tisdag 14 juli 2009

Zinkkupa...





Har ju berättat tidigare om Granits härliga
zinksaker. Den här zinkkupan med nät ser så
där gammal och nött ut fast den egentligen
inte är det, bra att ha så här års om man inte
vill ha ovälkommna gäster på sin mat eller
frukt för vem vet var de varit innan.
I dag ska project klädkammare börja ta form
här. Vi får se var det slutar kanske det slutar
med att jag ligger skrikande och gråtande i
en hög på golvet, fast det är föga troligt den
kan knappast bli sämre än den redan är.
Ha en bra dag!

20 kommentarer:

Elisabeth, anyhow.se sa...

Hallå du söta - jag är till 99% glad, så jag menade att du gjorde mig typ 130% glad med dina bilder igår *nickar* - japp det går att nå upp i de procenten!!! :)
Granits zinkserie är helt genomsnygg, man måste vara snabb dock - de köper inte in gigantiska mängder...
Lycka Till idag!

carina sa...

Himlar vad snyggt med din svarta bänkskiva.
Detaljerna som du visar blev som pricken över i.
Min fråga är nu....hur hinner du med dig människa??
Från tanke till handling verkar gå så snabbt i din värld....i min sitter det som i sirap.
Men nu blev jag inspirerad av ditt fixande, så nu ska jag ta ta i mitt projekt....kuddar, gardiner och piffning i vardagsrummet.
Köpte på mig en del saker när vi var på vår semester tripp.
Nu ska nytt och gammalt blandas hej vilt...
Ha en bra dag!
Kramar/Carina

Viola sa...

Ta det bara lugnt och fint idag så...:) denna skapelse i zink tilltalade mig verkligen i formen..måste nog ta mig en sväng dit..hoppas då att dagen blir bra, kramen

Home No.1 sa...

Hej vad snygg den var kupan...lycka till med projektet!
Kram Annica.

Elisa Day sa...

Tack vännen! Var precis på din blogg när jag fick kommentaren. Jo det är knäppgrannarna, den eviga utredning efter pappa, värk och annat. Men idag känns det bättre. Du har så många vackra saker i ditt hem. Kul att du gillade bilden med Nemo med tassarna i vädret, det är en favorit. Dåligt kvalite eftersom det var med mobilen. Kunde ju inte flytta mig när han lagt sig så fint och kopplade av :D ha en bra dag Kram

Mamma Millan sa...

så vacker kupa så..aldrig sett i zink tidigare1!

det får vi väl inte hoppas...du sla bli liggandes i en hög på golvet o skrika...men om..fota i så fall..skulle ju varn rolig syn!!!!;;))))))))))))))

maken har gjort sina sista timmar...nu sover han ruset av sig!!!sen är det

S E M E S T E R !!!!!!!!!!!!!!!!!

SÅ GÖTT!!!

Kramisar Millan ♥

Angel.Pearls sa...

Härligt fruktigt stilleben! Jag har kalas hos mej idag..du är hedersgäst..Kram//Eva

Betongängeln sa...

Finns mycket fint på Granit...älskar ju zink som bekant...hmmm...måste nog ta en vända dit med...ojoj, vad mycket man vill...:-)
ska nu snart åka till jobbet
Kram
annelie

cinah sa...

Kikade in till din blogg, ville bar lämna ett fotavtryck =) Vackra bilder, fint hem du verkar ha!
Kram Carina

Evans sa...

Hejsan! Vad spännande, ser fram emot lite bilder på projektet. Granit är en otrolig butik, du hittar alltid något, jag har faktiskt missat denna zinkkupa. Måste ses. Ha det gott o ta det försiktigt/Eva

Mamma C sa...

Tjusig zinkkupa, ta det lite lugnt nu så blir allt så jättebra trpr jag.
Kram mamma C

Lantligt förälskad sa...

Vad snyggt det blev :-) Och att det är zink gör det bara ännu bättre.

Krams!

Snuttan sa...

Zink är så underbart fint
Titta på mitt Zinkväxthus

Kram
Åsa

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Zinkkupor i all ära...jag har spanat in din köksklocka istället...

Jag behöver en ny snygg istället för den furuklocka vi haft i femton år och som liksom hängt med av bara farten...

Kram Annica

Tant Blå sa...

Hej och tack för din gulliga kommentar på min blogg....
Fint med zink, den såg verkligen gammal ut Vackert Stilleben med frukten.
Have a nice Day!
Kram Kathrine

Lantligt förälskad sa...

Det ska bli jätteroligt med min nya kamera. Den ska hämtas idag! :-)

Krams!

Sussi sa...

Både snyggt och smart! Himlar vad snyggt du har hemma... Jag gillar också svarta saker/möbler/detaljer och det verkar du också göra!Inte bara vitt och vitt.
Ha det toppen bra!
Tingeling Sussi

Ullis/Leva på landet sa...

Jättefin zinkkupa. Gillar ju zink mycket så det skulle passa här också. Skönt att få röja men så jobbigt innan man får ordning på allt.

Kramisar Ullis

Vit poesi sa...

Granit är min favorit!! Så fint det är i ditt kök
kram Malin

Ingmarie sa...

Hej! Mysig blogg du har ...o sååå många lyktor!
Du verkar ha bra smak!!!!!

Trevlig helg!