lördag 3 oktober 2009

Sidenparaply...





Ett vackert gammalt sidenparaply hänger vid
en spegel i mitt sovrum det är ca 100 år gammalt
och har en lång käpp i bambu sidenet har en
härlig rosa nyans och hittades hängande på ett
skåp bakom en massa gamla spetsar på old touch
ropandes se mig se mig och jag sååg.
Undrar hur hon såg ut? Jag menar den fina damen
som inte hade solskyddsfaktor på tub för så
där hundra år sen utan bar omkring på detta fina
för att skydda sig mot solen hur var hon klädd,
var bodde hon,vem var hon? Får fortsätta fantisera
om det tills jag vaknar till ordentligt.
Have a nice day!

18 kommentarer:

Elisa Day sa...

Vilket vackert paraply! Kram

Mamma C sa...

Hon har kanske spattserat rnt i någon slottspark och skyddats sig mot solen. Hade säkert en vacker klänning som gick i samma fina nyans som paraplyet. Ha en bra helg.
Kram Mamma C

Elisa Day sa...

Tack det blir jättebra! Tycker så om din stil. Ta med plastväskan, min är också lite plastig men jag älskar den. Sen kan vi ta en promenad i norrlandskogen och sen göra stan! Kram

Elisa Day sa...

Mina favoriter The Cure har ju gjort låten Plastic passion :D

Elisa Day sa...

Jo jag kommer! Har aldrig hört dom live! Ska hålla utkik om dom ska ut på turne

Magia da Inês sa...

Olá amiga!
Conheci seu cantinho e amei mesmo!...
Lindo, criativo e muito suave!
Parabéns pelo seu trabalho!
Espero você em:
magiadaines.blogspot.com
Beijinhos carinhosos.
Itabira - Brasil

Viola sa...

Hejsan, jag har inget virus på min data...ha superkoll på detta i o m att jag har uppdaterat allt sista tiden,,,däremot kan du ju råkat ut för det nya som figurerar och då kvittar det vilken sida du går in på...ha en bra dag, kram

Vita ljuva tankar sa...

Åhh så charmigt paraply, tänk att det ser nästan oanvänt ut trots sina 100 år på nacken.

Kram Linda

S o F sa...

Vilken vacker väggdekoration!
Tack för tipset (säger jag som häromdagen hängde upp en klänning på väggen).

Undrar om jag kan hitta nåt fint paraply någonstans tro... ;)

Trevlig Helg!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Tänk så mycket fantasier som väcks av vackra gamla ting...

Ta hand om dyrgripen:)

Kram Annica

Elisabeth - anyhow.se sa...

Svindlande tankar du! Det som slår mig är också hur otroligt rädda de var om sina ting förr, det i kombination med toppmaterial!!!

Tack för jul-i-webshop-nära-dig-tips!!! :)

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallojsan!!
Så vackert!! Jättefint paraply, o så fin solfjäder!!!

kramisar på dig o skön lördag!!
Millan ♥

strömmas sida sa...

Vilket vackert paraply och det pryder sin plats så fint i ditt fina hem.
Visst kan man fundera på gamla saker och historien runt det.

Kram ifrån ett regnigt blåsigt och kallt Ö-sund.

Önskar dig en fin helg

Ingrid

Tidsmästarinnan sa...

Hej Katta!
vad härligt det är, och vilken otrolig färg! Old Touch kan man gå på länge och spana, det är så mycket där så man missar lätt godbitarna :-)

Hoppas det är bra med dig och familjen i höstvädret.

Kram på dig!
Susanne

Anci sa...

Hej !
Vackert är det !! Det är roligt att försöka tänka sig hur hon såg ut och hur det såg ut där hon bodde. Vad gjorde hon ? Oj, nu råkade jag visst hamna i drömmar jag också :)

Ha en skön söndag !

Kram
Anci

Angel.Pearls sa...

Otroligt läckert paraply -speciellt den läckra färgen gillar jag! Ha en skön söndag!Kram//Eva

Smycka dig sa...

Tänk att något så banalt som ett paraply kan få en att tänka tillbaka och undra hur man levde förr...och att solbränna var förknippat med arbetare och fattigt folk.

Här behövs inte paraply men snart vinterkläder första snön har visat sig idag...brrr.
Ha det så bra
Dina bilder är alltid inspirerande.
kram Lotta

Ullis/Leva på landet sa...

Är ju så kul att gå och fantisera. Tänk om man kunde få följa med tillbaka och ta en titt.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis