fredag 11 september 2009

Hortensia-maniac....






Ja jag är nog en riktig Hortensia-maniac när
jag tänker närmare på saken.Men är det konstigt
när de är så sagolikt vackra. De här två fluffiga
stora fina bollarna köpte jag på stan i går när
jag var på lunch och shoppingrunda med bloggisen
Linda från Nostalgi och rosor. Lite annat smått
och gott blev det med men det får jag visa
en annan dag.
I dag är det fredag, härligt tycker jag med
härligast tänkbara fredagsvädret där solen lyser
den blåaste himmlen det blir man glad av.
Ha en bra fredag alla!

22 kommentarer:

Körsbärshöjden sa...

Hortensior är så fina.
Köpte mig en vit i kruka i sommras
och den blommar med samma blommor
fortfarande !

Ha en fin dag
Eva

Maliva`s verden sa...

Hei,titter innom for å ønske deg en god helg...ja her skinner også sola-hææærlig:o)
Hortensia er så vakker blomst,og ekstra kult var det med det hjerte i ståltråd til også...kontraster;I Like!Klem fra Maliva

Anci sa...

Hej !
Jag önskar dig detsamma ! Jag hoppas på en solig och härlig helg. Hoppas du får det också :)

Blommorna och bilderna är vackra.

Kram
Anci

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Go förmiddag vännen!!

Vilken härligt go luch, vi måste ju bara gå när de är lite lugnare nästa gång..

Va härligt de blev med den färgen på hortensian, de är verkligen du.. Och vilket ljus du har, vackert när de står på vita snirkliga bordet..

Jag strosade vidar en stund, handlade jumpaskor till Sara och jätteskäna stretch jeans leggingsvarianten till mammsen...

Simprovet va lite rörigt så mycke barn, undrar hur dom såg vem som va vem.. Hon hamna med ganska stora barn, men sen får vi ett mail vilken grupp de blir. De går på både ålder och kunskap så jag blir lite kluven. De i hennes ålder har som mål att efter terminen simma 25m. men hon simmar ju 50m. å andra sidan om hon hamnar i den gr kan hon få känna att hon kan.. ?

Önskar dig och la familja en superskön helg...

Kraaam kram Linda

tindra lite mera sa...

Härliga färger en fröjd för ögat att ta in och njuta av!
Önskar dig en härlig helg/Katarina

strömmas sida sa...

Vad fint med dom fina blommorna.

Visst är det härligt med fredag och helg.
Här skvitterregnar det. Men det gör inget ändå *ler*.

Önskar dig en fin helg

Ingrid

N I N N I sa...

Ja de är fina!! Jag är dock inte någon med gröna fingrar - mina blommor ser mest misshandlade ut om de ens lever. :-/ Trist, javisst men sant dessvärre!
ha en trevlig häääälg!

Sussie sa...

Underbara, underbara blommor. Att titta in hos dig är som att ta en tur till ett vackert fantasiland :) Ha det gott kramar

Sussie sa...

Men gud vad mesigt sagt av mig!! Jag menar bara att det är superfint på din blogg :) hihi det lät lite löjligt bara kraaam

Elisa Day sa...

Hej! Kul att du tyckte om julpyntet. Har tänkt sälja, så jag tänkte prova göra några i god tid före jul. Jag älskar Hortensia! Så vackra bilder du har tagit. Synd att jag har så svårt att få hortensia i kruka av överleva. dom ska ju vattnas typ jämt ;) har varit hemma hela veckan pga magen. Hoppas du får en härlig helg! Kram

Mamma C sa...

Dom är så vackra hortensior, vilka fantastiska blommor. Ha en fin och solig helg. Jag tror dom har lovat det, vädergubbarna.
Kram Mamma C

mormorelsie... sa...

Men å vilka fina bilder på hortensian,jag älskar hortensia,det är det finaste som finns.
kram o ha det så gott
ninni

Åsa´s Blåbär och Mjölk sa...

Åhh så fint du gjort! Mycket fina bilder på hortensia. Äger ingen själv, men jag gillar dem verkligen. Är de svåra att sköta tro?

Nu gjorde du mig nyfiken på vad mer som du handlade?? ;)

Önskar dig en fin helg!
Kram / Åsa.

lottens vita och gröna sa...

oh vad kul att räffa linda! hortensia är ju sååååå ljuvliga, själv var jag på ulrik idag och träffade lena kristina och vi plockade i självplockslandet!

ha en gooo helg, varmkram lotten

Viola sa...

Vad trevligt att träffa linda, visst är dessa blommor helt underbara ...ska fråga en granne om jag kan få tigga några för att torka, ha en skön helg, kramen

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

go kväll!☻j VISST ÄR DE...PRECIS SOM DU SÄGER"SAGOLIKT VACKRA!!o de gör sig såå bra på bild med!!

~Trevlig Helg ♥ Mamma Millan~

H A N N A S - F O R M sa...

Å, så vackert, Katta!!!

Hoppas allt är bra med dig...Ha en fin helg!

KRAM
Hanna

Richie's 2ts Inspires sa...

Dem är himla fina. En av mina favo blommor.

Jag hade köpt i Hötorget och när den blommade ut, flyttade jag den bredvid mina rosor. Hoppas den klarar sig och ger mig mera blommor nästa sommar.

Ha en skön helg, tjejen!
xoxo

Mitt liv - Mina drömmar sa...

mysigt med shoppingtur med bloggisvän:)

Kram Annica

Vit poesi sa...

Sagolikt vackra är dem!!
kram Malin

lugnet sa...

Visst är dom vackra!! Vill ha syrenhortensia på gården, älskar dom! Hoppas du haft en toppenhelg, och att du fått tag på biljetter till sonen! Pernilla med dottern var föresten hit och sov i fredagsnatt!!
Må så gott//ulrica

Betongängeln sa...

Härliga fluffiga bilder...
kram
annelie

ha en bra vecka***