onsdag 21 oktober 2009

Höstkväll....




Hösten är verkligen här nu, med grå disig
himmel och fallande gula löv. Det känns
mörkt och dystert vissa dagar men härligt
och rofyllt andra dar. Börjar se fram emot
advent även om det är ett tag kvar ännu.
Har börjat kika runt lite i butikerna där
julsakerna börjar plockas fram, frestas lite
av dem, vill ha dem lite men näe de får nog
ligga kvar där ett tag till för min del.
Här ska firas höstlov först av allt med
pumpor, spöken och allt det där som hör till.
Ha en bra höstkväll allihopa!

13 kommentarer:

Sussi's dreamzone sa...

Ja, nog är det höst idag allt. det har vart grått och kallt hela dagen. Fast det är mysigt att tända massor av ljus och en värmande brasa inne på kvällen. Det är det bästa med hösten.

Fina bilder du visar här på bloggen.

/Sussi

Viola sa...

Katta..Katta vilka ljuvliga bilder i färger som jag älskar...imorgon tävling och sedan semester...:) ha ett skön lov med de dina, kramen

lugnet sa...

Det låter härligt! Alva ska gå cirkuskola hela veckan i Sickla, så jag får vara "taxi stockholm"!!
Har hitta supersöta rådjur so jag vill köpa och pynta med!!
Ha en fortsatt Härlig Kväll!
Kram//Ulrica

Queen Of Småland sa...

Brrrr, här eldas i kaminerna redan. Vi är bortskämda med värme här nere i skåne. Nu tänds lyktorna här hemma på kvällarna när blåsten viner kall utanför. Mysigt och meditativt...
Vilken fin vas!!
Kram
Stina

Mamma C sa...

Visst har det varit riktigthöstväder idag. Så värmeljus eldas det för fullt.
Kram mamma C

lottens vita och gröna sa...

hej du varma!

den här delen till julenär bara en transportsträcka, fniss...nu längtar jag med ...spotifyade julmusik igår, min man drog av på en gång...det blev lite too much tyckte han, hihi!
njuter gör jag åte dina härliga bilder, ohhh hortensia så ljuvligt!

varmkram lotten

Elisa Day sa...

Jättehärliga bilden. Gillar speciellt den första med hortensian. Kram

Fågel Blå sa...

Hej vilka underbara bilder, jag bara njuter....
Kram Kathrine!

Nyanser av vitt sa...

Godmorgon i dunklet,
Vad roligt att du vill vara med i min utlottning.
Hur gör du när du sätter din signatur på dina foton?
Sköt om dig
kram Agneta

Betongängeln sa...

Superhärligat fina bilder som du alltid visar - är så fint harangerat...
Är ju höstmänniska...gillar allt med en..plocka fram varma kläder, tända mycket ljus och murra ihop sig med plädar***
kram
annelie

Anci sa...

Hej !
Jag gillar dina vackra bilder. Vill se mer !!

Kram
Anci

corrina sa...

Ljuvliga bilder. Julsaker ja, ne inte än får nog stå emot som 17 för när jag vill ha dem så är de slut. Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Hösten är ju här på riktigt nu. Väntar gärna med vintern till julen kommer. Att titta på julsaker får vänta ett tag till här.

Ha en bra helg!
Kram Ullis