söndag 30 augusti 2009

Små sagohus...









De ser ut som små söta hus från sagans
värld de här husen på Skansen. Tror det
är Rödluvans mormor som bor i det lilla
röda och det grå är ju som hämtat ur
John Bauers sagovärld. Och tänk den som
hade en sån där bakgård att hänga sin
tvätt på och det lilla lusthuset att
sitta och pyssla eller dricka te i.
Här njuts för fullt av den härliga och
soliga sensommaren/hösten, vilken härlig
luft det är nu och så vackert allt är.
Ha en bra söndag allihopa!

16 kommentarer:

märta sa...

Vilka små mysiga hus!! Ja där skulle jag gärna göra ett besök!
Ha en skön söndag!
Kram! Märta

Tant Blå sa...

Godmorgon denna tidiga Söndagsmorgon!
Vilka söta små hus du visar idag...
Hoppas du får en riktigt skön Söndag!
Kram Kathrine!

strömmas sida sa...

Vilka fina bilder på dom mysiga husen. Jag får sån lust att åka dit.

Kram
strömma

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Charmiga små hus..skule inte ha nåt emot att bo i ett eller ha ett som stuga!!!Älskar ju sagans värld!

Hoppas helgen vart fin o ni kommit in i alla skolrutiner igen..här börjar det sätta sig på plats nu, skönt! Idag ska vi bara ha en riktig slappar da..o ladda för en ny vecka!

Kram ♥ Millan

N I N N I sa...

Wonderful! Jättefint, jag är helt "kär"

mormorelsie... sa...

Men så mysigt det var där med grästak och allt.
kram o ha det så gott
ninni

S o F sa...

Jättefina bilder! Jag är riktigt svag för sådana och liknande miljöer.
När man åker runt i landet så kan man hitta många sådana platser.
Typiskt fotovänliga, enligt mig.

Önskar dig en fin vecka!

vita zara sa...

Ja du har rätt, så vackert allting är just nu, och så skönt att höra någon säga det, att uppskatta livet är så viktigt och befriande, det är att leva.
Vilka helt betagande bilder du har fångat, på husen och den lilla bakgården med tvätten är hur mysig som helst, man vill gärna ha det så i något hörn, men nu får man glädjas år det man har.
Så underbart är det som helst, i dag i Sverige.
Tack för din kommentar, jag blev glad.
Kram till dig. Ha en bra Söndag.
Zara

Anci sa...

Du tar de bästa bilder. Visst känner jag sagokänslan !

Kram
Anci

Mamma C sa...

Fina hus det där, det är så länge sedan vi var på Skansen. Härligt höstväder vi har nu. Fast idag kom det en skvätt regn.
Kram Mamma C

Viola sa...

Vilken rar idyll...som sagt så skulle gärna gården se ut som jag köpt...något att fundera på kanske..hoppas din söndag är skön..här varavas det med ösregn och sol, kramen

Angel.Pearls sa...

Där skulle jag gärna hänga min tvätt (sista bilden) Ha en fin vecka//Eva

Grindelunda sa...

HAHA :):) Ja det är allt säkrast att stoppa in vår kära B i tryggt förvar...fast nää, det skulle vara för tråkigt egentligen :)

Vilka underbara hus du visar. Det är precis som ur en saga. Kanske de 7 dvärgarnas hus finns där någonstans?

Må så gott önskar Gilla med kramar.

Elisa Day sa...

Vilka mysiga stugor! Sån skulle man ha. Kram

Änglahem sa...

Hej stumpelumpen min!

Vilka fina kort du tog där på Skansen! Maken tog kort där med *slog mig nu*....har liksom glömt att titta på korten från Sthlm...går bara och drömmer mig tillbaks i huvudet!

Är all choklad slut? Super korkad fråga!*fniss*..här hade den varit slut efter några dar bara!! *gottegrisar*

Ha en skön vecka!
Långaaaa kramar, Ulrika

Lina sa...

Ser nästan ut som de är från Sagan om ringen eller nåt! :-)