lördag 22 augusti 2009

Lila höstlördag...






Det regnar i Stockholm idag. Ja det gör det
kanske lite överallt. Ett riktigt bloggväder
alltså. Lagom att stanna inne och pyssla
lite med inredning som man inte hunnit med
så mycket på ett tag nu. Har köpt lite
höstigt fina blommor i lila och gröna toner
och satt i min zinkbalja,den lila pepparen
ändrar ju visserligen färg efter ett tag och
jag skulle ju vilja ha den lila jämt och
eftersom jag känner av så mycket höst får
bloggen bli lila igen. Tycker hösten är härlig
och här ska tändas massormed ljus och
doftljus i kväll. Ha en bra lördag allihopa!

13 kommentarer:

Elisa Day sa...

Härliga bilder! visst är hösten mysig. Har du några Barcelona tips? Har aldrig varit där. Kram

mormorelsie... sa...

Underbara höst bilder!!
kram
ninni

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hej hopp..mysiga bilder!!
Älskar varje årstid när den är i sitt esse...dvs att vintern är kall med snö...sommaten solig o varm...hösten med alla sprakande löv!!
Men när träden blir kala o allt ser så där trist ut...då blir jag depprimerad..får ångest!

Ska med tända massa ljus o mysa här snart, myysigt...fast solen skiner o vi har haft det varmt o gott här idag..igår däremot...VRÄK regn!!!

Trevlig lördags kväll!!
Kramis Millis ♥

märta sa...

Härliga bilder du delar med dig idag!
Kan du tänka dig vi har faktiskt solsken idag. Njuter för fullt!
Ha en skön lördagskväll!
Märta

Evans sa...

Hejsan!
Underbara bilder du visar. Håller med om hösten, alla dessa färger och nyanser. Ska också tända ljus ikväll, men just nu skiner solen...ha det gott/Eva

Elisa Day sa...

Vi har haft en så härlig solig och varm där här uppe i norr. Jag har en bok om Barcelona fick den vid jul, så jag kan läsa där. Tänkte mer om du visste av några annorlunda ställen. Du tänkte säkert på Antoni Gaudi. Jag vill se dom gothiska kvarteren och dom udda husen. Kram

Elisa Day sa...

Dag inte där! Så går det när man skriver för fort :D

Dicksonska våningen sa...

Längtar tills plommonen ska bli lila! Har massor i trädet i år!

Ha en mysig kväll!

Kram Annika

Ullis/Leva på landet sa...

Så härliga bilder. Håller med dig om att det känns höstlikt och att det lila passar bra. har inte ändrat något i mina krukor ute än men det blir nog inom snar framtid.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Tidsmästarinnan sa...

Halloj Katta,
vad fina bilder du tar, som vanligt!
Nu blev jag riktigt höstinspirerad faktiskt, jag har bestämt hävdat att det fortfarande är sommar, men jag får nog börja ge mig snart...

hoppas allt är bra med dig och familjen. Jag skulle behöva rensa ut massvis här hemma inför hösten, fixa med rabatterna, måla möbler, hmmm... kan man köpa sig några extra timmar per dygn tack? :-)
Kram på dig!
Susanne

lottens vita och gröna sa...

ohhh härliga höstbilder i lila, mumma! undrar sa flundra när vi egentligen ska springa på varandra där i postgången, hihi! kramkram lotten

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilka härliga bilder!

Så ni hade regn igår? Här hade vi lyckan att ha sol, men nog blåste det lite för mycket för att falla mig i smaken...jaja, man kan ju inte få allt!

Ha en härlig söndag
Kram Annica

Julia sa...

Åh vilka fina Sverige bilder. Befinner mig i Australien just nu, o då saknar man verkligen den härligt vackra svenska naturen. Det är ju en helt annan slags natur här nere. Fin blogg också. Ha en bra dag.