söndag 2 augusti 2009

Mollijoxer...








Mackapärer och molijoxer! Här kommer ett litet
tips vad man kan göra helt gratis med sina barn
vid nybyggda Järvastaden i Solna.
Här finns en hel lekpark uppbyggd efter böckerna
om Mulle Meck.
Ni som känner till böckerna kanske känner igen
Mulle, Buffa och flygplanet tex. Kul ställe med
massor av roliga detaljer både här och där i
skuggan under björkarna vid de nybyggda husen i
Ulriksdal vid Järvafältet. Och ett litet tips till
Loppoholic-morsor, det finns en loppis intill ;)
Bilderna är som vanliggt klickbara.
Ha en bra söndag allihopa!

11 kommentarer:

Betongängeln sa...

mycket "Mulle Meck" har det varit här hemma...det skulle vara en nostalgitripp då i såna fall..hehe
kram
annelie

Anci sa...

Jag kommer ihåg Mulle Meck och Buffa ! De gillar jag. Min son är nog för stor för det, men jag får väl ta mig en tur dit och träffa Mulle & Buffa OCH gå på loppis !! :)

Kram

linnea-maria sa...

Vilket toppenställe!!! /linnea-maria

Mamma C sa...

Mulle Meck han känner man igen. Grabben hade dom spelen i datorn när han var liten. T.o.m. jag tyckte det var kul att spela.
Kram Mamma C

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Men åh vad kul! Det visste jag faktiskt inte att det fanns...

Kramkram
Annica

Evans sa...

Hej! Hade ingen aning om att denna park fanns, jag bor ju ändå i Solna, måste ta mig en titt när vi kommer hem. Ha det gott/Eva

N I N N I sa...

Loppoholic hihi det var ett nytt ord!
Såg by the way jättemysigt ut där vid Mulle Meck! Synd att barna börjar bli så stora bara - fast det är ju skönt samtidigt! Men ett bra tips!
ha en skön fortsättn på helgen!

Viola sa...

VIlken läcker anläggning..har läst dessa böcker ihop med mina elever..:)...hoppas helgen varit skön, ha en bra vecka som kommer...nu börjar sommaren lida mot sitt slut..vill inte...kramen

strömmas sida sa...

Vilket härligt utflyktsställe.
Det måste ju vara ett paradis för barnen.
Man har ofta också mysiga ställen
i sin närhet, men som man glömmer
av mellan varven *hemmablind*.
I stora staden finns det säkert
mycket utbud av det mesta.

Härligt med loppisen också *ler*.

kram
strömma

Angel.Pearls sa...

Kul ställe -tack för tipset!//Eva

Jiovanna sa...

En sådan väderdator önskar jag mig.. Gud så söt!!