onsdag 12 augusti 2009

Sensommar i Jämtland...






Så har vi kommit hem till huvudstan igen
efter en tripp till det vackra Jämtland i
sensommarskrud. Barnen har fått leka och
använda sin fantasi i det höga gräset när
vi inte badat, för vi hade tur med vädret.
Al han längtar varje sommar att få sitta
på den här platsen och tälja, det är sommar
för honom och att bada förståss, fast det
gillar vi ju alla förståss.

Hade ett ärende till uppåt. Det var
dax för klassfest. Så mamma Rost&ros
har fått lattja hon med :)
Till festen anlände vi brudar i Gilla
Grindelundas snygga Cheva från -57 tror
jag den var. Nåja man ser inte mycket av
den på bilden förståss men den är kool,
jag lovar. Och det var verkligen roligt
att träffa en massa gamla skolkompisar man
inte sett på evigheter. Längtar till nästa
gång. Men nu är vi hemma igen och det är
tvätt och städ som gäller.
Hjälp!! så det kan se ut hemma när man
lämnat sin sambo hemma och åkt på semester!
Ha en bra dag allihopa!

14 kommentarer:

N I N N I sa...

Ser härligt ut, och bilen ser också fin ut! Hoppasn i hade skoj och hann njuta och mysa! Ha det fortsatt bra.

Mamma C sa...

Så skönt både barn och mamma har haft det. Kul att ni hade tur med vädret oxå.
Jo, visst har soppan fått namnet av att man spottar ur kärnorna. Brorsan och jag brukade tävla om vem som hade fått mest körsbär i sin tallrik. Räknade kärnorna efter man käkat klart
Kram Mamma C

cinah sa...

Häftigt att du kommer från Jämtland!Visst har vi de vackert??Kul att vädret var bra oxå =) Härligt att åka "raggarbil" =)
Kramen från ett idag oxå soligt Jämtland

strömmas sida sa...

Vad roligt att det blev en tur uppöver i alla fall. Härligt att du fick ut på lite kuligheter på klassträffen och åka ståndsaktigt i den fina bilen *ler*.

Ja, jag slappnar av när hösten kommer och hetsen över vår och sommaren avtar.

Vi åker upp nån helg framöver och då
har det nog blivit dom fina färgerna i naturen.

kram
strömma

Hanna sa...

Härliga bilder.
Hanna

lugnet sa...

Hej!!!

Härligt att se lite bilder från Jämtland! Känner igen Grindelund, (heter hon Gunilla kanske?) Hon känner ett par som jag har kontakt med där! Mimmi och Åke. Hoppas ni hade kul på återträffen!! Är du med på bilden med brudarna?
Ha det så gott!! jag ska ta tag och börja blogga snart igen!!
Kram//Ulrica

Anci sa...

Bilderna är fina och ger mig en härlig barndomssommarlovskänsla :)
Klassfester är nog både roliga och ibland inte, har jag en bestämd känsla av. Kul att du är nöjd !

Ha det så bra !

Kram

Mamma Millan sa...

hej hopp o Välkommen hem;)))
Mysigt ni hade det på landet! O kul att ut o svira..är det måhända du till höger;)))

kramis!

Viola sa...

Vilken härlig bild..förstår att ni haft skoj..:) en skön vecka verkar det varit för er alla men du har visst lite att ta hand om...känner igen fenomenet, kramen

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Hej vännen!
Åh här va de ny färg också.. Vilka härliga sommarbilder...Ni måste ju ha de kanon.. Kom att tänka på dig när jag va in på Indiska, jag börjar sakna den stilen lite...
Må bäst och stor kraaam från mig..

Jeanette sa...

härliga bilder, ja den bilen är fin ,vet ja ,)
ha de bäst

Tant Blå sa...

Tack för din kommentar, vilka härliga bilder du bjuder på...
Kram Kathrine

Tant Blå sa...

Tack för din kommentar, vilka härliga bilder du bjuder på...
Kram Kathrine

Lina sa...

Vilka härliga bilder...
Ni ser ut att haft det bra!

Kramar