer!!
Skulle kunna sälja bort mitt kråkslott billigt billigt och inreda en liten enkel lägenhet a´la dig! :-) Men men...