torsdag 2 juli 2009

Turkost i köket...





Sommarens lilla favoritfärgklick nr 1 i mitt
lilla kök är turkos. Har egentligen inte så
mycket av den men det är ju en tacksam färg-
klick som syns ändå. Gillar att kombinera den
med rosa som är en annan favorit för mej.
Har ni fått nog av värmen än? Det har i allafall
inte jag, nog må det vara svettigt och kvavt och
fötterna blir fulla av blåsor men oj vad härligt
det är nu. Här dricks islatte och iste dagarna
i ända och det är såå gott.
Ha en bra torsdag allihopa!

22 kommentarer:

Mamma Millan sa...

Så vackert!!!Så milda färger !!
Ilove pink and turkose tooo!!

Nejdå..klart man inte får nog...vill ha mer...mera sol...vi hade jätteåskoväder idag...satt på stranden(hade just badat) o kollade ut över den mörka himlen över vänern...som pryddes av blixtar...så mysigt...när det så kom allt föör nära oss...typ över oss...då smet vi inom hus o käka glass!!!

Kramizzar Millizzz♥

Anci sa...

Vackert, underbart och fint ! Jag får slut på ord :)
Skönt med värme, men gärna en och annan mulen/regnig dag emellan.

Kram

Viola sa...

God morgon..icke ärjag trött på värmen inte..skulle jag vilja ha året om...och detta ljus..du är en mästare på att få till det..min vän,

din hörna i köket så vacker ihop med hyllan och visst blir det så fint det turkosa ihop med det rosa....

önskar dig en skön dag..här lyser solen igen från en blå himmel..blir ännu en hääärlig dag!

KRAM

Leamarlené sa...

Oj så vackert kök. Färgerna passar så bra ihop..

Kram, Marlene

mormorelsie... sa...

Underbart är det med turkosa färger,är just nu inne i en turkos period.
Jätte vackert i ditt kök.
kram
ninni

corrina sa...

Härliga bilder, gillar dem verkligen. Kram

Må Gott sa...

Hejsan!

Har ABSOLUT INTE fått nog av värmen! MERA VÄRME!!! Det är ju faktiskt bara någon ynka vecka om året som vi får njuta av såna här vackra sommardagar. Snart kommer regn och rusk igen, så man får passa på att njuta allt vad man kan. :-)

Rosa och turkos är verkligen härliga färgklickar och det är ju bara så mysigt i ditt kök!

Ha en gosig dag!
Kram Anette

Ullis/Leva på landet sa...

Har definitivt inte fått nog av värmen. Här blir det mer bad idag. Måste ju passa på varenda fin dag som är. Är ju så härligt med rosa o turkost.

Kram Ullis

Evans sa...

Hej! Håller med dig i ditt inlägg, det är så skönt med denna sol och värme, lite synd att det är varmare inne än ute på nätterna, vilket gör att nattsömnen blir lite si så där, men vad gör det när man är ledig. Man ska ju inte klagar, läste att det skulle bli svalare till helgen.
Du får verkligen till dina bilder, så fina. Gillar också turkost, har du varit till affären Turqouise (tror att den stavas så) på malmskillnadsgatan, där finns mycket i den färgen, ha en bra fortsättning på dagen/Eva

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Hej vännen!!
Visst e de väl så man får inte klaga. Fast jag klagar på att man inte är på stranden utan jobbet..
Vilka härliga bilder från ditt kök..
Stor solig kram Linda

Richie's 2ts Inspires sa...

Åhhh...så fin och dem färgerna kan jag bara älska. Pasteller är ju så milda i ögonen.

Nu är det varmt och vi njuter varenda minut. Mycket på gång både inne och ute i trädgården-

Ha det gott, K och så njut värmen!

kjams,
//R

erry sa...

Så vackert! Samma färgkombination som i mitt kök men i en mildare färgskala och helt annan stil! Jag gillar verkligen ditt sätt att kombinera & lyfta fram detaljer!

Jag har inte heller tröttnat på värmen än, men det är skönt att sitta inne lite mellan varven så att man inte får för mycket av det goda:)

Elisa Day sa...

Turkost är så vackert! Älskar den första bilden! Skulle vilja ha den på "riktigt" Nu idag har jag fått semester! Skönt! Kram

Elisa Day sa...

Jag igen, glömde svara på din fråga. Nej det är inte jag som är med på bilden där mina vänner vandrar.

Angel.Pearls sa...

Så läckert!//

Snuttan sa...

Mycket vackert. Närmere helt underbart vackert.

Soliga varma hälsningar åsa

Dicksonska våningen sa...

Det finns alltid så mycket fina bilder här hos dig :)

Jag hoppas att sommaren stannar länge till. Jag har inte ens börjat min semester än...

Ha en trevlig och varm helg!
Kram Annika

carina sa...

Jag älskar också turkos och rosa..det är sommar för mig.
Värmen får gärna stanna ett tag till för vi ska på en liten minisemester till Tylösand i morgon.
Det är nästan 90 mil från oss så jag blir väldigt besviken om det tänker bli dåligt väder.
Ha en fin helg.
Kramar/Carina

Vit poesi sa...

Ljuvliga bilder från ditt kök!! Superfint!
Kram MaLIN

Marie//Tekla Maräng sa...

O jag blir så glad äntligen kommer jag in på din sida igen HURRA!!!
Turkost var verkligen läckert bland så milda färger.
Kram Marie

Elisabeth, anyhow.se sa...

Den turkosa lyktan där i hörnet - den som hade en kompis, den blöev superfavorit!!! :)

Grindelunda sa...

Jaaa...skynda Dig och kom hem till lilla Ström och ta Dig ett dopp i Vattudalen :)

Solen skiner idag igen!!!Och det är alldeles underbart :)

Kram Gilla