torsdag 1 oktober 2009

Oemotståndligt shabby chic...





Härligt shabby och alldeles oemotståndlig
tyckte jag denna hylla var när jag fick syn
på den på Evensens antik vid Odenplan, den
måste ju bara få följa med mej hem, ja det
var faktiskt KÄRLEK vid första ögonkastet
och jag kunde inte glömma den så nu hänger
den här och lär ju pyntas om då och då ifall
jag känner mig själv rätt. Gillar speciellt
avskvda saker när det sticker fram grön eller
turkos färg under på det här sättet.
I dag är vi hemma sjuka tre av oss så det blir
väl mest till att skrota runt och ta det lugnt
iklädd myskläder så man repar sig igen snabbt.
Ha en bra dag allihopa!

14 kommentarer:

Vit poesi sa...

Den är helt fantastisk hyllan!!Vi är också hemma i dag. Maken sitter och jobbar hemifrån och jag bloggar . Bra fördelning :-)
Ha en fin skrotdag
kram Malin

Hallongränd 4! sa...

Förstår att hyllan fick följa med hem, den är helt oemotståndlig.
Kram från Annette

Betongängeln sa...

Åhh, vilken superfin hylla...så där lagom skabbig shabby...
kram
annelie

Anci sa...

Hej !
Det är roligt när man blir kär i något så där och att det/den kan följa med hem !

Krya på er !!

Kram
Anci

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Hej vännen!!
Äkta shabby chic också, mina är bara fakade ju... Dit måste jag ju följa med... Fina sakerna är också.. Rosa toffsen,burkarna och z:at... Hyllan passar ju så bra hos dig...
Kraaam Linda

Richie's 2ts Inspires sa...

Ojdå! så blir Ni oxå sjuka. Nu blir jag bättre med huvét är fortfarande som en hel bol och traktorer åker framåt tillbaka i halsen.

Verkligen fin shabbat du! Du hittar alltid fina saker. Själv har ingen tid att åka runt. Hämnar alltid till dem som kostar skjortan.

IAF, kram och krya på Er alla och ha det skönt!

Fågel Blå sa...

Hej helt underbar hylla jag förstår att det var kärlek vid första ögonkastet!
Kram Kathrine!

Elisa Day sa...

Vilken vacker hylla! Har frågat förut men kan inte du komma hit upp och inreda mitt hem? :D Hoppas ni kryar på er snart. Angående väskan och skorna från Italien. Jag älskar dom!! Men jag när jag tänkt fotografera dom så har det alltid varit så dåligt ljus osv Tofflorna hittade jag på ett outlet så dom var billiga. Väskan var också billig, det fanns en underbar kedja med butiker som hade massor av saker som jag bara älskade. Lustigt nog hade dom en ren(?) som logga, så det kändes som hemma. Kram

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallojs i sjukstugan..hur står det till..ni får kurera er med massor av cvitaminer o alvedon!!!!
Hoppas ni blir friska snart!!
Har klarat oss här..men peppar peppar!!!

Förstår dt var kärlek vid första ögonkastet där..så söt såå..likaså trådlyktan du hade på ovan!!!!
Mysigt med ljus nu i mörkret..idag åkte vinterjackan fram..hövva så kallt det blivit!!!

TREVLIG HELG på er skrotisar!!!! kramis ♥

Mamma C sa...

Vilken hylla du hittat, den kan man ju inte bara gå förbi.
Kramis Mamma C

lugnet sa...

Underbar hylla!! Vad härligt att känna så, kärlek vid första ögonkastet!!
Hoppas ni blir friska i familjen och att ni får en underbar helg!!
Kram//ulrica

Madame Petité sa...

Jaaa, visst är det fint med grönt och tukost under! Jag älskar också när det kommer fram färglager under det slitna...

Bordet fyndade jag på blocket i somras... det var lackad då. Har slipat det tre gånger för att få bort klarlacken och sen vaxat det i mörkt vax för att få fram en lite mörkare färg träets egen färg i obehandlat skick. Lite pyssligt men kul med något annat än vitt.

Glad att höra av dig!

Kramar från Jenny

Viola sa...

VIlken underbar hylla, förstår att det blev blixtförälskelse, den skulle oxå fått följt med mig hem, så trist att ni alla är sjuka, då blir det att sända över en krya å dig kram, jag själv mår bättre idag..tack och lov, kram

Ullis/Leva på landet sa...

Håller med dig om att hyllan är helt underbar. Hoppas att ni blir piggare snart. Inte kul att vara sjuka.

Ha en bra helg!
Kram Ullis