lördag 24 oktober 2009

Härligt...





Så var höstlovet här. Skönt! Kan ju behövas en
liten paus både för barn och för vuxna. Startade
med en liten välbehövlig sovmorgon. Var med Al
på barnsjukhuset på koll igår han har ju gått på
regelbundna kontroller där i ett och ett halvt år
sen han blev så sjuk förra våren och nu fick han
äntligen skrivas ut, jippie! Nu räknas han
äntligen som helt frisk, ni anar inte vilken
lättnad. Däremot höll jag på att sätta mig
på ändan när jag hämtade honom på skolan och
han fått en metallstång i pannan på rasten med
resultatet en stor blå bula i pannan oj oj, det
lär ju bli en snygg blåtira lagom till halloween.
Så eftråt gick vi och tog en god fika tillsammans.
I dag däremot ska jag ut med lilla Em och köpa
present till ett kalas hon ska på, ska se om vi
hittar några fina pumpor att pynta med också.
Ha en bra lördag allihopa!

9 kommentarer:

Maliva`s verden sa...

Hei,ja jeg kan tenke meg du er lettet etter utskrivningen. Nydelig bilder du deler med oss idag, vi skal også til storbyen Oslo idag. Har fått lånt meg kamera..så nå skal jeg endelig få knipset noen bilder igjen.Fortsatt god helg til deg fra Maliva

Fågel Blå sa...

Hejsan vilka fina bilder och dessa hortensior som är så vackert återkommande på dina bilder, hur gör du för att få dom så fina?
Hoppas ni får en skön fortsättning på helgen!
Kram Kathrine!

Queen Of Småland sa...

Härligt med höstlov! Min son går fortfarande på dagis så här är det jobb hela veckan. Vilka fina ljuslyktor!
Ha en mysig vecka!
xxxxxxxx
Stina

S o F sa...

Tänk att det alltid är en speciell känsla här hos dig, på bloggen...
(i positiv mening)

Du har ett unikt uttryckssätt när det gäller färger, föremål och bilder.
Mysigt!

Önskar dig en fin fortsättning på helgen!

Anci sa...

Hej !
Jag skulle vilja säga Vackert ! Dina bilder alltså :)
Skönt med Als utskrivning, det låter som en lättnad.

Höstlov är underbart, speciellt om det gäller vuxna också !

Kram
Anci

Mamma C sa...

Barnen här har blivit så stora så här har vi inget höstlov. Men vi ska snart ha semester i allafall.
Kram mamma C

Elsa och Helena sa...

Vilka ljuva bilder. Jag som älskar hortensior undrar oxå, hur gör du för att få dom så fina? Helt ljuvliga i form och färg.
Kram Helena

Evans sa...

Hejsan! Trevligt med en fika, det är alltid lika mysigt,speciellt när man gör det med sina barn, vilken otur med "bulan". Du bjuder på så fina bilder, själv är jag på benen med ska naturligtvis ta det lugnt. Ha det gott/Eva

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Nämen aj hoppas de inte blev en stooor bula...
Ja jag tycker de e kalas nästa varje helg nu men kul e de ju för barnen...

Vilka härliga bilder, sååå fint med hortensian... Min ena jag torkade som va gammelrosa blev grön och den ena höll färgen.. Men du va lätt dom torkar och ser ju riktigt bra ut...

Hoppas ni får en bra höstlovsvecka... Jag har S på onsdag, kanske du och Em vill hitta på någe...

Kraaam Kraaam