fredag 10 juli 2009

Soft och blekt i regntider...





Visar lite nedtonade bilder i dag.
Känner mig lite trött och slö men vad kan man
annat bli av detta väder, lurades i onsdags då
jag gjorde inlägg här och sa att solen sken
men kort där efter satte regnet igång och än
har det inte försvunnit. Känner att blommor
och gräs börjar lukta ruttet nu av allt vatten
innan dess höll det på att torka ut alldeles.
Så här hemma småfixas det lämpligt nog, i går
var vi och köpte nya bänkskivor till köket.
För ett tag sen gjorde jag ju ett inlägg om vårt
kök och klagade på vår fula bänkskiva. Sen råkade
min sambo passande nog ställa en het kastrull på
den så det blev ett stort fult brännmärke,ja inte
gjorde det mej åt :)
Får visa köket med den nya skivan senare. I dag
är det städning som står främst på schemat men nåt
kul ska väl kanske hinnas med också.
Ha en bra fredag allihopa!

19 kommentarer:

Lantligt förälskad sa...

Jag tycker bilderna är jättefina trots att de är lite nertonade! :-)

Hoppas du får en fin helg.
Krams!

mormorelsie... sa...

Ååå så vackra bilder,ja här har det regnat i flera dagar nu,börjar bli lite tråkigt.
kram
ninni

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Ja, detta regnande... Här är uppehåll just nu men det kommer nog det förbannade regnet!

Jättemysig stämning i bilderna. Gillar bokstäverna - de är söta!

Kram Annica

Anci sa...

Hej !
Hoppas att du också får en mysig fredag (Och helg !).

Dina bilder är SÅÅ vackra :)

Kram

Mamma Millan sa...

Hejsan svejsan!!!

ja sååå det regnar...Båstad har visst sol...lilltösen är där;)Kanske skulle dra dit;)

Fina tovade blommor!!!Så fina milda färger..ska bli kul att se er bänkskiva!Gillar bokstäerna med..är de till smycken?


Trevlig helg i regnet!!
Kramisar Millisss♥

Tant Blå sa...

MMMM... underbara bilder, håller med om vädret det verkar aldrig sluta att regna.....
Man får myspysa inomhus,,,
Kram Kathrine

vita zara sa...

Hejsan
Har du gjort de fina ullblommorna själv, så ljuvligt vackert.
Hoppas du sett min förra kommentar så du inte missat den, ibland så gör man ju det.
Vi har fått tillbaka värmen i Norr och det är helt unnnnnnnnnnnnnnnnderbart ute här nu.
Jag ska måla ute och ljumma vindar smeker trädens kronor, och hängbjörkarnas grenar vajar så läckert i vinden.
Nu lämnar jag datorn för den underbara naturen. Och går ner på vår gräsmatta.
Det är mycket jobb med eget hus, men också sköööööööönt.
Som sagt du gör så läckra saker och dina ullblommor är jättesöta i kombination med lotusfatet.
Hoppas du blir piggare snart, vindarna kanske vänder och solen kommer fram.
Kram Zara

Betongängeln sa...

Lagom sköna mjuka bilder...harmoni.
köket hos oss har tagit form nu...lite finputsning kvar, men kunde inte hålla mig att visa , är ju nästan klart...
kram
annelie

vita zara sa...

Hej
Tusen tack för din gulliga kommentar, roligt att du tyckte om bakgrunden, den är ju lite udda, en del tycker nog det är lite för mycket.
Jag förstår , att det är svårt att hinna med allting, men du ser ut att hinna mycket, och som sagt så vackert.
Jag hälsar också en trevlig helg tillbaka, och önskar er bra väder.
Kram Zara

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken tur du hade då att det blev en ny skiva så fort, *s*. Underbara bilder. Här blir det inte mycket gjort idag har det bara bra en dag.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Elisa Day sa...

så fina bilder! Snart flyttar jag in hos er :D Vi har sol och tropisk värme. Var till en handelsträdgård och köpte en blomma med trekantiga blad. Hoppas du får en bra kväll. kram

Systrars söta sa...

Hej Katta! Skriver en liten rad från Systrars Sötas blogg, här kan du se lite bilder från cafét. Å har du möjlighet kom gärna förbi...Kram kat

carina sa...

Hej Katta!
Vill börja berätta något kul....här skiner solen i dag.
Jag blir så himla glad och lycklig.
Jag blir även glad över att titta på dina blogginlägg...har ju varit bortrest några dagar.
Din hallrenovering blev ju superbra.
Känn dig mer än nöjd.
Dina nedtonade bilder är sååå vackra.
O, du...jag älskar dina tovade blommor.
Är sugen att lära mig tova, får se om jag hittar någon kurs i höst....jag vill också kunna..hi,hi.
Kramar/Carina

Viola sa...

Hallå där Katta, det var väl passande med brännmärket...blir nu nyfiken så kalrt vad du hittade på med bänkskivan,,,ljuvliga vackra bilder som du alltid delger oss med och här är en till som är seg..det var en intensiv dag igår och idag full storm och åska men inget regn...sommaren var är du eller är det som vanligt den svenska som kommit för att stanna..:( ha en skön helg, kram

Home No.1 sa...

ja vädraet är som ett lotteri mest NIT.

Ha en bra helg ändå=)
Kram Annica.

Lantligt förälskad sa...

Tack så mycket! :-) Det känns väldigt skönt att ha kommit in på högskolan ifall jag ville.

Hoppas du får en fin dag!
Krams!

Angel.Pearls sa...

Fina fina vita somriga tovade blommor! Trevlig helg//Eva

Elisa Day sa...

oj vad kul med fotografen! Hoppas det blir något, jag är så kär i din stil. Jag vill så göra om här hemma, men allt tjafs med grannarna har gjort att jag tappat sugen. Men ska komma igen! Jag hade chokladblommor förra året, har visat på bloggen. Hittade tyvärr inga i år. Dom blommade hela förra sommaren. Dom är undebara. Oj vad tråkigt att du bara har dåliga minnen från La Spezia. Var det något särskilt som hände? Du behöver inte svara. Kram

Elisa Day sa...

Då förstår jag att du inte har så bra minnen därifrån. ush! Jag bodde som tur är på ett billigt hotell alldeles bredvid stationen. Dina bilder är så härliga! Hittade en grej på photoshop idag så jag sitter här och leker. Kram