tisdag 28 juli 2009

Sommriga pasteller...







Vad vore sommaren utan pastellfärger?
De känns ju så lätta och rätt då, jag klär
mej ju inte gärna i de färgerna men hemma
som accentfärger måste jag bara ha dem för
att få den rätta sommarkänslan inomhus.
Sen blir jag lite förtjust i en del plastiga
saker just på sommaren med. Som den här lite
kitshiga brödkorgen som får mej att tänka på
tavernorna i Grekland där brödet ofta ställs
fram i små plastkorgar, så somrigt och sött.
Ha en bra tisdag allihopa!

14 kommentarer:

Lantligt förälskad sa...

Hej!

Tack så mycket, jag hoppas med jag piggnar till snart. Föressten vad fint du har det hos dig. :-) Verkligen unikt.

Krams!

Ofelias Hus sa...

Vilka underbara färgnyanser du bjuder på idag!

Jag har scrollat ner på din sida och du har så inspirerande inlägg och bilder...precis vad jag behöver..har haft sådan inspirationstorka...din sida gjorde susen för mig...

Tack för det!

Kram,
Anette

Elisa Day sa...

Så vackert med pasteller. Plastkorgen är också vacker. ha en bra dag Kram

Mamma Millan sa...

Ja visst är det ljuvligt med paseller!!! Plastkorgar är ju ra med...lätta att bara skölja av!!!

tack för hälsningen Millan kram!!

Tant Blå sa...

Hej


Vilka fina bilder, jag håller med dej att det är fint med lite pastelliga accenter....
Blir lite kontraster som piggar upp!
Brödkorgen har jag också funderat på att beställa fast i rosa, såg att Anyhow hade den....
Ha en bra dag!
Kram Kathrine

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Bara äääälskar din hylla där. Har nog sagt det förr...

Visst är det härligt med pastell! Så somrigt så! Själv har jag ju nippran på turkost fortfarande och det verkar då inte försvinna:)

Kraaaaaaam
Annica

Hulda sa...

Hej!
Jaaa, Grekland och brödkorgar! Jag är ju nästan där nu, tack för det!
Och vilka bilder från Vogue, måste ha ett slott för att inreda så! Nja, jag orkar nog inte städa så mycket. Men härliga bilder. Hade ingen aning om denna tidning, ska hålla utkik efter den!
Hulda

Levindas Värld sa...

Hej!

Det var verkligen härligt uppfriskande att rota fram symaskinen igen, damma av den och köra igång :)

Var ett tag sen jag satt vid den och det är ju så roligt!!

Du får se till att damma fram din du med sen :)

Javisst är det härligt med pasteller, älskar det!

Ha det gott!

N I N N I sa...

HEJ! Javisst är det fint!
Vilka otroligt fina bilder!! Dig vill jag ha som inredare! :-)

Evans sa...

Hejsan! Jag blir så glad av pastelliga färger, jättefint....jag önskar dig en trevlig fortsättning på veckan/Eva

Maliva`s verden sa...

Go`kveld i stova..Ser ut som vi har samme tema i dag..Pasteller er jo bare så sommerlig og vakkert..Liker alt jeg ser hos deg jeg:O)Håper solen skinner i St.holm om dagen..det gjorde den i hvertfall på Allsang på Skansen..noe jeg har tradisjon å se på hvert år.Hm,kan det være at jeg har svenske røtter mon tro?

Vit poesi sa...

Mums vilka ljuvliga pasteller du visar!! Jättefint på din hylla där.
kram Malin

Dicksonska våningen sa...

Plastkorgen såg nästan ut som den vore i porslin!

Kram Annika

Kathys Home sa...

Härliga pastelliga bilder..myspys..Hoppas allt är gott...kramelikram kat