måndag 5 oktober 2009

Kallt eller hett?





Jag är vädur! Ja så är det, kanske det är en
förklaring till varför jag också är en impulsiv
person som ibland bara gör jag saker utan att
tänka efter allt för länge innan. Som häromdan då
jag målat ett par lådor med vitfärg och hade lite
kvar på penseln så måste jag ju bara smeta av den
färgen någonstans och i det här fallet blev det
sänggaveln som råkade ut för penseln. Kan inte
riktigt bestämma om jag är nöjd med resultatet
eller inte.Känns lite kallare därinne nu måste jag
erkänna, får försöka hjälpa upp med varmt färgade
textilier i stället eller en "het" tapet, ja vem
vet var det slutar när man får ett ryck nästa gång.
Ha en bra dag allihopa!

19 kommentarer:

lugnet sa...

Ha, ha, det låter som mig..! Är också vädur, impulsiv och spontan! Måste ju passa på så länge energin sätter igång!! Du ska se mig när jag bakar.... "när jag ändå håller på" låter det, vilket resulterar ibland bra grejor ibland mindre bra... Att sedan sätta igång projekt är ingen match, slutföra däremot..(då är jag inne på nästa projekt..)
Jag tycker att sänggaveln är jättefin!! Bra jobbat!!Ha en underbar vecka!! Kram//Ulrica

Lina sa...

Den blev ju JÄTTEFIN!!! :-) Vilken fin lotusblomma du har ovanför sängen också.. :-)

Kram!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

men lite så är jag med..men jag är tvilling!!
tyckte det blidde väldigt fint i alla fall , o speciellt lotus blomman ovan sängen!!!

kram på dig o ha det bäst!! millis
p.s tack för så söt hälsning o lillen!

Hallongränd 4! sa...

Ser fint ut!
Kram från Annette

Isabell sa...

"skratt" Jag är impulsiv jag med fast jag är oxe och konstigt är det inte. Jag har månen i vädurens tecken, det känslomässiga och handlandet i just det impulsiva tecken. mycket påbörjas och det kan ta låååång tid innan det avslutas då jag har tusen projekt på gång samtidigt. Fort ska det gå!
Snygg sänggavel!
Ha en fin dag!
Varma hälsningar Isabell

The Secret Garden sa...

Halloj! Har precis ramalt in på din blogg. Känner igen mig i det där med att man liksom kan ivra till det ibland:) Men det blev ju bra! Fin blogg du har, hit kommer jag gärna igen!

Ha en bra dag!

zinkbaljan sa...

DU! Det blev så himla fint så uj! Kanon! ;=)

Kraaaaam

Elisa Day sa...

Ha ha vilken koll jag har på ditt hem. Tänkte innan jag läste texten att var inte sänggaveln mörk innan. Är ju också vädur. Och igår fick jag veta att det var ju fullmåne och det var tydligen i vädurens tecken! extra "farligt" med andra ord. Tycker om dina ramar! Kram

sofie sa...

åh vad mysigt!!! väldigt trivsamt!

Mamma C sa...

Du måste ha haft mycket färg i penseln :-). Det blev jättefint.
Kram Mamma C

Viola sa...

Tror du att jag känner igen mig...nu far penseln fram här hej vilt...har målat om sådant som jag inte skulle ge mig på inför kommande flytt..men får se om jag blir nöjd i slutändan..du ska absolut vara drt, blev så snyyyyggt! KRAM

LillaFlisan sa...

Här är en till vädur! Ditt sovrum är sagolikt. Så vacker din lotusblomma på väggen är!

Njuter......

Kram

Flisan

Betongängeln sa...

hmmm...känner igen...vädur här med..hehe..kan bli lite impulsivt ibland, men det är bara kul tycker jag, ibland så lyckas det och ibland inte...
"The Man" tycker det kan vara lite jobbigt när det kommer så mycket på en gång..hehe..
Ja visst är tavlan läcker, är en gammal skolplansch, passade så bra där den hänger för fönstret...
kram
annelie

Elisabeth - anyhow.se sa...

Sköning - och du, jag känner exakt igen känslan! Eller som när man hittat en teknik med målning, lim, schabloner, spray whatever - då ska allt utsättas för den!!! :)

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jag tycker det ser fint ut iallafall men ibland är inte känslan rätt för det...

Kram Annica

Angel.Pearls sa...

Härligt ryck du fick! Mer sånt: smeta av penseln..sånt gillar jag!! Kanske för att jag också är vädur och kan var impulsiv och hitta på saker..Ha en underbar kväll!//Eva

Anci sa...

Hej !
Jag tycker nog att det blev bra och lotusblomman är underbar !!

Kram
Anci

Ullis/Leva på landet sa...

Det är väl ofta så där det blir att man bara gör något för stunden. Vi får väl se vad du bestämmer dig för. Tycker att den blev bra.

Ha det bra!
Kram Ullis

Daniel sa...

Fint

Snö blandat sol!