söndag 6 september 2009

Mixade detaljer....





Hoppas ni inte tröttnat på mina Skansenbilder
ännu för här kommer några till. Det finns så
många små detaljer där som man kanske inte
lägger märke när man vanligen går där. Men tar
man sig tid och går runt och tittar kan man
upptäcka hur mycket som helst man inte sett
förut ens om man går där ofta. Jag har ju alltid
varit fashinerad av små detaljer och kan tom
tycka att en stentrappa kan vara vacker, speciellt
där lavendeln blommar på sidan om. Järngrinden
påminner mig lite om franska kyrkoljusstakar i
mönstret, tänker då på de små metallblommorna
som brukar vara på dem. Ansiktet på den översta
bilden skulle jag gärna ha på ett lusthus eller
en veranda om jag bara hade nån. Dream on.
Ha en bra söndag allihopa!

14 kommentarer:

Vit poesi sa...

Håller med att det är härligt med detaljer. Jag tycker sen man började blogga(2år sedan) så har man blivit bättre på att upptäcka små saker. Fina bilder som vanligt
kram M

Mamma C sa...

Inte tröttnar man på dina bilder. Härligt små fina ting som man fastnar för. Ibland rusar man bara runt utan att märka någonting. Ha en fin söndag du med.
Kram Mamma C

Lantligt förälskad sa...

Vilken fin järngrind. Förstår att du är stolt över den. Hoppas allt är fint med dig, alltid lika roligt att titta in här.


Kram L-F

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Visst kan man hitta detaljer man aldrig sett förr...Medan make och barn tittar på djur och omgivning tittar jag på detaljer...finns ju så gott om dem:)

Kramkram
Annica

Elisabeth - anyhow.se sa...

Den grinden du goa quinna - så grymt vacker!!! :)

Elisa Day sa...

Vad fina bilder! Jag håller på att löda julpynt! Har haft en hemsk helg, men nu löder jag så jag fokuserar på det. Tänker att jag vill åka till Stockholm, men jag åker ju jämt till Helsingfors istället. Skulle vara roligt att träffa dig. Och sen finns det så många roliga inredningsaffärer där. Kram

Anci sa...

Hej !
Jag tycker om att du hittar detaljer här och var som alla kanske inte ser annars. Det skulle vara roligt att ta dina bilder och gå en stund på Skansen och se om jag hittar det du har sett :)

Kram
Anci

Richie's 2ts Inspires sa...

He he... ser ut att du hade farit på Djurgården alla dagar. Kul ändå att se dem små detaljerna.

IAF, jag tröttnar inte på dina egna tagna bilder. Det är mer spännande och kul att se egna än att låna på nätet. I varje fall vad jag tycker. Ibland ska man oxå låna när man har inte såna bilder som med inlägget att göra.

Underbara bilder, ska du få vet. Forsätt med det du gör,

Hoppas Ni mår bättre nu och ta det lugn och även barnen. Det några dgr innan man kviknar till.

Ha det!

Lantligt förälskad sa...

Yes, jag ska verkligen försöka hålla mina blommor vid liv :-)

Hoppas du får en fin start på veckan.
Krams!

N I N N I sa...

Ja Grinden var verkligen fin! Annorlunda kan man säga.

Blogg by Maliin Stoor sa...

Grinden är fantastisk!!



Maliin

Ullis/Leva på landet sa...

Inte har jag tröttnat på dina bilder. Håller med dig om att detaljer är så fint. Det är kul med plåtat med bokstäver som det var förr.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

God kväll!
Kul att du ville vara med i min lilla tävling;)Söt hälsning!

ja..visst är det detaljerna som gör det!!! Vackra kort!
Gillar me vackra detaljer....gillar väldigt mycket sten..o just som du säger..en enkel stentrappa kan va såååå vacker!

Ha en fin vecka!:)
~~Kramisar ♥ Millis~~

Anonym sa...

Hej vännen!!

Underbart, jag har inte tänkt på att de finns så mycke annat på skansen att se... Verkligen härligt höst mys i förra inlägget..

Jag hittade inget i Tunisien,gjorde bara av med 60 kr och de känns konstigt hi hi..
Men jag är ledig hela denna vecka och tänkte höra om du ville ta en runda på stan...

Kraaam kram Linda Nostalgi och rosor