måndag 3 augusti 2009

Indiskt romantiskt...






Blommigt lite romantiskt och gulligt ger
sommarkänsla i mitt kök. De söta kopparna
har ni sett förut de har hängt med ett tag
och kommer från Turquoise. Den blommiga
plåtburken däremot är ny och kommer från
Indiska, de vita burkarna ni skymtar är lite
äldre från samma ställe.
Och så har vi äntligen fått sommarväder!
I dag ska vi ut och njuta av solen och värmen
allt är så lugnt och skönt i stan också nu i
semestertider ingen stressig trafik som i
vanliga fall bara härligt.
Ha det soligt och bra idag allihopa!

21 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åhhh de där burkarna är bara sååå fina! Tyvärr passar inte de blommiga in i mitt kök men de vita skulle jag ha köpt så här med facit i hand... Hmmm i skafferiet kanske???

Kramkram
Annica

A home far away sa...

Ahh så fina grejer!

Kram Gunilla i Singapore

Mamma C sa...

Så ni har solen, den ville inte komma fram här idag. Fina burkar och koppar.
Kram Mamma C

Hanna sa...

Så söta koppar.
Kram
Hanna

Tant Blå sa...

Hej,ja idag är det fint här också...så då får man passa på att vara ute.
Fina bilder! Fin burk!
skall nog ta mej en titt på Indiska imorgon, när jag ändå skall åka in till stan!
Have a Nice Day!
Kram Kathrine

N I N N I sa...

Gött gött, jättefint!! Som vanligt :-)
Ha en fortsatt bra vecka

Vit poesi sa...

Kakburken från Indiska är så ljuvlig!
Kram M

Lina sa...

hur fina som hellst!!!

kramis

Anci sa...

Härlig sommarkänsla blir det ! Det är vackert med vitt och blommor.

Ha det så bra !

Kram

Viola sa...

Väldans rara koppar från en av favobutikerna..tänkte på dig idag...läste igår att dina färger kommer att vara heta i höst..den helt vita stilen är nu ute och vilken tur för oss som gillar färg..tänk vad vi kommer att vara inne..:) kramen och njut till 20/8

Evans sa...

Hej! Vad kul att vi bor i samma stadsdel, vi kanske kan synas vid tillflle vid Ulriksdal, brukar åka dit rätt ofta, bara för att vara, men kommer sällan hem tomhänt..Kaffekopparna gillade jag verkligen. Ha en skön måndagkväll, här har det regnat heeeela dagen, suck/Eva

corrina sa...

Jisses, vilka söta koppar. Kram

corrina sa...

Visst är det så med bloggningen, fast jag har varit riktigt sur här och demonstrerat, att bloggen är mitt och bara mitt. Duken ja den köpte jag på Rusta, köpte de sista här fick tag på en till Violan med då hon inte fick tag på en hemma hos sig, så jag har 2. Tyvärr så går solen hårt åt dem men vill ju ha denm framme för de är verkligen fina. Kram igen

vintageretroprinsessa sa...

Vilken underbar plåtburk :)
Indiska har en hel del go bitar :)


Fin blogg :)

Mvh Jessica

Lantligt förälskad sa...

Det var verkligen en jättefin plåtburk som du har köpt dig.

Krams!

Grindelunda sa...

KOMMER DU ????!!! Jippie :):)
Vi ses på lördag! Den turkosa kärran är din ;)

Kramelikram från Gilla!

Sussie sa...

Mycket fint. Det såg ju skoj ut i Mulle Mecklandet :) Kram

Elisabeth - anyhow.se sa...

Jag har också såna vita - men den blommiga var absolut gigantiskt fin! :)
Du, vi gör såhär, din som & min man får dela på halva U2´s the claw - är det okej? :)

Richie's 2ts Inspires sa...

He he... känns vi har samma smak! Jag har precis likadan burk som du har från Indiska. Jag älskar nämligen Asiatisk/Orienten touché.

Ha en kul sommar tisdag... själv är hemma och fixa den sista saker så att lilstugan är färdig.

Kram!

Marie//Tekla Maräng sa...

Men så mycket fint du har fyndat.
Kram Marie:)

Angel.Pearls sa...

Tjusigt! Ha det gott i sommarvärmen!Kram//Eva