söndag 12 juli 2009

Svart bänkskiva och chokladblomma...






Ja det blev en svart bänkskiva. Har länge velat
ha just det så det var väldigt tacksamt att
sambon himself råkade bränna hål på den gamla så
vi fick byta lite snabbt.
Tycker den går bra ihop med beslagen från
"fyndrummet" med.
På den lilla skivan har jag en gammal bricka med
olja och sånt. jag köpte den en gång hos
stadsmissionen,den var så mörknad att den var
nästan svart och därmed billig men här passar
den ju alldeles utmärkt. Honungsburken på brickan
drejade jag en gång i tiden under min
keramikperiod sned och vind men egengjord.
De två grågröna snäckskalskålarna hittade jag
i veckan i en orientalisk butik i Solna centrum
på rea ville ju ha nåt nytt i köket med.
Blomman som ser svart ut där på köksbänken
är en chokladblomma. Den doftar faktiskt som kakao.
På den sista bilden kan man se den riktiga färgen
bättre, Chokladbrun!
De rostiga små söta nycklarna kom till mig i ett
brev i veckan min syster hade hittat dem och
tänkte på mig så jag hängde upp dem i en av
mormors gamla spetsar.
Nu önskar er alla en bra söndag!

20 kommentarer:

Fröken Tindra sa...

Den där chokladblomman doftar ju faktiskt choklad. Blev helt förvånad första gången jag stoppade näsan i en så´n blomma.
Vad söta saker du har i köket! Och vad fin din hall blev efter budgetrenoveringen! Ser riktigt lyxig ut.
Kram!

Mamma Millan sa...

Mitt i natta som vanligt!!!
Skönt att ha kidsen hemma igen då..samma här..min töser har med kommit tilbaks nu!!!har vi yst lite idag!

Jättefint med nya bänkskvan..o som du säger..beslagen blev kanon till!!!
Alltids kul att förnya sig lite!
ja chocklad blomma ..det är lite coolt det!! Fina är de med ju!!

!Trevlig Söndag!!
~~Kram ♥ Millan~~

Anci sa...

Hej !
Det blev snyggt ! Och med några fina saker så blev det perfekt :)

Roligt med chokladblomman, jag har sett och luktat på en, men inte köpt.

Kram

mormorelsie... sa...

Å dessa underbara chokladblommor,har en står ute på trappen och den är underbar.
kram
ninni

Leamarlené sa...

Har nog aldrig set en chokladblomma. Hoppas jag stöter på en någongång för den var vacker.

Det blev jätte fint med en svart bänkskiva. Det ser så rent och fräsht ut. Ett bra val.

Kram, Marlene

Viola sa...

VIlken förvandling Katta ...kan inte tro det är samma kök...det var ju bra att mannen klantade till det..;)..vilken ljuvlig blomma ..har jag aldrig sett förut..nu ska jag bege mit ut i skogarna på skattjakt, ha en fin söndag, KRAM

Tant Blå sa...

Helt fantastiskt fint med den svarta bänkskivan....
I Love it......
Så snyggt.....
Tror jag skall härma efter...
Fina bilder.... Underbar chokladblomma.
Kramis Kathrine

Maliva`s verden sa...

Hei..så stilig den svarte benkplaten ble...må jo være helt i din stil det der..synes den matcher tapeten i gangen også jeg:O)Men fins det virklig sjokoladeblomst?det har jeg aldri hørt om før..hm....kan tenke meg den lukter godt der den står.Du har det så koselig....Søndagsklem fra Maliva

Elisa Day sa...

Oj så fint det blev med den svarta bänkskivan! Och vilka vackra saker, du gör såna fynd. Och din honungsburk är charmig, härligt att den är egen gjord. Hoppas du får en fin söndag! Här verkar det vara åska på gång, härligt det är så läckert. Kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åh vad fint det blev i köket!

Kul med chokladblomman, jag älskar ju choklad så det skulle vara finfint med en sådan även här hos mig!

Kram Annica

Lantligt förälskad sa...

Vad snyggt det var med en svart bänkskiva. Jobbigt bara när det blir skitigt, då syns väl allt ;-)

Men det är nog värt det!
Krams!

Lantligt förälskad sa...

Ja, kontrasterna blir jättefina med svart och vitt.. Det håller jag med dig om.

Vad har du för planer idag?
Krams!

linnea-maria sa...

Snyggt i köket. Chokladblomman är så fin :) /linnea-maria

Inredningsbloggar sa...

Så vackra bilder!
Hanna

Lina sa...

Det blev jättefint! Så många fina detaljer...

Kram!

strömmas sida sa...

Vad otroligt fint det blev med den
nya bänkskivan. Du har så fint med
allt där också.
Jag visste inte att det finns sån
chokladblomma. Den ser så fin ut.

kram
strömma

Ullis/Leva på landet sa...

Så fin bänkskivan blev. Vilken skillnad. Är lite sugen att prova chokladblomma jag också, men har inte sett den i någon affär.

kramisar Ullis

Gårdsromantik sa...

Ujujuj!

Vilka soprumsfynd du gör - och så den där vackra kandelabern som jag ångrar att jag sålde...

Kram Maud

sinnlighet sa...

Vill bara säga att Din blogg är en skatt, en ljuvling & en skönhet!! Älskar Dina bilder!

Agneta från Österlen

Vet inte om jag har länkat till Dig, men kommer annars att göra det om det är ok...

Snygg bänkskiva sa...

Snyggt med svart bänkskiva.. Älskar bänkskivor till den grad att jagt just nu ska göra en blogg om bara bänkskivor :) Coolt va? den kommer heta bankskiva.com