fredag 25 september 2009

Hortensia i lassivas....





Så var det fredag igen och veckan har liksom
bara flugit iväg, vet inte riktigt vart den
tog vägen. Hoppas ni inte tröttnat på mina
bilder med Hortensior för här kommer några fler.
Köpte ett helt knippe på Hötorget förra lördagen
de höll på att stänga och blommorna nästan reades
ut till kunderna. Hittade ochså den här vasen på
Berry, den ser ut som ett större lassiglas så den
är som gjord för dessa blommor. Som sagt var det
är fredag i dag och i helgen har det lovats mer
eller mindre sommarväder så det blir till att passa
på att njuta av kanske den sista sommarhelgen i år.
Ha en bra helg allihopa!

15 kommentarer:

Levindas Värld sa...

Hej!

Hortensior är vackra blomster som man nog aldrig tröttnar på :)

Fint du har gjort det där på skänken!

Jag såg på väderleksrapporten nyss och såg också att det lovades finväder i helgen, härligt!!

Jag ska dock jobba hela helgen så min tid kommer väl att spenderas inomhus, men vi har ju en liten altan som vi kan gå ut och sätta oss på emellanåt och njuta av solen :)

Ha en riktigt mysig helg!

Living by Milla sa...

Inte tröttnar vi inte..njuter av dina vackra bilder!

Ha en skön helg!
kram Camilla

Maliva`s verden sa...

Hiv deg på flyet Katta,hadde vært så kult hvis du kommer:o)God helg til deg også...Klem fra Maliva

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Jättevackra!! Tack för grattis hälsning till tösen!
japp..nu ska det bli gott med fredag..!!! Dottern ska ha tjejfest..7 tonåringar...bäst att fly fältet!!

Trevlig Helg Millan♥

Ulrica sa...

Älskar själv hortensior!! Fick en syrebhortensia av en vän förra helgen så nu har jag planterat den bredvid gräs och bambusorter vid berget!! hoppas den tar sig!!
Alltid vackra bider du tar!!!
Hoppas du får en underbar helg!!!
Kramis/7ulrica

Home No.1 sa...

Hej!!!
Var ju som sagt uppe i stora staden i helgen...på fredagen var vi på också på Berry, Hurry Curry, Restaurang SMAK och så på Hötorget där min väninna som jag bodde hos köpte blommor, jag blev också sugen men orkade inte släpa på allt...såg att de hade loppis eller nåt där på söndagen när jag rusade till tåget från Sköna Hems lokaler. Kram Annica.

Magny sa...

så nydelige bilder... herlige hotensia..
ønsker deg en skjønn helg...

Anci sa...

Hej !
Som vanligt vackra bilder ! Du får gärna visa fler.
Jag gillar speciellt den lilla ramen (?) med ett gammeldags porträtt i.

Ha en skön helg !!

Kram
Anci

Kathys Home sa...

Näe då....har inte tröttnat alls för de är ju så vackra..å du har ju fått till dina bilder perfekt
:-)) Ha en riktigt trevlig helg i sommarvärmen om den nu kommer bara passa på att njuta för fullt :-)) kram kat

Ullis/Leva på landet sa...

Är ju så vackert med hortensia. Låter som om helgen blir skön hos dig. Tänkte att den skulle bli det här också. Inget inplanerat för en gångs skull.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Viola sa...

Får välan skicka mannen till torget i veckan som kommer..här hemma har jag aldrig sett några i blomsterbutikerna...och ingen känner jag som har några som jag kan tigga...dom är ju så vackra, ha en skön helg, kram

Mamma C sa...

Vackra ljuvliga blomma, inte kan man bli less på dina bilder heller. Ja, vi får hoppas på sommarväder nu till helgen. Imorse var det lite kyligt att cykla till jobbet. Men när man skulle hem var det gör hett. I allafall ljummet
:-)
Kram mamma C

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Lovely my dear! Inte tröttnar jag på dina hortensior inte!

Kram Annica

Evans sa...

Hej! Vilka fina hortensior,ville bara kika in och önska dig en härlig helg/Eva

Livs Lyst sa...

Hortensia er NYDELIG!!!
Ha en fin søndag!
Hilsen Liv