fredag 4 september 2009

Färgstarkt höstpiff...






Lite färgstarka höstblommor och dekorationer
kanske kan pigga upp i dessa förkylningstider.
Man blir ju inte piggare av vädret direkt så
det blir till att lösa på annat sätt.I går var
vädret lite bättre så vi gick ut på en kort
promenad för att få lite luft och plocka lite
vackra orange-röda rönnbär. Ska försöka fixa
lite fredagsmys här med värmande mysiga ljus
och lavendeldoftande såna och mumsa på nåt
gott till härligt varmt te med nyslungad honung.
Härlig fredag till er alla!

18 kommentarer:

mormorelsie... sa...

Underbara höst bilder.
kram o ha en trevlig helg.
ninni

Anci sa...

Åh, så vackert !! Det ser ut som en underbar bild av hösten.
Hoppas att ni mår bättre nu.

Trevlig helg !

Kram
Anci

Tant Blå sa...

Hej vilken färgkavalkad helt underbara bilder.... du är så duktig på att plåta...
Kram KATHRINE!

Maliva`s verden sa...

Nydelige høstbilder...Godt å høre at dere er på bedringens vei...og fått trekt litt frisk luft..Nå er det vår tur...både mannen min og jeg ligger rett ut i ....influensa.Kjedelig...God helg til deg fra M.

annashusidingtuna sa...

Härliga höstbilder!
Kram Anna

Viola sa...

Härliga starka färger...det gillar vi Katta, krya på dig och ha en skön helg, kram

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallojs där i hös regnet!!!
Så mysigt..blir såå sugen på att kura ihop mig under en filt nu här i soffan...göra lite gottigt te...nu när jag läser ditt inlägg! Köpt en ny smak..champagne o fläder..jättegott o känns lite lyxigt med!!
Trgnet öööööser ner ute...lite mysigt faktiskt!
Ftredaxmys kram på dig!!

Marie//Tekla Maräng sa...

Så fint och stämningsfullt du har gjort det.
Lite nyfiken var har du hittat det vackra höga ljuset med en madonna på?
Ha en trevlig helg, kramar Marie:)

Richie's 2ts Inspires sa...

Hej gullig Kata,
Gud! känns jobbigt. Jag var sjuk för förra vecka och den var inte kul och nu är det maken.

Hoppas att alla blir friska snart. Ta det lugnt bara och mycket sömn.

Jo, 1-3 bilder har jag likadan ljuslykta. Har 6st från Indiska och hänger på äppleträd. Dem är verkligen fina. Du som älskar Indiska blir galen när dem har rea. Var där igår vid Fältöversten. Ahh...Ta 3 bet för 2 kuddar... jag var hysterisk §;-)

Ha nu en skön kväll och helg. Ta hand om Er själva väl.

kramisar!

me and alice sa...

Hej Katta!
Hoppas ni piggat på er nu! Här dras vi också med förkylningar, men det bryter inte riktigt ut...
Härliga färgklickar du skapat... Har också varit och plockat rönnbär... Så höstigt och vackert!
kram Susanne

Petit Eyekiss sa...

Hej!
Härlig blogg du har! Hit kommer jag gärna på besök igen.

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Färgglatt och härligt var det här!

Ha en härlig helg Katta!
Kram Annica

Angel.Pearls sa...

Snyggt med rönnbärsdekorationer -du kan ju alltid knapra lite på dom också -de innehåller visst en del c-vitamin..Roligt att du är med i min GiveAway å tack för att du länkar-Lycka till!Ha en fin helg//Eva

strömmas sida sa...

Vilka härliga bilder...som vanligt hos dig här *ler*.

Skönt att se att du är på benen trots
förkylningen. Hoppas ni slipper influensan.

kram
Ingrid

cinah sa...

Vackert!Höst färger är ju såå vackra =)Här är det verkligen en tråkig höst dag,mulet,grått & trist.En riktig innesittardag =(
Kanske en liten tur ut för att kolla om jag hittar lite vackra saker att ta in för att piffa upp lite..men jag har inte sett några rönnbär..hmm, mystiskt!Måste nog ut & leta =)
Sköt om dig & ha en underbar helg,kramizar

Lina sa...

Verkligen fina höstbilder! Älskar ljuslyktorna från House doctor! Har sånna själv! ;-)

Kramar

Ullis/Leva på landet sa...

Verkligen så fina höstbilder. Hoppas att ni blir piggare snart. Kunde väl få vara lite fina dagar utan regn.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

N I N N I sa...

Mmm så vackert! Tror jag sagt det förut ;-)
Ja blommor piggar upp och ljus och mys nu när kvällarna börjar bli lite höstiga och mörka.