lördag 4 juli 2009

Sockersött och köksfix...






Har småfixat lite i köket. Överst ser ni den
sötaste lilla sockerburken som jag nyligen
hittade här. På bild två syns våra ruggigt
fula köksbeslag som vi försökt byta många gånger
men inte hittat några vi vill ha som passar de
måtten, så det fick bli några lager v-slip på dem.
Något bättre tyckte jag ända tills sonen sa att
det såg utsom plast!
Då kom min kära granne och grovsopsfynderska nr1
med en nyfunnen påse med metallhandtag med exakt
de rätta måtten så efter att diskats byttes de
plastliknande träbeslagen ut mot de nya
grovsopsfynden. Kanske inte de trendigaste och
snyggaste men bättre än trälaminat tycker jag.
De gröna porslinsknopparna på mitt vitrinskåp
åkte också ner när jag hittade de söta vita och
silver-prickiga knopparna från Lisbeth Dahl här.
Det blev en billig minifix av köket där endast
knopparna kostade 39:- st.
Nästa steg blir att ge sig på den ruggigt fula
bänkskivan i laminat, usch för den säger jag.
Ha en bra Lördag allihopa!

12 kommentarer:

Mamma Millan sa...

gillar ju allt som är sockersött vet du!!!
även knopparna var ju söta såååå!!

alltids kul att förnya...ibland kan det räcka med att byta handtag...så blir hela köket som nytt ju!!

sol-o-bad-kram!!!millis

Betongängeln sa...

håller på att renovera vårat kök...inte så jättestort utan mer "skapa trivsel bort med skåp måla vitt fixning" kommer att visa sen hur det blir...än så länge verkar det bra, kommer på saker hela tiden till "The Mans" förtret.
är oxå på jakt efter nya handtag till skåp och luckor...har kanske några på gång...
gillar dina knoppar...
kram
annelie

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åh vad fina de prickiga knopparna är! Gav mig stark villha-känsla!!!

Ha en härlig lördag
Kram Annica

corrina sa...

Vilket väder vi hade i natt då , det var värre. Vilken socker söt skål . kram

Lina sa...

Underbart! jag blev helt kär i knopparna!!!!
Och sockerskålen!!!! Vill ha! vill ha!

Tack för en bra inspiration!

kram

Elisa Day sa...

Gillar verkligen den söta sockerburken! Precis i min smak. Och knopparna är så läckra. Var på Lantlivs Anettes loppis idag och fyndade ett gammalt fönster och en lykta. Loppisen skulle börja 11 kom dit 20 i 11. Men då hade redan allt det bästa sålts! Och jag som snällt satt hemma och väntade på att det skulle öppna! :D Kram

Viola sa...

Ibland behövs inte så stora förändringar för att intrycket ska bli helt annorlunda..knopparna verkligen så söta..här har jag en liten paus..har inhandlat på loppisresan igår ett par gamla pardörrar...ljuvliga som får sig en omgång med skrapan och rengörs..vet inte riktigt vad jag ska göra med dom ännu...men dt burkar ju dyka upp lite nya projekt då och då...dom får stå framme både ute och inne så länge så får jag se...ha en fin kväll, kramen ..nu väntar sista omgången skrapning..

Ullis/Leva på landet sa...

Det är ju så bra när man kan göra lite och det blir billigt men ändå blir det så stor skillnad. Förstår att du vill ha bort laminatskivan. Är ju inte så kul.

Helgkramar Ullis

Leamarlené sa...

Åhh vad jag blev förtjust i burken. Måste bara i väg till stan.. vill ha en. Ska på grönan på tisdag...kanske blir det en burk då om jag hittar dit. Barnen kanske hittar. Fanns ju mycket annat fint där att shoppa.

Kram, Marlene

Mamma C sa...

Vilken toppengranne du har :-) Knopparna var inte dumma alls. Jättefina tycker jag.
Kram Mamma C

Angel.Pearls sa...

Bra soprumsfynd du fått av grannen, o de prickiga knopparna är verkligen söta! Ha en fin söndag!//Eva

Anci sa...

Det blir bara bättre och bättre i ett redan fint kök ! Du ger mig välbehövlig köksinspiration :)

Ha en underbar söndag (i solen ?)

Kram