måndag 14 september 2009

The light in the end of the tunnel...






Efter en hektisk helg som inte riktigt
blev som den skulle landar jag nu i
vardagen igen. Tänk att en måndag kan kännas
bra att den kommer med, vardagen är inte
alltid så fel.Den översta bilden är en rostig
pumpatunnel som finns i Ulriksdal och tunnel
nr två finns på Skansen liksom växthuset med
enbart Pelargoner. Lilla Em smaskar på goda
bär i farfar och farmors trädgård.
Själv är jag ingen riktig Pelargonfantast men den
udda Alvestone på mitten-bilden tycker jag var
rätt cool. När man bor i stan kan man ju inte låta
bli att fantisera om hur man skulle ha det om man
hade trädgård,OM jag hade en trädgård skulle jag
självfallet ha en sån här karusell där :D
Ha en bra måndag och kom ihåg:
The light in the end of the tunnel may be you!

14 kommentarer:

tindra lite mera sa...

Hej Katta!
Tack så jätte mycket för dina söta ord!Låter underbart att ha sitt egna företag som du och att få pyssla med det man tycker är roligt! En sån där snirklig fin gammal karusell skulle inte jag heller tacka nej till;O
Ha en så bra vecka,kram Katarina

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hallojs...ja visst är det så...man längtar så till helgerna..men när måndgen kommer äe detfaktiskt rätt så könt det med! Nu när alla kids o make är iväg är det HELG FÖR MIG! Inte lika intensivt o inte lika mycket survande!:)

fina bilder katta..något drömskt över dem!! ja...vem skulle inte vilja ha en sådan karusell i sin trädgård!!;))

kramis o ha en ny skööön vecka!

Idyll och Inspiration sa...

Hej! Ljuset i tunneln... i dessa förkylningstider är det ju alla goa bloggare som finns här ute. Alltid lika roligt att gå ut på nätet och kolla vad ni andra gör och har för projekt på gång. Karusellen var vacker.

ha en bra måndag kram tessan

Dicksonska våningen sa...

Helger är lätt att planera inför och drömma om men det är inte det lättaste att få dem sådär som man vill att de ska bli.
Min helg var i alla fall så där som jag ville att den skulle bli - efter att jag haft en helg innan den som jag inte tyckte om...

Nya tag, ny vecka - ny helg!
Kram Annika

Åsa´s Blåbär och Mjölk sa...

Tack Katta för info om hortensian!

Hihi skulle du ha en sådan karusell i din trädgård, så skulle jag och tösen kommit på besök kan jag lova! :)
Den pumpatunneln du! Hur läcker som helst. Och växthuset ser verkigen fin ut. Önska jag hade ett själv...

Önskar dig en fin vecka!
Kram / Åsa.

Angel.Pearls sa...

Härliga trädgårdstunnlar, och karusellen vill jag gärna ta ett varv i! Ha en fin vecka!//Eva

mormorelsie... sa...

Tack för titten,vilka underbara bilder du visar,som vanligt.
kram o ha det så gott
ninni

Körsbärshöjden sa...

Måndag är veckans bästa dag... eller kanske Fredag... beror så mycket på... tycker nog om ALLA dagar... både jobb och lediga dagar..

Ha en fin dag
Eva

Elisabeth - anyhow.se sa...

Klart ni ska ha en sån - det vore nästan inte ens värt att kalla det trädgård utan!!! :)

Evans sa...

Hejsan! Vilka underbara bilder du visar, karusell i trädgården, varför inte.....håller med dig om man hade en trädgård hur skulle den se ut...jag har ju tillgång till en men den är inte riktigt vår...tyvärr...kanske blir någon gång. Ha det gott/Eva

Elisa Day sa...

Härliga bilder! Ja visst är det grannarna som stressar så att magen strejkar. Men nu i helgen åker jag till Helsingfors ska bli så skönt. Kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åh vilka underbara tunnlar!

Ha en härlig kväll

Kram Annica

Lina sa...

Underbara bilder! jag älskar sånna gröna tunnlar! ;-)

Och pelargonerna... :-)

kramis

Mamma C sa...

Vilka härliga tunnlar.
Kram Mamma C