torsdag 13 augusti 2009

Återfunna skatter...



På vår Jämtlandsresa i år fanns ingen tid
för loppis-shoppande och vi åkte dessutom tåg
vilket gjorde att jag inte kunde släpa med
något stort eller tungt. Men å andra sidan
behövs väl inte nån loppis heller för jag tog
mig lite tid att rota i några gamla lådor som
stått ouppackade sen en flytt från min farfars
gård till morfars en gång på åttiotalet.Har haft
en massa drömmar att där skulle finnas
bortglömda skatter kvar nånstans från den gården
och drömmar kommer ju ofta från verkliga livet och
den dolda sanningen och visst fann jag en del.
Där hittade jag bla denna gamla ostkupa som blev
glad att se dagsljuset igen och glad över att
få följa mej hem och bli hus till en älva och
en torkad blomma i mitt kök. Sen i mörkret på denna
hemliga plats fick jag efter en stund syn på denna
hängare som fick mitt hjärta att göra ett skutt,
rostig och fin med en mystisk liten gubbe på kändes
den bara så rätt för mitt rost och rosiga hem.
Så visst var mina drömmar sanna, det fanns lite
skatter i dessa bortglömda lådor. Nästa gång ska
jag rota fram lite mera skatter där för jag är
säker på att de finns.

23 kommentarer:

Maria sa...

Vilka härliga skatter du hittat=)
Och jag älskar ditt sätt att skriva!
Kram

Mamma C sa...

Vilken tur att du rotade lite och hittade denn underbar rostiga skatt.
Kram Mamma C

Marie//Tekla Maräng sa...

Härliga skatter du rotade fram och så skönt det såg ut i förra inlägget.
Fniss jo det var min kusin som tyckte att jag var värd en ny vispskål som hon helt enkelt ställe in i mitt skåp innan hon reste hem.
Kram Marie:)

Elisa Day sa...

Välkommen hem! Vilka fynd du har gjort. Gillar den rostiga gubben. Kram

mormorelsie... sa...

Underbara små fynd.
kram
ninni

Anci sa...

Du hittade fina skatter ! Visst är det underbart att hitta glömda och gömda saker.

Kram

Tant Blå sa...

Hej underbara saker du hittade,,,jag brukar ha en dröm om att jag befinner mej uppe på en gammal vind och där vimlar det av skatter....
den drömmen är så mysig....
Kram Kathrine!

Maliva`s verden sa...

Hei,der var jeg tilbake....ser også du har hatt noen fine dager der du har vært..og hvilken skatter du har funnet.Vakkert.
Ble jo litt nysjerrig på hvem av deg som er avbildet på forrige innlegg....hi-hi.God helg til deg fra Maliva

corrina sa...

Vilka fynd i din låda, inte har jag sånna lådor. Kram

Åsa´s Blåbär och Mjölk sa...

Hejsan!
Vilka jättefina skatter du hittat. Det finns säkert mer där ska du se ;).
Vilka vackra bilder du har i din blogg. Förra inlägget ser helt ljuvligt idylliskt ut. Känner för att kasta mig in i bilderna och bara njuta. :)
Hm...undra om jag har någon "skattkammare" någonstans att dyka ned i?? Det ska jag undersöka :)
Önskar dig fina dagar...
Kram / Åsa med bloggen Blåbär & Mjölk.

vita zara sa...

Ja visst fann du skatter, sånt där är kul, är du med på bilden framför bilen?
Vad enormt vackert du har arrangerat med de rosa rosorna.
Och är det din flicka i gräset, så underbara bilder.
Kram Zara.

Mamma Millan sa...

Eiktigt skattställe det där;)
De blev nog glada att återigen se lite ljus o komma upp till dagens yta!!Visst är det spännande att gå på skattjakt hos föräldrar o mor o farföräldrar...

visste väl att det va du;))hihi

Go kväll!!!

~~♥Många kramar Millan♥~~

Richie's 2ts Inspires sa...

Såna skatter man vill hitta, eller hur?

Jag är verkligen desperat att hitta sån. Men du vet väl att här runt 08:an är inte så lätt att hitta.

IAF, önskar dig en trevlig helg!

Levindas Värld sa...

Åh va roligt det är att få rota runt och finna bortglömda skatter :) Vackra såna du hittade!

Ja som du skrev till mig så ska man vara glad över att man har ett jobb att gå till som man faktiskt trivs på!

Ha det gott!

Betongängeln sa...

vilka härliga schyssta saker du har fyndat...kupan är jättefin...
kram
annelie

Maliva`s verden sa...

Hei igjen...falt for de sorte sandalene til ho på høyre side..også var det jo deg jo.Kult:o)

cinah sa...

Vilket smart grej att låta ostkupan bli ett hus =) Å vilken vacker hängare, gubben ser så där mystiskt fullifan ut ;)
Kramen på dig

Viola sa...

Nog har du hittat skatter....visst rä det härligt att riva i gamla lådor..är man galen eller..var på stor loppisjakt..skulle ju inte köpa något och du ser ju hur det blev..kommer välan inte se det matbordet på väldigt länge, ha en skön helg, kram

Lina sa...

Hej och tack så mycket! Vad gullig du är!! :-)

Märket på tapeterna är Midbec (kommer inte ihåg vad katalogen heter nu på rak arm, det var ganska längesen jag köpte tapeterna...)

kramis!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilka skatter du Katta!Den där kroken var riktigt söt! Måste varit härligt att ha varit uppåt! SJälv har jag varit i din stad hela veckan:)

Kram Annica

Ullis/Leva på landet sa...

Kul med en sådan tripp. Jätte fina saker du hittade när du letade runt på gården. Det är sådana gånger man blir riktigt glad.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Vit poesi sa...

Vackra skatter!! Kroken var helt ljuvlig
kram Malin

vita zara sa...

Hej Igen.
Jag tror jag blir knasig på min blogg, nu verkar det som om jag inte ser alla dina bilder,(det här händer ofta)Jag ser två vackra bilder på gräs, där du krupit ner och fotat.
Sen ser jag två bilder på din dotter, men ingen bild på någon som jagar någon.
Bilden på dig och väninnorna ser jag, och du är så söt.
Så sammanlagt 5 bilder
ser jag, saknas det en då? Ser ingen son.
Kram Zara