måndag 27 juli 2009

Puderrosa rosor...







Var vid Hötorget i lördax på eftermiddagen
då är det omöjligt att inte köpa med sig lite
blommor, då försäljarna gärna vill bli av med
allt innan söndagen. För mej blev det en stor
bukett med puderrosa rosor och ett knippe
Pioner för en billig peng.
Gillar man blandade blommor och färger kan man
komma undan ruskigt billigt. Men jag vet vad jag
vill ha och då duger inget annat.
Jag tycker just de puderrosa rosorna är så fina
de är lite ovanligare i nyans än de vanliga rosa
rosorna och känns lite gammaldax. Den blå vasen
fick jag med på köpet när jag köpte ett servett-
ställ på Indiska-rean.
Ha en bra måndag allihopa!

15 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Finfin vas! Och de rosa rosorna är verkligen ljuvliga!!!!!

Kan sakna möjligheten att som du köpa blommor på hötorget. ICA och Konsums "utgångna" blommor är inte riktigt samma grej...

Kram

PS: Tack för kommentaren om rumpbilden.

Tant Blå sa...

Hej vännen, vilka underbara bilder du bjuder på denna förmiddag....
Verkligen fin färg på rosorna, synd att man inte har tillgång till hötorgets alla underbara blommor.
Kanske lika bra det, för jag har ett så stort habegär......
Hoppas du får en fin dag!
Kram/kathrine

Maud sa...

Ljuvlig färg....rosor är så vackert... njutbart...
Kram Maud

S o F sa...

Kan bara instämma - den färgen på rosor är helt bedårande.
Köpte samma färg på en rosbukett för ett tag sen, och njöööt - innan jag gav bort dem. ;)

När jag ser dina bilder nu så blir jag väldigt sugen på att köpa en bukett till mig själv och njuta lite längre. :)

Ha det gott!

Maria sa...

Åh vad jag också skulle vilja köpa blommor på torget...men tyvärr så finns det inget sånt här:(
Men solen skiner idag så jag är glad ändå=)

Hanna sa...

Så vackra rosor.
Hanna

Lallis - liv och leverne sa...

MEn så vackra de är:)
Ha e3n fin måndag, vännen
kram Lallis

hemma hos lilla mej sa...

Vilken fin vas .Dom rosa rosorna är ju ljuvliga.Ha en mysig måndag kramizar ~~~~~RITA~~~~~~.

Betongängeln sa...

det kallar jag verkligen puderrosa...skirt och fint...
kram
annelie

corrina sa...

Så ljuvliga rosor, så härliga bilder. Ja jag har snälla grannar. KRam

Anci sa...

Det är precis vad jag borde göra. Unna mig lite blommor. Så vackert det är med rosa blommor och silver till det.
Du har matchat det fint :)

Kram

Ha en härlig vecka

mormorelsie... sa...

Underbara bilder på dina vackra rosor.
kram
ninni

strömmas sida sa...

Vad otroligt fina rosor och fint
du har satt ut dom hos dig.
Mysigt att kunna fynda så fina
blomster *ler*. Vasen är också
jättefin.

Jag tänker åka igen till Rönnöfors Prästgård och shoppa. Så jag håller
igen att handla här i stan nu.

kram
strömma

Mamma Millan sa...

Så vacker rosa,,,,just min smak!!!
brukar med köpa rosor o andra blommot billigt om lördagarna på vårt torg...mysigt så..mem under sommaren har det mest köpts ute sommarblommor.
vackert inspirerande hem nedan!!! älskar den stilen!!!

Gonatt...el go morron kanske man ska säga;)

Vit poesi sa...

Fantastiska rosor!! Låter härligt att gå och botanisera på hötorget. Man kan ju verkligen fynda där om man är innnan stängningsdags. Ha en fin vecka vännen
kram Malin