onsdag 23 september 2009

Exotiskt i storstan...






Det finns inte bara avgas buller och hysterisk
trafik här i storstan det finns ju faktiskt
också en hel del små pärlor bara man letar.
Den här härliga lite exotiska uteserveringen
med palmer och pergolor med rottingmöbler finns
utanför Fjärlishuset i Hagaparken, såna här soliga
septemberdagar kan man fortfarande sitta och njuta
av en härlig lunch eller fika där och bara må.
Monumentet finns presis nedanför Haga slott som
ska bli vår kronprinsessas hem så småningom,
tycker den är så läcker för att den är så gotisk.
Den nedersta bilden kommer från mitt mysigaste
krypin om man vill ta en fika på stan eller en
god lunch, Hurry curry som ligger i anslutning till
Indiska vid hörnet av Hötorget här kan man gärna
sitta och njuta om vädret är tråkigt med, rekomenderas.
Ha en bra onsdag allihopa!

15 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Hej där,

Vilka fina bilder. Ha en fin dag i solskenet.
Kram Agneta

Isabella sa...

Tack så mycket för din fina kommentar hos mig. Ja, jag tycker det är jättekul att måla om saker. Blir aldrig likt något som någon annan har.
Låter urmysigt stället du skriver om!

Må gott,

Isabella

Violas vita spetsar sa...

Hej!

Jag ska troligen snart till din vackra stad. Har du förslag på vackra inredningsbutiker + adresser som du tycker om?
Tack på förhand!
Kram Viola

Elisa Day sa...

Oj vad oväntat med palmerna! Jag älskar byrån som är på sista bilden. Sån skulle jag gärna ha hemma. Skulle så gärna vilja besöka hurry curry och alla mysiga affärer i Stockholm. Måste försöka boka in resa dit så småningom. Nu är jag ju mer i Helsingfors tidigare flög jag alltid via Stockholm. Kram

corrina sa...

Trodde du hade varit utomlands då jag kikade på bilderna först. Vad häftigt. KRam

Anci sa...

Hej !
Tack så mycket för bra tips ! Jag har en känsla av att det finns mycket i Stockholm som är kvar att upptäcka för mig.

Kram till dig
Anci

Line sa...

Mysiga platser du tipsar om...det var tyvärr länge sen jag var i stockholm nu...borde ju faktiskt försöka ta mig en tur snart =)

Ha det fint
KRAM

vita zara sa...

Hej
Tack för kommentaren, det var gulligt.
Ja du har rätt, huvudstaden tycker jag om, vi var ner på besök jag och mannen och testade att åka tunnelbana och ströva omkring, och gå i kaféer, och affärer, det var så mysigt.
Jag gillar Stockholm,
Kram Zara

Angel.Pearls sa...

Tack för fina tips på fikaställen-Hagaparken är verkligen en pärla!Ha en fin dag//Eva

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Härliga bilder...kan ju nästan inte ro att man är kvar i sverige ju!Mysigt arrangeman du gjort nedan med!!
nu ska jag iväg till alla mammor o bebisar i öppna förskolan..sen hem o fixa föe stora tösens kalas!

Kramis millis ♥

Idyll och Inspiration sa...

hejsan! Har faktiskt inte ännu hunnit varit på fjärilsmuseumet fastän jag bor ganska nära huvudstaden. Det får skrivas ner på "att göra listan"

kram tessan

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Härligt!
Älskar ju som du vet Indiska så det kanske blir ett besök på hurry curry vid tillfälle...

Kram Annica

Idyll och Inspiration sa...

Hej Katta! Jag har skickat en liten utmaning till dig.

kram tessan

Lottaspace sa...

Tack för tipset! Ett ställe att besöka då man är på besök nästa gång kanske? Gamla stan i all ära, men man börjar kunna den vid det här laget..

Kram, Lotta

Viola sa...

DU vet vart du ska hitta pärlorna du...hoppas allt är bra med er, ha en skön helg, kram